تبیان، دستیار زندگی

سردار جلالی: سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری آماده اجراست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری پس از تهیه و تدوین اخیرا به تصویب کمیته دائمی رسید و هم اکنون آماده ابلاغ و اجرای شدن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار جلالی
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز دوشنبه در آستانه هفته پدافند غیرعامل (هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه)، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید آبشناسان مجتمع فرهنگی و آموزشی شهید طهرانی‌ مقدم سازمان پدافند غیرعامل، افزود: اساسا پدافند غیرعامل، نوعی دفاع از مردم،  کشور و زیرساخت‌های کشور است که در این مدل از دفاع، از تجهیزات نظامی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر با اهتمام ویژه‌ای که به موضوع پدافند غیرعامل داشته‌اند، همواره این مساله را از مسئولان مربوطه در دستگاه‌های مختلف کشور پیگیری و مطالبه کرده‌اند. در سال گذشته، سازمان پدافند غیرعامل در ۵ حوزه‌ پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند شیمیایی، پدافند هسته‌ای و همچنین پایداری مولد برق در شرایط قطعی برق رزمایش برگزار کرد.

سردار جلالی افزود: آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد بدون سرنشینشان (گلوبال هاوک) توسط سپاه، اعلام کردند، در پاسخ به این اقدام ایران ما دو مرتبه حمله سایبری تلافی‌جویانه به این کشور انجام دادیم،  اما با بررسی‌هایی که ما در سازمان پدافند غیرعامل انجام دادیم به این نکته رسیدیم که هیچ‌گونه آسیبی به هیچ یک از زیرساخت‌های کشور ما که ناشی از حمله سایبری دشمن بوده باشد، نرسیده است.

آمریکایی‌ها پس از سرنگونی پهپاد بدون سرنشینشان (گلوبال هاوک) توسط سپاه، اعلام کردند، در پاسخ به این اقدام ایران ما دو مرتبه حمله سایبری تلافی‌جویانه به این کشور انجام دادیم



وی گفت: رسانه نیویورک تایمز با بررسی این مساله گفته بود اینکه ایران هیچ حمله‌ای را حس نکرده است دو دلیل دارد؛ یا ایران در حوزه پدافندی آنچنان قدرتمند شده که حملات ما اثری بر روی زیرساخت‌های آن ندارد یا اینکه قدرت آفندی آمریکا در حوزه سایبری ضعیف است.

روز شمار  هفته پدافند غیرعامل عبارت است از  هشتم آبان؛ حفظ سرمایه‌های شهری کشور با مشارکت مردمی - پدافند شهری، نهم آبان،  حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار علمی و همه جانبه - جهاد علمی، دهم آبان،  صیانت از مردم در برابر تهدیدات دشمن - پدافند مردم محور، یازدهم آبان،  مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و مقاومت - پدافند کالبدی، دوازدهم آبان،  جامعه سالم و آماده در برابر تهدیدات نوین - پدافند زیستی، سیزدهم آبان،  استحکام‌بخشی و صیانت از زیرساخت‌های سایبری کشور - پدافند سایبری، چهاردهم آبان،  پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید - دفاع همه‌جانبه نظامی و غیر نظامی


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .