تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه رب فلفل

به جرات می‌توان گفت که بعد از رب گوجه‌فرنگی، رب فلفل‌قرمز جزء کارآمدترین و خوشمزه‌ترین انواع رب‌ها محسوب می‌شود و اگر آن را در خانه تهیه کنید، بسیار خوش طعم‌تر و به صرفه‌تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رب فلفل
اگر جزء افرادی هستید که به طعم فلفل علاقه‌ دارید، پس می‌توانید با تهیه رب فلفل طعم غذاهایتان را بهتر کنید. درست کردن رب فلفل در خانه فواید زیادی دارد؛ اول اینکه از بهترین فلفل‌ها برای درست کردن ربتان استفاده می‌کنید و مهم‌تر اینکه رب فلفل خانگی نه‌تنها خوشمزه است بلکه بهترین چاشنی، طعم دهنده غذا به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه رب فلفل را به شما آموزش دهیم.

رب فلفل در غذاهایی که بتوان در آن از فلفل استفاده کرد کاربرد دارد از یک  نیمروی ساده گرفته تا  خورشت‌ها مختلف. البته تهیه رب کاری بسیار پرزحمت است ولی به زحمتش می‌ارزد.

این رب فلفل بسیار خوش‌طعم و خوشمزه است و می‌توانید از این رب در حین پخت غذا به‌عنوان مکمل رب گوجه نیز استفاده کنید و به غذایتان طعم بهتری بدهید.

رب فلفل می‌تواند شیرین یا تند باشد. تندوتیزی  رب بسته به نوع فلفل قرمزی دارد که انتخاب می‌کنید. اگر فلفل قرمزشیرین داشته باشید ربتان شیرین می‌شود و اگر ترجیح می‌دهید ربتان کمی تند باشد از فلفل قرمزهای تند استفاده کنید.

خیلی‌ها ممکن است به فلفل حساسیت داشته و با خوردن آن دچار درد معده شوند ولی فلفل خواص فراوانی دارد از حمله رفع کننده‌ی دردهای مفصلی، درد معده، مری و غیره است.

رب فلفل

طرز تهیه رب فلفل

پس‌ازاینکه فلفل‌های مناسب ذائقه‌ی تان را تهیه کردید آن‌ها را خوب بشویید و سر فلفل‌ها را جدا کنید. بعدازآن داخل فلفل را خالی کرده و گوشت آن را جدا کنید.

فلفل‌ها را تکه تکه کرده و بعد چرخ کنید. بعد از چرخ کردن، آن‌ها را در قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب آن‌ها کاملاً تبخیر شده و مواد غلیظ شود.

طرز تهیه رب فلفل: سپس رب فلفل را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تاکمی خنک شود بعد اینکه ربتان کمی خنک شد آن‌ها را درون شیشه‌های تمیزی که از قبل کاملاً شسته و خشک کرده‌اید بریزید.درب شیشه‌ها را محکم ببندید و آن‌ها را به یک قابلمه پر از آب انتقال دهید.

طرز تهیه رب فلفل: شیشه‌ها را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بجوشانید و آن‌ها را پاستوریزه کنید. پاستوریزه‌کردن باعث ماندگاری بیشتر و طولانی‌تر رب می‌شود بخصوص اگر رژیم کم‌نمک داشته باشید این بهترین روش برای نگهداری طولانی‌مدت است.

طرز تهیه رب فلفل: اگر از این روش استفاده نمی‌کنید، پس بهتر است برای ماندگاری ربتان از نمک استفاده نمایید به این صورت که پس از پخت به رب فلفل نمک بیافزایید تا از کبک زدن رب جلوگیری شود. 


روش تهیه رب فلفل ترکیه‌ای


مواد لازم:

فلفل قرمز شیرین        5/1 کیلوگرم
گوجه‌فرنگی               2عدد
نمک                        1 قاشق چای‌خوری
روغن مایع                2 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه رب فلفل ترکیه‌ای
در مرحله اول فلفل قرمزها را خوب بشویید و صبر کنید تا خشک شود بعدازآن فلفل‌ها را برش بزنید و تمامی تخم‌های داخل فلفل دلمه را خارج کنید.

فلفل‌ها را بعد از خرد کردن و خارج کردن تخم‌های آن داخل غذا ساز بریزید و آن‌ها را کاملاً به‌صورت پوره درآورید،

در حین پوره شدن فلفل قرمزها گوجه‌فرنگی‌ها را که از قبل به چهار قسمت برش زده‌اید را داخل غذا ساز بریزید تا با فلفل‌ها خوب مخلوط شود.

به جرات می‌توان گفت که بعد از رب گوجه‌فرنگی، رب فلفل‌قرمز جزء کارآمدترین و خوشمزه‌ترین انواع رب‌ها محسوب می‌شود و اگر آن را در خانه تهیه کنید، بسیار خوش طعم‌تر و به صرفه‌تر است.



بعدازاینکه موادمان کاملاً به‌صورت پوره درآمد آن‌ها را داخل صافی ریخته و صاف می‌کنیم تا تفاله‌های آن کاملاً جداشده و آب آن بدون تخم و پوسته باشد.

آب به‌دست‌آمده را داخل قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، در ابتدا مواد را به‌طور مداوم هم بزنید(زیرا در ابتدای پخت ممکن است آب فلفل قرمزها سر برود).

بعدازاینکه موادمان جوش آمد، حرارت شعله را کم می کنیم و هرازگاهی آن را هم می زنیم تا آب فلفل‌ها کاملاً تبخیر شده و رب مان سفت و غلیظ شود.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و نمک و روغن به آن اضافه می‌کنیم، رب را هم می زنیم تا نمک و روغن با تمام مواد خوب ترکیب شود.

رب را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید در ظرف را محکم ببندید و ظرف را به‌صورت وارونه  به مدت 24 ساعت قرار دهید و تا زمانی که در ظرفتان را باز نکرده‌اید می‌توانید آن را در دمای اتاق به مدت طولانی نگهدارید و بعد از باز کردن درب ظرف آن را به یخچال انتقال دهید.

این رب فلفل بسیار خوش‌طعم و خوشمزه است و می‌توانید از این رب در حین پخت غذا به‌عنوان مکمل رب گوجه نیز استفاده کنید و به غذایتان طعم بهتری بدهید. 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .