تبیان، دستیار زندگی

دبیرخانه نهضت جهانی گفتمان خانواده گزارش می دهد

برگزاری 41 دوره نمایشگاهی برای33 موکب به سه زبان زنده دنیا

به گزارش دبیرخانه نهضت جهانی گفتمان خانواده، در ایام سوگواری اربعین حسینی و در مسیر پیاده روی اربعین، نمایشگاه های نهضت جهانی گفتمان خانواده با مجموعاً بیش از ۱۲۰۰ پوستر در قالب ۴۱ دوره نمایشگاهی برای33 موکب اجرایی گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه های نهضت جهانی گفتمان خانواده
محصولات این نمایشگاه‌ها در ایران تهیه، چاپ و پس از ارسال به عراق توسط تیم اجرایی پویش در موکب های مطرح و پرمخاطب ایرانی در مسجد سهله، نجف، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و شهر مقدس کربلا؛ وزرشگاه بزرگ کربلا(موکب فاطمه الزهرا) و پارک منتزه الحسین (موکب حضرت رقیه) و موکب های پر تردد عراقی و ایرانی... اکران شد. این نمایشگاه ها عموماً به زبان فارسی ارائه شدند. همچنین ۵ دوره نمایشگاهی نیز به سه زبان فارسی، عربی و لاتین ترجمه و برای مخاطبان اکران گردید. تمرکز اکران نمایشگاه‌ها بر موکب های اصلی و استراحتگاه های مختصِ خانواده ها بوده است بدین علت که خانواده ها زمان کافی برای بازدید از محتوای نمایشگاهها را داشته باشند.
نهضت جهانی گفتمان خانواده، در اقدامی بدیع در اربعین امسال، توزیع بنرهای اتاق مادر و کودک به چند زبان مختلف را در دستور کار خود داشت که در 2۰ موکب ایرانی و عراقی که خدمات اختصاصی مادر و کودگ ارائه میگردید نصب شد.
تولید دو تیزر "دعوت خانوادگی به اربعین" و انتشار آن در ایام پیاده روی، تولید کتاب" 24 منبر ۵ دقیقه ای" برای خطبا و طلاب حاضر در کاروان ها و موکب ها با محتوای خانواده و محتواهای آموزشی حضور خانوادگی در اربعین و توزیع در گروه های هدف نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در نهضت جهانی گفتمان خانواده در رویداد اربعین میباشد.
مشارکت در برپایی غرفه بانوی تمدن ساز با موضوع گفتمان بین المللی زن در اربعین به منظور توجیه نخبگان و دغدغه مندسازی گروه های مرجع داخلی و خارجی و ایجاد مطالبه بین المللی، مسأله سازی برای متدینین، جلب مشارکت اجتماعی در عرصه خانواده و تولید محتوای فاخر (مستند سازی) از تجارب و رمز موفقیت در خانواده های موفق نیز به مدت یک‌هفته در غرفه های فرهنگی ملل واقع در خیابان فرهنگ کربلا برپا و به مخاطبان ارائه خدمت نمود. همچنین توجه خانواده ها و بانوان حاضر در پیاده روی به محتواهای نهضت جهانی گفتمان خانواده در رویداد اربعین بسیار چشمگیر بوده است.

لازم به ذکر است فراخوان قصه های اربعینی در دستور کار این دبیرخانه بوده که با محوریت حضور خانوادگی در پیاده روی اربعین حسینی از منظر خانواده ها ، بانوان، دختران ، خدمت دهندگان و موکب داران مدنظر میباشد که اطلاعات آن متعاقبا توسط دبیرخانه نهضت جهانی گفتمان خانواده اعلام می‌گردد.