تبیان، دستیار زندگی

قائل به محرمانه بودن دارایی‌ نماینده مجلس و خانواده‌اش نیستم

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: به هیچ وجه دارایی خود و خانواده‌ام و نمایندگان را محرمانه ندانسته و به همکارانم در مجلس اعلام می‌کنم برای افزایش شفافیت با مردم صادق بوده و اموالشان را اعلام کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یحیی کمالی‌پو
یحیی کمالی‌پور نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره محرمانه بودن لیست اموال و دارایی نمایندگان گفت: من به هیچ وجه قائل به محرمانه بودن اموال و دارایی‌ مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس نیستم.

وی افزود: اگر مدیر و مسئولی خانه‌ای داشته باشد هیچ مانعی ندارد، ولی ممکن است که مردم از او سوال کنند که این خانه را از کجا آورده‌ای؟ با چه پولی خریده‌ای؟ چه زمانی خریده‌ای و با چه قیمتی؟ لذا میزان پاسخ‌گویی نسبت به سوالات متعددی که مطرح می‌شود امکانپذیر نیست.

من در زمینه شفافیت آرای نمایندگان مجلس هم در زمره پیشنهاد دهندگان و طراحان بوده و به صورت داوطلبانه هم کل اطلاعات حضور و غیاب، ماموریت و آرایم را به صورت ماهانه در سطح کشور منتشر می‌کنم.


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: من به هیچ وجه اموال و دارایی خود و خانواده‌ام را محرمانه ندانسته و به همکارانم در مجلس اعلام می‌کنم آنها هم برای افزایش شفافیت با مردم صادق بوده و اموالشان را اعلام کنند.

کمالی‌پور اظهار داشت: من برای اعلام اموال و دارایی‌ام و ثبت آن در سامانه قوه قضائیه منتظر حضور کارشناسان این قوه در مجلس هستیم، ضمن اینکه شنیده‌ام قرار است میزهایی برای خوداظهاری نمایندگان در پارلمان تعبیه شود.

وی تصریح کرد: از هم‌اکنون لیست اموال و دارایی‌ام را آماده کرده‌ام و منتظر ثبت آن در سامانه مذکور هستم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: من در زمینه شفافیت آرای نمایندگان مجلس هم در زمره پیشنهاد دهندگان و طراحان بوده و به صورت داوطلبانه هم کل اطلاعات حضور و غیاب، ماموریت و آرایم را به صورت ماهانه در سطح کشور منتشر می‌کنم.

وی اضافه کرد: اموال و دارایی مدیران و مسئولان در تمام کشورهای خارجی در اختیار نهادهای نظارتی است، اما تا جایی که اطلاع داشته و تحقیق کرده‌ام آمار آن در اختیار مردم نیست.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .