تبیان، دستیار زندگی

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران:

آمادگی برای برگزاری مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران از آمادگی آموزش و پرورش شهر تهران برای برگزاری باشکوه مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین
معاون پرورشی و فرهنگی از همکاری مدارس و مناطق در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: پیاده روی باشکوه مردم مومن تهران همزمان با راهپیمایی میلیونی مسلمانان و شیعیان جهان در عتبات عالیات، برگزار خواهد شد تا آنانی که توفیق و امکان حضور در نجف شریف و کربلای معلی را نداشته اند بتوانند از نعمت اربعین حسینی برای خود ره توشه ای بردارند.

مراسم راهپیمایی از صبح زود در میدان امام حسین(ع) با برنامه قرائت زیارت اربعین، روضه خوانی و مداحی آغاز و پس از طی مسیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همزمان با اقامه نمازظهر پایان خواهد یافت.


عبدالرسول کریمی با اعلام حضور فعال آموزش و پرورش در ستاد اربعین در تهران بیان کرد: همانطور که امام راحل (ره) فرمودند «ما هرچه داریم از محرم و صفر است» این ایام گرانقدر و منتعم از شور عاشورا و اربعین باعث شده است حتی کسانی که امکان حضور و راهپیمایی در سرزمین عشق کربلا را نداشته اند در تهران بزرگ به یاد هموطنان و مسلمانان سراسر جهان در راهپیمایی نمادین جاماندگان اربعین شرکت کنند.

نماینده آموزش و پرورش شهر تهران در ستاد اربعین افزود: این مراسم راهپیمایی از صبح زود در میدان امام حسین(ع) با برنامه قرائت زیارت اربعین، روضه خوانی و مداحی آغاز و پس از طی مسیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همزمان با اقامه نمازظهر پایان خواهد یافت.

کریمی همچنین اظهار داشت: در طول مسیر راهپیمایی ۷۷ موکب با همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه شهرداری تهران راه اندازی می شود. مدارس مناطق ۷-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶ و ۱۹ که در مسیر این راهپیمایی قرار گرفته اند برای استفاده از امکانات عمومی فعال بوده و برخی از این مدارس پس از عبور کاروان راهپیمایان همراه با هیات عزاداری دانش‌آموزی در این مراسم شرکت خواهد نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در ادامه به همکاری سازمان‌های زیباسازی، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس، پلیس راهور تهران بزرگ، تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران، مدیریت پسماند، شرکت بهره‌برداری مترو،  واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، هیات رزمندگان اسلام استان تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و شبکه ۵ سیما اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این مراسم با حضور میلیونی مردم تهران باشکوه و باعظمت برگزار شده و یادآور رشادت های سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش باشد.
منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .