تبیان، دستیار زندگی

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:

داروخانه‌ها خدمت محور می‌شوند

عضو هیت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: با اجرای سند جامع خدمات سلامت، داروخانه‌ها خدمت‌محور می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
داروخانه ها
رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا، گفت: داروسازان مستقر در داروخانه‌ها در دسترس‌ترین عضو تیم درمانی هستند که در هر  زمان آماده ارائه خدمات دارویی و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند.

وی تاکید کرد: علاوه بر در دسترس بودن، یکی از مهم‌ترین وجه ممیزه داروسازان با دیگر همکاران تیم درمانی را می‌توان در پذیرش بدون وقت قبلی و هزینه دانست.

 زارعی با اشاره به توسعه نقش‌های خدماتی داروسازان در داروخانه‌ها تاکید کرد: داروسازان می‌توانند پرچمدار نقش مراقبتی و پایش سلامت باشند، البته نه جایگزین پزشک درمان‌گر.

عضو هیت مدیره انجمن داروسازان ایران، بخشی از  اهداف اجرایی سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها را ممانعت از مداخلات غیرضروری و پر هزینه بعضی درمانگران برای نظام سلامت کشور و کاهش بار مالی بر دولت و بیمه‌ها بیان کرد.

ریس شورای عالی داروخانه‌های کشور گفت: تدوین این سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها مبتنی بر اسناد و پروتکل‌های درمانی _ دارویی کشورهای توسعه یافته و خصوصا سازمان بهداشت جهانی (WHO) است که تلاش کرده‌اند برای داروسازان در حوزه سلامت، مفیدترین ظرفیت‌ها را محاسبه، تعریف و عملیاتی کنند تا به این ترتیب از ظرفیت و پتانسیل علمی و حرفه‌ای داروسازان در جهت توسعه شاخص‌های سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم استفاده شود.

داروسازان می‌توانند پرچمدار نقش مراقبتی و پایش سلامت باشند، البته نه جایگزین پزشک درمان‌گر.


وی تاکید کرد: در اکثر کشورها، سال‌هاست که‌ داروسازان در حال ارائه خدمات نوین دارویی - درمانی هستند و داروخانه‌ها به سمت خدمات محور شدن رفته‌اند. داروسازان در حال حاضر در سایر کشورها خدماتی بیش از مفاد سند مطروحه، ارائه می‌دهند.

زارعی خاطر نشان کرد: برای اجرای کامل مفاد سند لازم است داروسازان آموزش‌های لازم را ببینند و تا بالاترین سطح علمی بتوانند در خدمت رسانی به بیماران و مردم عمل کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که نقش داروسازان در بهبود شاخص‌های نظام درمانی بی‌بدیل است.
منبع: ایسنا - مهدی زارعی 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .