تبیان، دستیار زندگی

۹۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش نظام سلامت هستند

معاون وزیر بهداشت گفت: ۹۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش نظام بیمه سلامت هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایرج حریرچی
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در همایش پوشش همگانی سلامت با اشاره به اقدامات ایران در پوشش همگانی سلامت اظهار داشت:سابقه ایران برای فراهم آوری مراقبت‌های اولیه سلامت به بیش از 5 دهه قبل برمی‌گردد.

وی ادامه داد:‌اقدامات مؤثر سلامت در چهار دهه به عنوان یکی از شناخته‌ترین پوشش‌های سلامت، بوده است و با گسترش خدمات سلامت و پیشگیری و درمان منجر به بهبود شاخص‌های اساسی در حوزه سلامت شده است. 

اقدامات پیشگیرانه به خصوص در بیماری‌های غیرواگیر، بازنگری در بسته خدمات، اجرای پرونده الکترونیک سلامت، پوشش بیمه اجباری مردم و پرداخت سوبسید از منابع عمومی، اجرای پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است


معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام بیمه سلامت 91 درصد تمام جمعیت کشور را پوشش داده است، گفت:‌ ایران در مقایسه با سایر کشورها از نظر شاخص پوشش 71.7 درصد در جایگاه بالاتر از متوسط جهانی قرار دارد.

حریرچی با بیان اینکه بر اساس تخمین سازمان جهانی بهداشت شاخص پوشش خدمات سلامت در ایران در سال 2023 به 80 درصد می‌رسد،‌گفت: در این خصوص ما همراه قطر و بحرین رتبه اول را در منطقه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در سال 1404 در حوزه سلامت باید کشور اول منطقه باشیم.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره اقدامات ایران در پوشش همگانی سلامت در کشور گفت:‌ اقدامات پیشگیرانه به خصوص در بیماری‌های غیرواگیر، بازنگری در بسته خدمات، اجرای پرونده الکترونیک سلامت، پوشش بیمه اجباری مردم و پرداخت سوبسید از منابع عمومی، اجرای پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است.

حریرچی اجرای نظام ارجاع، سطربندی خدمات،‌ راهنمای بالینی و کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش تولید دارو را از جمله سیاست‌گذاری‌های دیگر وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ما سلامتی را به عنوان حق اساسی بشر برای ایجاد جامعه پایدار تلقی می‌کنیم و پوشش همگانی سلامت برای تقویت نظام سلامت است و تلاش برای رسیدن به این موضوع هدف نهایی ماست.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .