تبیان، دستیار زندگی

مقاصد گردشگری پاییزی

خیلی‌ها تصور می‌کنند که تابستان بهترین فصل برای مسافرت است اما فصل پاییز بهترین زمان مسافرت برای دوستداران رنگ و طبیعت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مقاصد گردشگری پاییزی: کویر جندق
پاییز فصلی پر از رنگ و زیبایی است و طبیعت زیبای کشور ما در تمامی فصول  سال خودنمایی می‌کند. با ما باشید تا چند مقصد گردشگری را در فصل پاییز به شما معرفی کنیم.

مقاصد گردشگری پاییزی: کویر مرنجاب

تالاب کردخورد که بانام تالاب آق‌گل نیز شناخته می‌شود این تالاب در حدفاصل استان‌های مرکزی و همدان در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کردخورد واقع شده است.

حیف است که در فصل پاییز کویرگردی را تجربه نکنید پس پیشنهاد ما به شما کویر مرنجاب در اصفهان است. کویر مرنجاب با یک آسمان زیبا و بی‌انتها و ماسه‌هایی نرم و تپه‌های شنی بلند تعطیلاتی به‌یادماندنی را در فصل پاییز برای شما به وجود می‌آورد.

در این سفر می‌توانید از "دریاچه نمک آران و بیدگل" و "دریاچه‌ی حوض سلطان"  دیدن کنید، لازم به ذکر است که کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب که متعلق به  دوران صفوی است، در مسیر این کویر زیبا قرار دارند.

مقاصد گردشگری پاییزی: کویر جندق

مقاصد گردشگری پاییزی: کویر جندق

اگر کویرگردی را دوست دارید سعی کنید حتماً به کویر جندق سری بزنید. جندق از توابع شهرستان خور و  در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. کویر جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق می‌رسد و از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و همچنین از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود.

در سفر به کویر جندق فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کرده و از حیات‌وحش جندق که حیواناتی از قبیل: كل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، كبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ دارد نیز دیدن کنید.  

مقاصد گردشگری پاییزی: کویر ریگ جن

در سفر به کویر جندق سعی کنید حتماً به کویر ریگ‌جن که در نزدیکی جندق است هم سری بزنید تا لذت کویرگردی‌تان را دو برابر کرده باشید. کویرریگ‌جن به مثلث برمودای ایران نیز معروف است. منطقه ریگ‌جن ویژگی‌های خاصی دارد پس برای رفتن به این منطقه با تور سفر کنید.


مقاصد گردشگری پاییزی: جنگل النگدره

جنگل‌ها فقط  فصل‌های  بهار و تابستان زیبا نیستند بلکه  فصل پاییز برای جنگل بسیار زویایی خواهد شد. جنگل النگدره در فصل پاییز بسیار زیبا و افسونگر است ، این جنگل دارای هفت منطقه گردشگری نمونه کشوراست و در پنج کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده است. کافیست در این فصل به آنجا سری بزنید تا شاهد زیبایی‌های توصیف‌ناپذیر طبیعت ایران باشید.

مقاصد گردشگری پاییزی: روستای لاویج

مقاصد گردشگری پاییزی: روستای لاویج

روستای لاویج در منطقه‌ای واقع‌شده که دورتادور آن را کوه‏های البرز در برگرفته و طبیعت بکر، چشم‌نواز و کم‏نظیری دارد. کوه‎هایی که در فصل بهار، پوشیده از درختانی سبزرنگ و در فصل پاییز نیز جشنواره‌ای رنگارنگ برپا می‌کنند، زیبایی این روستا در فصل پاییز دوچندان می‌شود.

مقاصد گردشگری پاییزی: آبگرم لاویج

آبگرم لاویج در نزدیکی شهر نور و در بخش چمستان واقع شده این آب گرم در دل روستای لاویج قرار دارد. اگر به لاویج سفر کردید، آب گرم لاویج را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این آبگرم از دامنه‌ کوه‌های شرقی لاویج از دل زمین می‌جوشد و دارای املاح معدنی و گوگرد فراوانی است. آبگرم لاویج برای درمان امراض پوستی، دردهای مفاصلی، کمردرد، پادرد و همچنین تمدد اعصاب بسیار مفید است.

مقاصد گردشگری پاییزی: یزد

مقاصد گردشگری پاییزی: یزد

شهر یزد اولین شهر خشتی در جهان محسوب می‌شود؛ و ازنظر تاریخی دومین شهر جهان بعد از ونیز ایتالیا است. این شهر به خاطر داشتن قنات‌هایی بزرگ و حیرت‌انگیز معروف شده و آن را  شهر بادگیرها و عروس کویر نیز می‌نامند. قطعاً یزد در تابستان به دلیل آب‌وهوای گرم و کویری که دارد خیلی باب طبع گردشگران نیست؛ ولی فصل پاییز به خاطر داشتن  هوایی ملایم و مطبوع بهترین مقصد گردشگری پاییزی محسوب می‌شود.

مقاصد گردشگری پاییزی: میبد

شهر میبد در نزدیکی یزد واقع شده این شهر با داشتن بناهای تاریخی بسیار ، شما را مجذوب خود خواهد کرد. شهر میبد به‌واسطه ی بافت تاریخی که دارد بیشتر نقاط آن در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. نارین قلعه، برج کبوتر و کاروانسراها از جاذبه‌های قابل توجه این شهر است و مسافرت به این شهر پاییز دلچسب تر است.

مقاصد گردشگری پاییزی: آشوراده

مقاصد گردشگری پاییزی: آشوراده

تنها جزیره‌ی ایرانی  که در دریای خزر واقع شده به آشوراده معروف است و فصل پاییز د این جزیره شاهد دل‌انگیزترین مناظر خواهید بود؛ چراکه در این فصل آب‌وهوای جزیره بسیار مطبوع، پرندگان مهاجر به جزیره سفرکرده و انارهای وحشی و تمشک‌ها نیز می‌رویند.

خیلی‌ها تصور می‌کنند که تابستان بهترین فصل برای مسافرت است اما فصل پاییز بهترین زمان مسافرت برای دوستداران رنگ و طبیعت است.



مقاصد گردشگری پاییزی: یوش

در پاییز حتماً سری به زادگاه نیما یوشیج بزنید زیرا مسیری که از آن می‌گذرید(مسیر یوش، بلده به نور) در فصل پاییز بسیار خاص است. این مسیر جاده‌ای کوهستانی پر از تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌های شیروانی دارد. همچنین در مسیر رسیدن به زادگاه نیما چند روستا را می‌بیند که بسیار زیبا و دیدنی است.

یوش در فاصله 105 کیلومتری جنوب آمل واقع شده  بعد از گذر از این مسیر بی‌نظیر وقتی به مقصد می‌رسید،با جاذبه اصلی سفر که دیدن خانه نیما یوشیج است، رو‌به‌رو می‌شوید. دیدن مناظر زیبای طبیعی در فصل پاییز انگیزه این سفر را برای شما بیشتر می‌کند.

مقاصد گردشگری پاییزی: اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه منطقه‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال است. اولسبلنگاه به معنی جایگاه بلندیست که درخت ممرز می‌روید. این منطقه برای سفری پاییزی بسیار فوق‌العاده بوده و دارای مراتع بسیار زیبا و خانه‌های ساخته‌شده از چوب است و در فاصله‌ی 30 کیلومتری از ماسال قرار دارد، این منطقه زیبا محل دفن میرزا کوچک‌خان است.

مقاصد گردشگری پاییزی: تالاب کردخورد

تالاب کردخورد که بانام تالاب آق‌گل نیز شناخته می‌شود این تالاب در حدفاصل استان‌های مرکزی و همدان در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کردخورد واقع شده است.

تالاب کردخورد در فصل پاییز بسیار زیبا و دیدنی است. زیرا در این فصل به دلیل وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، پرندگان مهاجر مناطق سردسیر روسیه و قفقاز به این منطقه پرواز می‌کنند و همچنین پوشش گیاهی بسیار بی‌نظیر این منطقه در فصل پاییز باعث می‌شود که خیلی‌ها در پاییز به این منطق سفر کنند. این تالاب در اواخر بهار خشک شده ولی در طول پاییز و زمستان آب‌ دارد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .