تبیان، دستیار زندگی

مقاصد اول گردشگری ایران

صنعت گردشگری در ایران، برای رشد و توسعه یافتن از ظرفیت‌ بالایی برخوردار است. زیرا بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 در جاذبه‌های تاریخی و رتبه 5 را از لحاظ جاذبه‌های طبیعی در جهان دارا می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مقاصد اول گردشگری ایران
مجمع جهانی اقتصاد برای سومین سال پی در پی، ایران را به‌صرفه‌ترین مقصد گردشگری در جهان معرفی نموده و کشورمان از لحاظ تنوع جغرافیایی، قومی و فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی‌های متنوع برای هر گردشگری راضی‌کننده است.

 

شهر خوانسار در مسیر جاده نسبتاً خشک تهران-اصفهان قرار دارد و از یک سمت به کوه و از سمت دیگر به باغاتی انبوه منتهی می‌شود، شهر خوانسار از اصفهان تنها دو ساعت فاصله دارد.


بهترین مقاصد گردشگری ایران

بسیاری از توریست‌ها در سراسر جهان معتقدند که زیبایی‌های سحرانگیز ایران هر گردشگری را شیفته خود خواهد کرد. ایران دارای محیطی طبیعی با بیشتر از 2800 کیلومتر، مرز آبی و کوهستان‌های بلند( البرز و زاگرس) و همچنین سواحل دریای مازندران و جزایر خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب کشور و نواحی کویری زیبا در این کشور جاذبه‌های جالب‌توجهی برای گردشگران دارد.

مقاصد گردشگری ایران: تبریز

مقاصد گردشگری ایران: تبریز

روستای کندوان یکی از مقاصد گردشگری ایران: یکی از زیباترین روستاهای گردشگری ایران است که سفر به آن را به همه پیشنهاد می‌کنیم، روستای کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع‌شده، این روستا به خاطر شکل و نوع خانه‌هایی که دارد پتانسیل بالایی برای جذب مسافر و گردشگر دارد . جالب است بدانید نمونه‌ای مانند این روستا نیز در ترکیه به نام وجود دارد که هم زندگی در آن جریان دارد و هم گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. دسترسی به این روستا؛ از سمت شهر تبریز به اسکو بروید و بعد به سمت جنوب و شهر اسفنجان و کهنمو بروید.

روستای لیقوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری ایران: این روستا در فاصله‌ی ۳۶ کیلومتری شرق تبریز واقع‌شده و یکی از روستای گردشگری ایران محسوب می‌شود. این روستا به دلیل تولید پنیر معروف لیقوان از شهرت بالایی برخوردار است. روستای لیقوان دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و یکی از زیباترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. روستای لیقوان در دره‌ای باصفا و دامنه کوه‌های سهند قرارداد.

مقاصد گردشگری ایران: کرمان

روستای بیاض از مقاصد گردشگری ایرن: در استان کرمان واقع‌شده و یکی از روستاهای زیبای گردشگری ایران است. بیاض در این منطقه به معنی سفید است و اسم این روستا به خاطر وجود پنبه‌زارهای زیاد در این منطقه است.در مسیر رسیدن به این روستای جالب و دیدنی از شهرهای زیبایی هم عبور می‌کنید. برای دسترسی به این روستا باید به ۲۵ کیلومتری جنوب شهر انار و ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر رفسنجان بروید.

میمند: از دیگر مناطق گردشگری ایران که حیف است از آن دیدن نکنیم، روستای میمند است. این روستای صخره‌ای در نزدیکی شهر کرمان واقع‌شده و یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌ها در جهان محسوب می‌شود. ازنظر تاریخی این روستا به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد و آثار باستانی بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه‌های این روستا: حمام، آتشکده، مسجد تاریخی و حسینیه تاریخی است.

مقاصد گردشگری ایران: کردستان

مقاصد گردشگری ایران: کردستان

اورامان روستای زیبایی و پرطرفدار مقصد گردشگری ایران: منطقه‌ای بسیار خوش آب‌وهوا در استان کردستان است که می‌توانید آن را در لیست مناطق گردشگری ایران بیابید و سعی کنید حتماً به آن سری بزنید، این شهر در دره‌ای شرقی- غربی و در شیب تندی روبه روی کوه واقع شده است. معماری این روستا به‌صورت پلکانی است و وقتی از پایین به این روستا نگاه کنید حیاط هر خانه را پشت‌بام خانه دیگر خواهید دید. معماری این روستا همانند روستای ماسوله در استان گیلان است. برای دسترسی به این روستا باید به ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر مریوان بروید.

روستای نگل از مقاصد گردشگری ایران: از دیگر مناطق گردشگری ایران روستان نگل در استان کردستان است که یکی از قطب‌های جذب گردشگر به شمار می‌رود. این منطقه در کلاترزان شهرستان سنندج واقع‌شده و جالب است بدانید که برای دسترسی به این روستا باید به ۶۵ کیلومتری شهر سنندج در مسیر سنندج–مریوان بروید.

 

مقاصد گردشگری ایران: گیلان

مقاصد گردشگری ایران: گیلان

صنعت گردشگری در ایران، برای رشد و توسعه یافتن از ظرفیت‌ بالایی برخوردار است. زیرا بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 در جاذبه‌های تاریخی و رتبه 5 را از لحاظ جاذبه‌های طبیعی در جهان دارا می‌باشد.

روستای سرولات از مقاصد گردشگری ایران: روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری شهررامسر و ۳ کیلومتری جنوب شهر چابکسر در کنار رودخانه‌ی آچیرود قرار دارد، زمانی که به این روستا می‌رسید دامنه‌های کوه‌های البرز را به‌راحتی می‌توانید ببینید و از میان جنگل‌ها ورودها عبور کرده و لذت ببرید. علاوه بر آرامشی که در روستای سرولات وجود دارد بلکه مردم این روستا بسیار مهمان‌نواز هستند. نزدیکی کوه، جنگل، دریا و رودخانه در این روستای زیبا به یکدیگر، جذابیت‌های سفر به سرولات را برای شما چندین برابر می‌کند.

روستای ماسوله یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران: یکی از پرطرفدارترین روستاهای گردشگری ایران است و شاید کمتر کسی باشد که به این روستا سری نزده باشد. روستای ماسوله در استان گیلان و در نزدیکی شهر فومن واقع شده و از لحاظ معماری در فهرست روستاهای پلکانی ایران قرار دارد و فضای رمانتیک و خاصی را برای گردشگران ایجاد می‌کند از محله‌های زیبای روستای ماسوله می‌توان به؛ ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسد محله اشاره کرد.

مقاصد گردشگری ایران: گیلان

مقاصد گردشگری ایران: اصفهان

روستای ابیانه از مقاصد گردشگری ایران: روستایی ابیانه در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری شهر نطنز است. این روستا از بلندترین مناطق مسکونی در ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از علت‌های مهم جذب گردشگر به این روستا می‌توان به معماری خاص و بومی و ارتفاع این روستا از سطح دریا(حدود ۲۲۲۲ متر) و بناهای تاریخی موجود در آن اشاره کرد.

- برای رسیدن به روستای ابیانه دو راه وجود دارد، از طرف جاده کاشان – نطنز و دیگری از سمت اتوبان کاشان – اصفهان

گلپایگان از مقاصد گردشگری ایران: از دیگر روستاهایی در ایران که جاذبه گردشگری زیادی دارد می‌توان به روستای خانشان در گلپایگان اشاره کرد. این روستا دارای بناها و بافت‌های تاریخی و منحصربه‌فردی است همچنین این منطقه وسیع، از کهن‌ترین خاستگاه‌های تمدن دشت ایران است، که صدها روستای قدیمی و زیبا را در خود جای‌داده، روستای خانشان در دل طبیعت واقع شده و دارای آثار و بناهای تاریخی زیبایی است که در ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان گلپایگان و ۱۵ کیلومتری شمال خوانسار قرار دارد.

شهر خوانسار از مقاصد گردشگری ایران: این شهر در مسیر جاده نسبتاً خشک تهران-اصفهان قرار دارد و از یک سمت به کوه و از سمت دیگر به باغاتی انبوه منتهی می‌شود، شهر خوانسار از اصفهان تنها دو ساعت فاصله دارد. این شهر دارای مناطق طبیعی بسیار زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوانی است مانند؛ منطقه حفاظت‌شده گلستان کوه، پارک جنگلی سرچشمه، مقبره باباپیرترک، دشت لاله‌های واژگون منطقه گلستان‌ کوه، روستای دره بید، غار دامنه، مسجد جامع خوانسار، خانه حبیبی‌ها، بقعه امامزاده سید احمد (شاهزاده احمد)، تپه آریایی‌ها و خانه تاریخی ابهری
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .