تبیان، دستیار زندگی

بازسازی و طراحی داخلی اداری شرکت لن در کشور استونی

اکو گاردن یکی از این روش های نو و بدیع است که در جهان امروز بسیاری از توجه ها را به خود جلب کرده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازسازی و طراحی داخلی اداری شرکت لن در کشور استونی
همانگونه که مطلع هستید امروزه در  بازسازی ساختمان و بازسازی منزل استفاده از روش های نوین و خلاقانه در پروژه های معماری از مهم ترین ارکان طراحی این پروژه ها است . اتفاقی که در چندین سال اخیر در بخش دکوراسیون اداری افتاده است توجه بیشتر طراحان به مفاهیم محیط زیستی است و تلاش آنها در استفاده از روش هایی است که همگام با محیط زیست باشد و ادغام این فضا با فضاهای اداری است . اکو گاردن یکی از این روش های نو و بدیع است که در جهان امروز بسیاری از توجه ها را به خود جلب کرده است .

امروز در در شرکت بازسازی و دکوراسیون هیرادانا قصد داریم یکی از این پروژه ها را به اتفاق هم بررسی کنیم . این دفتر در شهر تالین استونی قرار دارد .

این دفتر به مساحت 1100.0 m2 و در سال 2016 ساخته شده است .

کانسپت های طراحی داخلی

این شرکت که در زمینه ی پوشاک کودکان فعالیت دارد در یک ساختمان قدیمی بازمانده از زمان اتحاد جماهیر شوروی قرار دارد . این کارخانه ی قدیمی طی بازسازی ساختمان به شرکتی در زمینه طراحی لباس کودکان تبدیل شد . این ساختمان 8 متر ارتفاع دارد و یک نیم طبقه نیز دور سالن طبقه همکف طراحی شده است تا هم فضای سالن اصلی طبقه همکف وسیع و بزرگ باشد و هم بتوان از این نیم طبقه برای جاگذاری کاربری هایی دیگر استفاده کرد . این ارتفاع سقف و حضور پنجره های بزرگ در این ساختمان نور طبیعی روز را به صورت مناسب وارد این دفتر میکند و تمام بخش ها از این نور بهره ی کافی را میبرند .

اما ایده ی جذاب معمار برای این پروژه استفاده از درختچه ها و گیاهان فراوان در این دفتر است به گونه ای که در سالن وسیع طبقه همکف دو ردیف درخت به صورت خطی روبروی هم کاشته شده اند و علاوه بر این ها درختچه ها و گلدان های متنوع و متعددی در داخل این دفتر قرار دارد که که با وجود ارتفاع زیاد سقف این ساختمان و هم نور طبیعی خورشید امکان رشد آنها بصورت مناسبی وجود دارد . این درخت ها و گیاهان طراوت و تازگی را وارد این دفتر میکنند و فضا را به محیطی جذاب و دل نشین برای به وجود آمدن ایده ها و تفکرات افراد تبدیل میکند .

بازسازی و طراحی داخلی اداری شرکت لن در کشور استونی

متریال در دکوراسیون اداری

معمار با انتخاب متریال چوب در طراحی داخلی اداری و طراحی دکوراسیون برای عناصر و سطوح مختلف این پروژه توانسته است ترکیبی زیبا از این متریال در کنار چوب های طبیعی گیاهان ایجاد کند و بر جذابیت کار بیفزاید .

طراحی دو اتاق کنفرانس و جلسه برای همفکری و بازگو کردن ایده های افراد در مرکز دفتر و در میان این گیاهان فضایی ممتاز را به وجود آورده است که این اتاق ها با متریال چوب که در سقف و پایه ی آن استفاده شده است و نمایی سرتاسر شیشه ای آن را پوشش داده است ، ارتباط بصری مناسبی را بین این فضا ها ایجاد کرده است .
بازسازی و طراحی داخلی اداری شرکت لن در کشور استونی

بخش های مختلف دکوراسیون اداری

اما با دور شدن از مرکزیت دکوراسیون اداری و این دفتر در کناره های این دفتر اتاق هایی دنج و بزرگ با کاربری های گوناگونی طراحی شده است که آنها هم از چوب و نمایی شیشه ای تشکیل شده اند که ضمن حفظ حریم خصوصی این اتاق ها ، ارتباط بصری این فضاها با سالن اصلی طبقه همکف حفظ میشود .

پله هایی چوبی مراجعه کنندگان و کارمندان را از طبقه همکف به نیم طبقه بالایی میرسانند. میزهای کار تک نفره در یک سمت دیوار وجود دارد و یک آشپزخانه بزرگ به همراه سالن غذاخوری و یک اتاق استراحت برای کارمندان فضاهای این قسمت را شکل میدهند .

برای راحتی کارمندان کف طبقه همکف و نیم طبقه با موکت فرش شده است . موکت های خاکستری در طبقه همکف و موکتی قرمز در نیم طبقه بالایی .

بازسازی و طراحی داخلی اداری شرکت لن در کشور استونی
از دیگر ایده های جالب معمار استفاده از ماکت های غول پیکر 3 متری به شکل لامپ های رومیزی است که در کنار دیوار های طبقه همکف قرار دارد و روشنایی این فضاها را تامین میکنند .

مبلمان دکوراسین اداری این محیط هم کاملا کاربردی است و مناسب برای کارهای کارمندان طراحی شده است .

به طور کلی تیم معماری این پروژه دفتری را ایجاد کرده اند که صرف نظر از فصل های مختلف ، باعث میشود افراد با حضور در آنجا احساس کنند در یک جنگل تابستانی و سبز قرار دارند که حضور نور طبیعی که از پنجره های وسیع این ساختمان وارد میشود ، احساسی جذاب و دل نشین را برای افراد به ارمغان می آورد .