تبیان، دستیار زندگی

شرایط وام 7 میلیونی صندوق بازنشستگان

زهرا زاده غلام، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از دوشنبه اول مهر ماه خبر داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صندوق بازنشستگی کشوری

 در گزارشی که از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، زهرا زاده غلام بیان کرد که مبلغ این وام 7 میلیون تومان است وهمه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از اول مهر تا پایان مهر 98 به سایت صندوق بازنشستگی کشور به نشانی cspf.ir مراجعه کنند و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند.

وی به متقاضیان وام ضروری اعلام کرد که آنها باید طبق شرایطی که در سامانه ثبت نام وام ضروری در سایت صندوق درج شده ، ثبت نام کنند وتوصیه کرد که موارد مطرح شده را دقیق بخوانند.

او همچنین تصریح کرد که این وام ضروری به صورت ماهانه و با توجه به مبلغ تعیین شده شده ،توسط بانک عامل پرداخت می شود  وکسانی که در اولویت قرار دارند ، وام آنها در ماه های اول واریز می شود.

در ادامه مطلب شرایطی که متقاضی هنگام ثبت نام باید به خوبی مطالعه کند ، اشاره شده است.


شرایط دریافت وام


1- مبلغ وام  هفت میلیون تومان می باشد و این مبلغ فقط به حساب متقاضی وام  دربانک صادرات که  درسیستم درج شده و ازاین حساب حقوق بازنشستگی و وظیفه دریافت می کند ، واریز می شود.

2-اقساط این وام 36 ماهه با کارمزد 4 در صد می باشد.

3- کسانی که تاریخ حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد ، این وام شامل حال آنها نمی شود .

4-وراث ذکوری که از لیست وظیفه بگیری تا سه سال آینده حذف می شوند هم مجاز به دریافت وام نیستند.

5-همچنین متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است هم نمی توانند از مزایای این وام بهره ببرند.

6

 

ثبت نام در سامانه، به معنای این نیست که متقاضی حق دریافت وام را دارد ، در واقع باید شرایط مورد بررسی قرار گیرد و اگر متقاضی دارای شرایط بود ، وام را دریافت می کند.
- فقط یکی از وراث وظیفه بگیر آن هم با شرط رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از این وام استفاده کند.به همین خاطر متقاضی باید "فرم تعهد وراث " را دریافت کند و توسط سایر وراث آن را تکمیل کند و بعد فرم را همراه با کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین (سایر وراث) در اختیار مدیریت های صندوق در مرکز استان قرار دهد تا مورد تایید آنها قرار گیرد.

7- تکمیل فرم "تعهد وراث "برای وظیفه بگیران بیشتر از یک نفر الزامی است.

8-زمانی که وظیفه بگیر فرم "تعهد وراث " را ارائه داد و این فرم توسط مدیریت صندوق بازنشستگی مرکز استان تایید شد ، در خواست ثبت نام کننده مورد بررسی قرار می گیرد.

9-اگر وراث صغیر و محجور بودند در هنگام دریافت وام باید اصل حکم سرپرستی که توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران صادر شده است ،را ارائه کنند.

10- "بازنشسته" متقاضی که علاوه بر  حقوق بازنشستگی خودهمراه با سایر وراث ، از حقوق وظیفه استفاده می کند ، برای بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می شود "بازنشسته" متقاضی، از "دفترکل بازنشستگی" خود برای ثبت نام اقدام کند.

11- "وظیفه بگیر" متقاضی علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول، حقوق وظیفه دریافت می کند ، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم هم  حقوق وظیفه دریافت می کند. بهتر است "وظیفه بگیر" متقاضی، از "دفترکل اول" اقدام به ثبت نام کند تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر نیز  از "دفترکل دوم" فراهم شود.

12- لازم است که شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه ذکر شود.

13- تسویه حساب قبل از تمام شدن قسط های وام ضروری دریافتی در سنوات  گذشته، شامل مقررات مالی بانک خواهد بود.

14- ثبت نام در سامانه،  به معنای این نیست که متقاضی حق دریافت وام را دارد ، در واقع باید شرایط مورد بررسی قرار گیرد و اگر متقاضی دارای شرایط بود ، وام را دریافت می کند.

15- بعد از اینکه مهلت ثبت نام تمام شد سوابق متقاضیان از جمله همه  وام هایی که دریافت کرده ، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوقی که بازنشسته  دریافت می کرده ،بررسی می شود و اولویت بندی می شود و همچنین بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل ، کسانی که شرایط دریافت وام را دارند  ، تعیین می شوند و در نهایت اسامی آنها در سایت اعلام می شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .