تبیان، دستیار زندگی

عشق بدون مرز

کربلا نرفته‌هایی که کام کربلایی‌ها را شیرین می‌کنند

اهالی روستای چاهداشی نهبندان از سه سال پیش تصمیم گرفتند تا به زائران اربعین ارائه خدمت برسانند و دو موکب را در شهر کاظمین برپا کرده و داشته‌های خود را نذر این موکب‌ها و زائران کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موکب روستای چاهداشی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، میلیون‌ها عاشق امام حسین(ع) در این ایام خود را به کربلا رسانده تا در خیل عظیم راهپیمایان اربعین قرار گیرند اما هستند عاشقانی که به دلایل متعددی نتوانستند با حضور فیزیکی خود در جمع زائران حضرت قرار گیرند و تلاش کردند تا با پای دل خود را به کربلا برسانند و در ثواب زیارت کربلایی‌ها شریک شوند.

روایت امروز قصه اهالی یکی از روستاها در یکی از شهرهای مرزی خراسان‌جنوبی است که علی‌رغم محرومیت‌های بی‌شماری که در این منطقه موج می‌زند اما اهالی آن از هر آنچه که دارند برای زائران دیار کربلا می‌گذارند و امید به عنایت حضرت دارند.

اهالی روستای چاهداشی نهبندان از سه سال پیش تصمیم گرفتند تا به زائران اربعین ارائه خدمت داشته باشند و دو موکب را در شهر کاظمین برپا کنند و داشته‌های خود را نذر این موکب‌ها و زائران کنند.

دو موکب روستای چاهداشی که عنوان " منتظران ظهور" برای آن انتخاب شده است طی چند روز گذشته نذورات اهالی این روستا را به کاظمین انتقال داده‌اند و طی حضوری تقریباً 20 روزه در کاظمین خدمت‌رسانی به زائران را دارند.

غلامحسین حسنی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در این زمینه، اظهار داشت: کمک‌ها و نذورات جمع‌آوری شده مردم این روستا با دو کامیون به کاظمین ارسال شد.

وی عنوان داشت: بیش از 40 نفر از اهالی روستا در کاظمین حضور دارند و با خدمت به زوار ارادت خود به حضرت را نشان می‌دهند.
موکب روستای چاهداشی
دهیار روستای چاهداشی با اشاره به اوضاع نابه‌سامان زندگی مردم این روستا و وجود خشکسالی، گفت: مردم این دیار علاقه و عشق خاصی به اباعبدالله(ع) دارند و با آغاز ماه محرم مراسم عزاداری با حضور همه اهالی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

دو موکب روستای چاهداشی که عنوان " منتظران ظهور" برای آن انتخاب شده است طی چند روز گذشته نذورات اهالی این روستا را به کاظمین انتقال داده‌اند و طی حضوری تقریباً 20 روزه در کاظمین خدمت‌رسانی به زائران را دارند.

توزیع روزانه صبحانه برای سه هزار نفر

حسنی با بیان اینکه موکب‌های این روستا در کاظمین روزانه توزیع عدسی برای سه هزار نفر را برای صبحانه دارند، گفت: به کمک اهالی میزان یک تن عدس تهیه و به کاظمین ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل کمک‌های مردم این روستا به مراسم اربعین حدود 50 میلیون تومان بود.

پخت 20 هزار کلوچه برای زائران اربعین

دهیار روستای چاهداشی عنوان داشت: به کمک خانم‌های روستا تعداد 20 هزار کلوچه پخت شد و با کاروان برای زائران ارسال شد.

خانم علیزاده یکی از بانوان جوانی که در پخت کلوچه‌ها همکاری داشته نیز در گفت‌و گو با فارس، بیان داشت: به عشق امام حسین(ع) طی 10 روز تمام وقت خود را برای پختن کلوچه و نذورات گذاشتیم.
پخت کلوچه برای زائران
وی ادامه داد: سه سال است که به صورت خودجوش این اقدام در روستا شکل گرفته و حدود 30 نفر از اهالی روستا تلاش دارند تا با پخت شیرینی کاری برای زائران حضرت انجام دهند.

شیرین شدن کام کربلایی‌ها....

این بانو عنوان داشت: متأسفانه تاکنون به دلیل مشکلات مالی شیرینی زیارت امام حسین(ع) را نچشیده‌ایم اما سعی کردیم تا با پخت این شیرینی کام کربلایی‌های مسیر اربعین را شیرین کنیم.

در آرزوی زیارت...

خانم علیزاده از آرزوی خود و اطرافیانش برای رفتن به این سفر اینگونه گفت: می‌توانم بگویم تقریباً کسانی که طی این مدت همکاری داشتند هیچکدام به دلایل مشکلات مالی کربلا را ندیده‌اند و آرزوی همه ما این است که توفیق زیارت و حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را به دست آوریم.

یکی دیگر از بانوان این روستا نیز گفت: با کمک به این موکب سعی داریم تا در ثواب کربلایی‌ها شریک شویم و امید داریم که خداوند این حداقل کمک‌های ما را بپذیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم زائران کربلا دعاگوی ما هم باشند، گفت: در درگاه امام حسین(ع) برکات و خیر بسیاری دیده‌ایم و هر آنچه داریم را همیشه برای مراسم عزاداری حضرت خواهیم داد.

هزاران عاشق جامانده از کاروان عشق در این دیار این روزها گرچه در مراسم اربعین حضور ندارند اما با حرکت‌های مردمی و خودجوش سعی بر آن دارند تا عشق و دلدادگی خود به حضرت را به هر نحوی نشان دهند تا در ثواب زیارت اربعینی‌ها سهیم باشند و در بدرقه زائران اربعین ملتمس دعا باشند و این شعر را بر لب زمزمه کنند...


اشک این ثمر مدام ما را ببرید
پهلوی ضریح، نام ما را ببرید
حالا که نشد روزی ما، زائرها
رفتید حرم، سلام ما را ببرید
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .