تبیان، دستیار زندگی

معرفی برندهای پوشاک ایرانی

ایرانی بپوش

امروز هر کدام از ما ایرانی‌ها می‌توانیم با افزایش تقاضا برای خرید پوشاک باکیفیت ایرانی، ظرفیت تولید را افزایش داده و در رونق صنعت پوشاک ایرانی تأثیرگذار باشیم. لذا در این فرصت سعی داریم تا تعدادی از برندهای پوشاک ایرانی را به شما معرفی کرده تا قدمی در جهت حمایت از تولید ایرانی برداشته باشیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوشاک ایرانی
این روزها در بازار قیمت‌های متفاوتی را در حوزه پوشاک شاهد هستیم. تنوع قیمتی که تحت تأثیر برند، مدل و جنس محصولات قرار گرفته است. بالا رفتن قیمت ارز، تأثیر قابل توجهی بر انواع پوشاک مخصوصا پوشاک وارداتی داشته و این موجب شده عده‌ای به پوشاک ایرانی تمایل پیدا کنند. البته هنوز افرادی هستند که دست از پوشاک و برندهای خارجی برنداشته و علت را کیفیت بالای محصولات خارجی می‌دانند.

اما واقعیت این است که صنعت پوشاک ایران در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه، چین و... که امروزه بخش اعظمی از صادرات پوشاک به کشورهای مختلف مخصوصاً ایران را به خود اختصاص داده‌اند، از قدمت طولانی‌تر و کیفیت بهتری برخوردار است. چنانچه در دهه‌های 60 و 70 در تولید لباس‌های مردانه و جین سرآمد بوده و با کشورهای اروپایی رقابت و صادرات داشته است. رونق و اعتبار بسیاری از تولیدات پوشاک داخلی به علل مختلفی چون مدیریت نادرست، تبلیغات ضعیف، قاچاق پوشاک و بی رغبتی مشتریان به خرید کالاهای داخلی سیر نزولی پیدا کرده. اما در این میان برندهای ایرانی توانایی هم هستند که در این عرصه فعالیت خوبی دارند.

امروز هر کدام از ما ایرانی‌ها می‌توانیم با افزایش تقاضا برای خرید پوشاک باکیفیت ایرانی، ظرفیت تولید را افزایش داده و در رونق صنعت پوشاک ایرانی تأثیرگذار باشیم. لذا در این فرصت سعی داریم تا تعدادی از برندهای پوشاک ایرانی را به شما معرفی کرده تا قدمی در جهت حمایت از تولید ایرانی برداشته باشیم.

صنعت پوشاک ایران در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه، چین و... که امروزه بخش اعظمی از صادرات پوشاک به کشورهای مختلف مخصوصاً ایران را به خود اختصاص داده‌اند، از قدمت طولانی‌تر و کیفیت بهتری برخوردار است



برندهای پوشاک ایرانی

هاکوپیان
هاکوپیان در بهار سال ۱۳۴۹ توسط سومبات هاقوپیانس معروف به سومبات هاکوپیان یک ایرانی ارمنی‌تبار، با امکانات و سرمایه اندک بنیان‌گذاری شد و امروز بعد از حدود پنجدهه سردمدار برندهای ایرانی در تولید پوشاک آقایان است. برندی ایرانی که در زمینه مواد اولیه، تکنولوژی مدرن طراحی، دوخت و سایر جزئیات فنی مورد تأیید کارشناسان بین‌المللی قرار گرفته و موفق به دریافت بیش از ۳۰ جایزه بین‌المللی و ۲ جایزه ملی گردیده است و اینک با ایجاد ۲۳ فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر ایران، فعالیت می‌کند. برندی که نمونه‌های بسیار خوب و شکیلی برای جوانان و میانسالان طراحی کرده است.

گراد
بعد از هاکوپیان، گراد از برندهای ایرانی در حوزه تأمین پوشاک مردان است. محمد اصفهانیان مدیرعامل برند گراد، نام برند خود را از لباسی که ایرانیان باستان به تن می‌کردند گرفته و از سال 1370 کار خود را آغاز کرد. گراد با وجود قدمت نه چندان طولانی توانسته با تنوع بالای کارهایش در میان جوانان، میانسالان، افراد سایز بالا و مسن خوش بدرخشد.

ایکات
این تولیدکننده پوشاک ایرانی کار خود را در اوایل دهه هفتاد با الهام گرفتن از هنری کهن در ایران زمین به نام ایکات‌بافی یا دارایی‌بافی که جزو صنایع دستی شهرستان یزد به شمار می‌رود، آغاز کرده است. ایکات بیشتر مدل‌های خود را به پوشاک جوانان و سایزهای کوچک اختصاص داده است. این برند، رنگ‌های روشن و شاد را وارد بازار کت و شلوار کرده که نمونه‌های نخی و کتان بسیار مورد استقبال جوان‌ها قرار گرفته است.

مطهری جامه
از برندهای ایرانی که در تولید کت و شلوار به لحاظ کیفیت و قیمت رتبه خوبی دارد، مطهری جامه است. برندی که جنس پارچه‌هایش از بهترین فاستونی استفاده شده است.

جامعه
این مجموعه غیرانتفاعی براساس نیاز جامعه ایرانی در سال 1364 طبق آخرین مدها و متدهای دوخت دنیا زیباترین و باوقارترین پوشاک مردانه، کار تولید را آغاز کرده است.

رویین‌ تن‌پوش
رویین‌ تن‌پوش با مدیریت سید تقی سجادی کار خود را از سال 1388 در سه بخش اصلی لباس زیر، لباس راحتی و جوراب برای آقایان در تمام رده‌های سنی آغاز کرده است. جنس این لباس‌ها از بهترین نخ‌های پنبه‌ای و سایر الیاف طبیعی است.

مخملیان
مخملیان از برندهای قدیمی ایرانی است که در زمینه تولید پیراهن‌ و لباس‌های راحتی مردانه قدمتی طولانی دارد.

از برندهای ایرانی که در تولید کت و شلوار به لحاظ کیفیت و قیمت رتبه خوبی دارد، مطهری جامه است. برندی که جنس پارچه‌هایش از بهترین فاستونی استفاده شده است

پوپو
مسعود دهشور خیاطی را از دوره نوجوانی آغاز کرد. این تولیدکننده ایرانی پس از کسب تجربه و آموختن علم مدیریت کارگاه کوچکی تأسیس کرد. در مدت زمان کوتاهی به جهت تولید محصولات باکیفیت این برند مورد توجه خریداران قرار گرفت. از امتیاز محصولات پوپو می‌توان به مواد اولیه طبیعی محصولات که از پنبه و ویسکوز هستند اشاره کرد که علاوه بر حفاظت از محیط‌زیست و بهداشت فردی، وزن سبکی داشته و به مصرف‌کنندگان حس راحتی و آرامش می‌دهد.

سالیان
یکی دیگر از برندهای برتر ایرانی در حوزه پوشاک سالیان است. سالیان کارش را از سال ۱۳۸۱ با هدف طراحی و تولید پوشاک خوب شروع کرده و امروز محصولات خود را در شعب مختلف در سراسر کشور ارائه می‌دهد. نکته قابل‌توجه اینکه سالیان در فصل‌های مختلف تخفیفات خوبی برای مشتریان خود قائل می‌شود.

جامه‌پوش‌آرا (JPA)
«جامه پوش آرا» (JPA) با داشتن تجربه‌ای 40ساله و توجه به جدبدترین متدهای روز دنیا و همچنین توجه به نیاز بازار پوشاک توانسته محصولات متنوع و قایل توجهی را تولید کند. به‌ طوری‌که علاوه بر ایرانیان، مخاطبانی را در خارج از کشور داشته باشد.

برندهایی برای آقایان و خانم‌ها

ماکسیم
این برند ایرانی با شعار «یک مشتری راضی همیشه ۲۰ نفر را با خودش می‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌آورد و یک مشتری ناراضی ۸۰ نفر را با خودش می‌برد» با مدیریت محمد اعتماد و مشارکت احمد عبدلی در سال 1358 کار خود را آغاز کرده است.
در حال حاضر پوشاک ماکسیم با ۲۷ شعبه در سراسر کشور که ۲۴ شعبه آن مخصوص آقایان و ۳ شعبه‌ مخصوص بانوان است، محصولات خود را به فروش می‌رساند.  افرادی که دوست دارند در کنار رسمیت، کمی هم فانتزی باشند ماکسیم را به خاطر داشته باشند.
RNS
RNS برند ثبت شده‌ی شرکت رنگین نخ صبا است که در سال ۱۳۸۸ در تهران توسط رضا مهاجرانی و امیر مهاجرانی در زمینه طراحی و مد و تولید پوشاک در ایران ثبت شد. این برند ایرانی عرضه‌کننده پوشاک زنانه و مردانه با تخصص اصلی در حوزه لباس‌های راحتی و ورزشی، از مواد اولیه طبیعی مانند پنبه، کتان و همچنین رنگ‌های طبیعی خدمت‌رسانی می‌کند. این تیم ایرانی توانسته‌ است با کنترل هزینه‌ها ضمن ارائه‌ی کیفیتِ مناسب، محصولات را با قیمت مناسبی به دست مشتریان خود برساند.

مخملیان از برندهای قدیمی ایرانی است که در زمینه تولید پیراهن‌ و لباس‌های راحتی مردانه قدمتی طولانی دارد



فروشگاه اینترنتی مدیسه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای راه‌هایی هستند که می‌توان محصولات RNS را تهیه کرد.

شایان ذکر است این گروه از حامیان و دوستداران طبیعت بوده و در کمپین‌های محافظت از یوزپلنگ ایرانی شرکت می‌کند و به همین منظور لوگوی RNS برگرفته از یوزایرانی است.

برک
شرکت پشم‌بافی ایران برک در سال 1348 تاسیس شد. این شرکت در سال 2004 برنده تندیس طلایی مرغوب‌ترین کیفیت در صنعت نساجی و پوشاک گردیده و امروز با 160 فروشگاه و نمایشگاه در سراسر کشور در صنعت پوشاک پاسخگوی نیازهای خانواده‌های ایرانی و شرکت‌ها است. این شرکت در زمینه  تولید کت و شلوار، پیراهن، اونیفرم، مانتو، البسه متحدالشکل پرسنلی، لباس‌های کار و خدمات vip برای مدیران و تحویل کالا در محل کار فعال بوده و تمامی محصولات خود را با یک‌ سال ضمانت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

هالیدی
گروه تولیدی هالیدی در سال 1374 توسط آقای مهرداد افراز تأسیس شد. از ویژگی‌های این مجموعه طراحی مدرن، نوآوری‌های خلاقانه در تولیدات جدید و توازن میان سبک اسپرت و امروزی است.

تَنِ دُرُست
این برند اصیل ایرانی از سال ۸۳ با نام تجاری تن درست به تولید و عرضه‌ی پوشاک الیاف طبیعی و صنایع دستی کاربردی زنانه و مردانه پرداخت. وجه تمایز تن‌‌درست از مانتوهای معمولی بازار استفاده از الیاف طبیعی(پنبه) در دوخت مانتو و طراحی منحصر به فردی‌ست که در عین ساده بودن، نمادی از فرهنگ، هنر، طبیعت و یا زبان مردم ایران است. تن‌درست اکنون در بیشتر شهرهای کشور، شعبه دارد و به عرضه‌ی لباس و زیورآلات زنانه، مردانه و بچگانه می‌پردازد.

ایکات بیشتر مدل‌های خود را به پوشاک جوانان و سایزهای کوچک اختصاص داده است. این برند، رنگ‌های روشن و شاد را وارد بازار کت و شلوار کرده که نمونه‌های نخی و کتان بسیار مورد استقبال جوان‌ها قرار گرفته است


دنیس‌تریکو
صاحب نام‌ترین تولیدکننده، قدیمی‌ترین برند ایرانی و توزیع کننده لباس‌های کشباف زنانه، مردانه و بچه‌گانه با بیش از 50 سال سابقه درخشان در ایران که توسط حاج محمد غیاثوند از سال 1318 در ایران ایجاد شد. غیاثوند اولین فروشگاه تریکو ایران را بنام تریکو الوند نزدیک میدان بهارستان افتتاح کرد. در سال 1342 اولین فروشگاه تحت نام ثبت شده دنیس تریکو در خیابان جمهوری، چهارراه فلسطین افتتاح شد و در سال 1346 به نشانی فعلی در خیابان ولیعصر، پائین‌تر از شهید بهشتی انتقال یافت.

سِلِه‌بُن
برند سله‌بن فعالیت خود را از سال 1388 در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه آغاز کرده و توانسته در مدت زمان کوتاهی به دلیل کیفیت بالای محصولانش جایگاه خوبی در بین مردم باز کند.

نیکوتن پوش
تولیدی نیکوتن پوش فعالیت خود را از سال 1376 در زمینه تولید لباس زیر آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی با توسعه کیفی و کمی محصولات خود به انواع لباس زیر، لباس‌های راحتی و جوراب برای تمام رده‌های سنی مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تی‌شرت‌های تبلیغاتی ارتقا یافته و رضایت و اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی را جلب نماید.

رزبافت
زربافت نیز از برندهای ایرانی است که در تولید محصولات زنانه، مردانه و بچه‌گانه قدمتی طولانی دارد.

برندهای ایرانی مختص خانم‌ها

تولیکا و بته‌جقه دو برند ایرانی است که در تولید محصولات مختص خانم‌ها فعالیت داشته و به تولید انواع مانتو، شومیز، کت‌و‌دامن و... می‌پردازند.