تبیان، دستیار زندگی

اربعین ماندگاری حرکت امام حسین (ع) را مستمرتر کرده است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اراده خداوند بر این بوده است که قیام و حرکت امام حسین (ع) ماندگار باشد، گفت: این ماندگاری براساس جلوه‌هایی رخ داده است که یکی از این جلوه‌ها زیارت حضرت و به خصوص زیارت ایشان در اربعین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین حسینی (ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین عادل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واقعه عاشورا یکی از فرازهای مهم تاریخ جهان است، اظهار کرد: علما و بزرگان در طول تاریخ بارها و بارها درباره موضوع عاشورا و نقش افراد و اهل بیت (ع) که در این واقعه حضور داشتند پرداخته‌اند. در این بین نمی‌توانیم نقش زنان را  در واقعه عاشورا نادیده بگیریم. حضرت زینب (س) پیام‌رسان کربلا بودند. اگرچه واقعه عاشورا در یک ساعت مختصر و در یک روز بود اما حادثه‌ای بود که تمام معادلات بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. این حادثه دو روی سکه دارد، یکی حرکت امام حسین (ع) که ایثار و شهادت بود و روی دیگر سکه پیام‌آوری بود که توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) رخ داد و این پیام به جهان مخابره شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص امام سجاد (ع) نقش حضرت زینب (س) در این بین بسیار برجسته بود. حضرت زینب (س) یک کار عظیم  دینی و اجتماعی را انجام داد و این نقش آفرینی می‌تواند برای تمام زنان عالم الگو باشد و این را نشان بدهد که یک زن چقدر می‌تواند تأثیرگذار بوده و حوادث اجتماعی و برنامه‌های یک جامعه را رقم بزند.

ماندگاری قیام عاشورا اراده خداوند بوده است که به جلوه‌های مختلفی این امر رخ داده است و یکی از این جلوه‌ها زیارت امام حسین (ع) و به خصوص زیارت اربعین است.


اربعین رمز و ماندگاری حرکت امام حسین (ع) را مستمرتر کرده است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: هدف امام حسین (ع) در کلام شان مشخص است. ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر و برگرداندن جامعه به سیره حضرت رسول‌الله (ص) و امیرالمومنین علی (ع) بود که قیام کردند و نگذاشتند دین پیامبر (ص) بعد از ایشان به انحراف کشیده شود. اربعین رمز و ماندگاری حرکت امام حسین (ع) را مستمرتر کرده است.

عادل گفت: ماندگاری قیام عاشورا اراده خداوند بوده است که به جلوه‌های مختلفی این امر رخ داده است و یکی از این جلوه‌ها زیارت امام حسین (ع) و به خصوص زیارت اربعین است. ما در روایات کم داریم که تا به این اندازه برای زیارت‌شان حدیث و روایت وارد شده باشد. در کتاب «کامل‌الزیارت» که توسط یکی از علمای بزرگ قرون گذشته نوشته شده  هزاران حدیث در مورد زیارت امام حسین (ع) نوشته شده که در هر کدام به ثواب زیارت اشاره شده که در چه مکان و زمانی باشد که فضیلت آن بیشتر شود اما در هیچ یک از احادیث به اندازه زیارت امام حسین (ع) در اربعین اشاره نشده است. از لحظه شهادت حضرت (ع) این امر آغاز شد و تا امروز که میلیون‌ها نفر جمع و اجتماع بی‌نظیری را در دنیا رقم می‌زنند این تعداد آدم در یک زمان و در یک فضای محدود گرد هم جمع می‌شوند تا پیامی را به جهان مخابره کنند و این نشان از ماندگاری و تأثیرگذاری قیام امام حسین (ع) دارد.
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .