تبیان، دستیار زندگی

حضور پیشکسوتان کشتی در گرجستان

حواشی رخ داده از سوی تیم کشتی پیشکسوتان در رقابت‌های جهانی گرجستان در حالی است که وزارت ورزش و فدراسیون کشتی هیچگونه مجوزی برای اعزام این تیم صادر نکرده‌اند و این نفرات با ویزای توریستی عازم گرجستان شده ‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رقابت های کشتی
حضور پیشکسوتان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی گرجستان، اینبار نیز با بروز برخی حواشی برای کشتی و ورزش ایران همراه بود که باعث ایجاد برخی شائبه‌ها درخصوص چگونگی اعزام این نفرات به گرجستان شده است.

گفته می‌شود در جریان رقابت‌های جهانی پیشکسوتان در گرجستان یکی از مدال آوران طلایی ایران در حالی مدال خود را دریافت کرده، که کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی نیز در این وزن صاحب مدال برنز شده است.



پیگیری از مسئولان فدراسیون کشتی حاکی است، این تیم هیچگونه مجوزی از سوی شورای برون مرزی وزارت ورزش برای اعزام به این رقابت‌ها نداشته و تمامی نفرات پس از عدم صدور مجوز، با هزینه شخصی همانند دیگر هموطنان با گرفتن ویزای توریستی عازم گرجستان شده‌اند.

فدراسیون کشتی پیش از اعزام، از شورای برون مرزی خواسته بود در صورت صلاحدید مجوز اعزام این نفرات به گرجستان داده شود اما این درخواست با مخالفت این شورا روبرو شد و به همین دلیل نیز فدراسیون کشتی هیچگونه حمایتی در جهت اعزام تیم به گرجستان نداشته و مامور حراست نیز همراه تیم نبوده است.

در حالی‌که اعزام پیشکسوتان به رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی بارها باعث ایجاد حاشیه برای ورزش ایران شده است، لازم است وزارت ورزش و جوانان نسبت به تعیین تکلیف این موضوع ورود کند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی که می‌تواند تبعات جدی برای ورزش ایران داشته باشد، نباشیم.

در گذشته مشاهده شده پیشکسوتان تیم‌های ورزشی از جمله کشتی و وزنه برداری بعضا با مجوز شورای برون مرزی راهی رقابت‌های بین‌المللی شده اند و حضور آن‌ها با بروز برخی حواشی برای ورزش ایران همراه بوده است.

برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی پیشکسوتان یه صورتی است که تمامی افراد از سراسر جهان با داشتن مدارک پزشکی و گذرنامه می‌توانند در آن شرکت کنند. البته در سالهای اخیر حضور همراهان و افراد متفرقه از ایران در مسابقات پیشکسوتان حاشیه های زیادی را به همراه داشته است.

گفته می‌شود در جریان رقابت‌های جهانی پیشکسوتان در گرجستان یکی از مدال آوران طلایی ایران در حالی مدال خود را دریافت کرده، که کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی نیز در این وزن صاحب مدال برنز شده است.

منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .