تبیان، دستیار زندگی

حمایت دولت از کارگاه‌های کوچک

یک کارشناس حوزه کار توجه به صنایع زودبازده و حمایت از کارگاههای خرد و کوچک را در حفظ اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی جدید موثر دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارگاه های کوچک
رحمت اله پورموسی اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمترین توجه را نسبت به شهرکهای صنعتی و بنگاههای خرد و کوچک داشتیم، در حالی که با بکارگیری نیروهای کار در این مجتمع‌ها می‌توانستیم از ظرفیت‌شان به شکل مطلوب‌تری استفاده کنیم.

کارشناسان بر این باورند که بسیاری از شهرکهای صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین مواد اولیه با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعالیت دارند



وی با بیان اینکه امروز بسیاری از شهرکهای صنعتی راکد و بلااستفاده باقی مانده‌اند، افزود: متاسفانه بخش اعظمی از شهرکهای صنعتی با کمتر از ۳۰ درصد توان و ظرفیت خود کار می‌کنند و به انباری برای دپوی کالا تبدیل شده‌اند.

به گفته این کارشناس حوزه کار در حال حاضر بیش از ٩٠ درصد اشتغال در بنگاه‌های خرد و کوچک و صنایع زودبازده شکل می گیرد، گفت: بنگاههای کوچک و زودبازده در دنیا به دلیل سودآوری و اشتغالزایی بالا روز به روز در حال گسترش است از این رو برای دستیابی به اشتغال پایدار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید باید به سمت ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط و زودبازده برویم.

پورموسی با تاکید بر لزوم اعمال معافیتهای مالیاتی برای بنگاههای تولیدی تاکید کرد: در شرایط فعلی اقتصاد بسیاری از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی با مشکل تأمین مواد اولیه و هزینه های بالای تولید مواجه هستند که لازم است با تزریق نقدینگی، پرداخت تسهیلات و کمک به تأمین مواد اولیه، این بنگاهها و نیروهای کار شاغل در آنها را سرپا نگه داریم.

بر اساس آمارها تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب و در حال بهره‌برداری در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش جزیی داشته و میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته است. کارشناسان بر این باورند که بسیاری از شهرکهای صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین مواد اولیه با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعالیت دارند.
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .