تبیان، دستیار زندگی

آیت الله اراکی:

امروز ملت ایران ضرب المثل عزت و مقاومت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: ایران سربلند پرچم عزت را در جهان برافراشته و امروز ملت ایران ضرب المثل مقاومت و عزت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اراکی
آیت الله اراکی نشست سالگرد تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات موزه بنیاد شهید، افزود: امروز جبهه مقاومت جبهه مستحکمی است و سرنوشت ملت‌ها به دست ملت‌های جهان است، امام بزرگوار بود که راه عزت را برای ملت‌ها گشود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز ملت ایران برای همه ملل جهان سرآمد شده و در همه عرصه‌ها سربلند بیرون آمده است؛ دوران سخت تحریم را پشت سر گذاشته ایم و از جبهه سخت اقتصادی بیرون آمده ایم.

امروز بانک ما نه بر اساس فقه کلان که بر پایه فقه خرد فعال است چرا که در عرصه فقه کلان کاری نشده است، بر این باورم کار‌های حوزوی را انجام دهم و در این عرصه کار کنم.



آیت الله اراکی با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌ها در رساندن پیام وحدت، گرامی داشت ایام دفاع مقدس و پرچم داران مقاومت در این دوران و دوران انقلاب و گرامی داشت یاد و خاطر امام خمینی (ره)، از مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه وحدت قدردانی کرد و گفت:رهنمود‌های ایشان ما را هدایت و اصول کلی وحدت را برای ما تبیین کرد، از ایشان که پرچم وحدت را برافراشتند تشکر میکنم و طول عمر با عزت را از خداوند متعال برایشان خواستارم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از همه نهاد‌هایی که از وحدت و روند تقریب در داخل و خارج از کشور حمایت کردند، قدردانی کرد و افزود:امروز در جایگاه بسیار خوبی در زمینه وحدت هستیم.

وی افزود: موج تکفیر سراسر جهان اسلام را دربر گرفته است و تروریست تکفیری د ر دنیا جولان می‌دهد، اما مقاومت توانسته دست تکفیر را از دنیای اسلام کوتاه کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: به لطف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نهاد‌های وحدت گرا، جریان تفرقه گرا در دنیا نابود شده و گفتگوی غالب در دنیا گفتمان وحدت است.


وحدت؛ گفتمان غالب جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌های جبهه استکبار با تمام توان در جهت تفرقه افکنی میان مسلمانان و مذاهب استفاده می‌کند، گفت: به رغم این تلاش آنان، امروز وحدت، گفتمان غالب جهان اسلام است.
آیت الله اراکی افزود: با قوت و قاطعیت اعلام می‌کنیم که به لطف تلاش گران عرصه مودت و وحدت، امروز جریان تفرقه گرا در اسلام، جریانی منزوی است که در حاشیه قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی آن‌هایی که تلاش کردند با هزینه‌های هنگفت تفرقه افکنی کنند، امروز هم به ناچار از همدلی و وحدت می‌گویند.

وی تصریح کرد: امروز جبهه‌های مقاومت و وحدت، جبهه واحدی در منطقه و جهان به وجود آوردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین، گفت: به درخواست خود اهل سنت قرار شد آن‌ها نیز در این راهپمایی حضور یابند و عشق خود را به اهل بیت رسول خدا (ص) نشان دهند، کاروان‌های بزرگی از شیعه و اهل سنت ایران و سایر کشور‌ها در این راهپیمایی بزرگ مشارکت کرده اند و با رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت پیامبر بیعت می‌کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه از ابتدای تصدی این مسئولیت تلاش شد جریان وحدت اسلامی را از حوزه عالمان دینی به اقشار مردم منتقل کنیم، گفت: در دوران تصدی ام در این مجمع ۱۶ اتحادیه با هدف وحدت و تقریب مذاهب اسلامی تشکیل و دانشگاه مذاهب اسلامی فعال‌تر شد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با ایجاد شعبه‌های جدید در مناطق مختلف توانستیم دانشگاه‌های تقریب مذاهب اسلامی را گسترده‌تر کنیم؛ به طوریکه امروز ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

آیت الله اراکی در ادامه از فعالیت‌های مسئولان سابق مجمع تقریب از جمله مرحوم واعظ زاده خراسانی و آیت‌الله تسخیری قدردانی کرد.

وی با تشکر از فعالیت‌های دبیران کل پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزود: با فعالیت‌های میدانی مشترک بین شیعه و سنی، در کشور‌های مختلف دنیا توانستیم وحدت اسلامی را از گفتمان به عمل در آوریم و امروز خودِ اهل سنت داوطلب برای حضور در راهپیمایی اربعین شدند تا عشق خود را به سالار شهدا نشان دهند و می‌بینیم که این راهپیمایی اعلام بیعت با رسول الله (ص) و خاندان ایشان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری ده‌ها همایش بزرگ بین المللی با حضور ۳۰۰۰ علمای جهان اسلام در کشور‌های اسلامی را از اقدامات مهم این مجمع بیان کرد و گفت: همایش اتحادیه علمای مقاومت با حضور ۷۰۰ عالم جهان اسلام در اول ربیع الاول در بیروت لبنان برگزار خواهد شد.

وی درباره دلایل تقاضای کناره گیری از مسئولیت دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی ما به فقه مناسب با دنیای کنونی نیازمندیم تا تمدن اسلامی را احیا کند.

آیت الله اراکی گفت: امروز بانک ما نه بر اساس فقه کلان که بر پایه فقه خرد فعال است چرا که در عرصه فقه کلان کاری نشده است، بر این باورم کار‌های حوزوی را انجام دهم و در این عرصه کار کنم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بنابراین از محضر رهبر معظم انقلاب استدعا کردم و ایشان اجابت کردند تا فرد تازه نفس تری این تصدی را بر عهده بگیرد.
منبع : خبرگزاری صداوسیما
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .