تبیان، دستیار زندگی

خانه «قصه‌های بلندترین خیابان تهران» افتتاح شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از افتتاح خانه مینایی به عنوان خانه موزه خیابان ولی‌عصر و روایتگر قصه‌های بلندترین خیابان تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانه موزه مینایی
برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران عصر امروز و در پنجمین روز از هفته «تهران» در مراسم افتتاح خانه موزه مینایی واقع در خیابان ولی‌عصر گفت: در آستانه هفته تهران برنامه‌های مختلفی توسط سازمان زیباسازی برگزار شد که یکی از آنها افتتاح خانه موزه مینایی بوده است.

ضرغامی گفت: این خانه قرار است روایتگر قصه‌ها و خاطرات خیابان ولی‌عصر باشد تا امروزیان را با دیروزیان آشنا کند.

وی ادامه داد: در تهران و در میان برج‌های بلند و خیابان‌های شلوغ خانه هایی وجود دارد که روایت‌های مختلفی برای گفتن دارند.

خانه مینایی از آن جهت دارای اهمیت است که این خانه از همه المان‌های معماری ایرانی بهره برده است و حتی اطاق‌های تابستانی و زمستانی را با هم دارد.


مدیرعامل سازمان زیباسازی تصریح کرد: برخی از این خیابان‌ها روایت خود را پیش از این با مردم در میان گذاشته‌اند اما برخی هم تا امروز سکوت کرده‌اند.

ضرغامی گفت: خانه مینایی از آن جهت دارای اهمیت است که این خانه از همه المان‌های معماری ایرانی بهره برده است و حتی اطاق‌های تابستانی و زمستانی را با هم دارد.

وی افزود: دوازده سال پیش به دلیل ارزش‌های نهفته در این خانه، این خانه در فهرست املاک ملی ثبت شد و نهایتا تا سال ۹۵ این خانه بلاتکلیف بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی ادامه داد: از سال ۹۵ پس از خرید خانه توسط سازمان زیباسازی به تملک شهرداری تهران درآمد و نهایتا از یک سال قبل کار مرمت آن آغاز شد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی تلاش شد تا بدون کوچکترین تغییری این خانه مرمت و فرم کلی این خانه حفظ شود.

وی گفت: از امروز این خانه موزه خیابان ولی‌عصر خواهد شد و روایتگر قصه های بلندترین خیابان تهران خواهد شد و درهای آن به روی مردم و همشهریان باز خواهد بود تا از آن بهره ببرند.

به گزارش فارس، خانه موزه مینایی امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .