تبیان، دستیار زندگی

«نفر پنجم» به حرف آمد

داستان بلند «نفر پنجم» به قلم مرتضی احمر از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
نفر پنجم
نفر پنجم روایتی است  داستانی از راویان متعدد و روایت های پرکشش انقلاب که به قلم مرتضی احمر به رشته تحریر در آمده و  توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.  

نفر پنجم روایتی نو از ناظران متعدد با روایت‌های پرکشش است. نویسنده با خلق شخصیت‌های خیالی، ماجراهایی جذاب و واقعی از رویدادهای مهم و حساس تاریخ معاصر همچون کشف حجاب، کودتای ۲۸ مرداد، ۱۵ خرداد ۴۲ و... بیان می‌کند و خواننده را با شخصیت‌های خود در کوچه پس کوچه‌های تاریخ همراه می‌کند.

نفر پنجم به گفته ناشر خود از زبان دو راوی خود با عناوین کاظم و شهروز، روایتی پراماجرا در دل کوچه پس کوچه های قدیمی تهران از تاریخ معاصر ایران را برایش به تصویر می‌کشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 

فاطمه حالش خوب نبود. به سختی سوار ماشینش کردم. تا یه جایی یهو ماشین خاموش شد. هرچی کردم روشن نشد. جمعیت اومدند سمت ما. به هر زحمتی بود فاطمه رو پیاده کردم و اومدیم کنار خیابون. فشار جمعیت و حال بد فاطمه باعث شد فاطمه از هوش بره. به کمک زنی آوردمش داخل یه کوچه. برگشتم وسایلم که افتاده بود رو بردارم که دیگه نفمیدم چی شد. مهدی! من الان یادم میاد فاطمه رو کجا گم کردم. همش نگرانم. نمیدونم الان کجاست. دیشب برای اولینبار خوابشو دیدم که یه شاخه گل را به من داد. با ننه خدیجه بود. دوتایی سوار ماشین حاج‌آقا شدند و رفتند. مهدی نگرانم. نگران ننه خدیجه! نگران فاطمه! نکنه برای ننه اتفاقی افتاده؟

نفر پنجم از سوی نشر شهید کاظمی در قطع رقعی و ۱۵۰ صفحه به رشته تحریر در آمده و منتشر شده است.

منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .