تبیان، دستیار زندگی

انتشار «هابز» و دو کتاب داستانی

آثار داستانی «من فقط دو نفر را کشته‌ام» نوشته هادی خورشاهیان و «آینه‌باز» نوشته ناهید فرامرزی همراه با کتاب «هابز» نوشته جورج مک‌دانلدراس با ترجمه سیدمسعود آذرفام منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب
 «من فقط دو نفر را کشته‌ام» نوشته هادی خورشاهیان با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان توسط نشر هیلا منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: شب توی بازداشتگاه به اندازه کافی فرصت داشت که فکر کند و زمان بخرد. باید برمی‌گشت به سال‌ها پیش و همه اتفاقات را مرور می‌کرد و حوادث را طوری کنار هم می‌چید که بتواند حداقل خودش را از اتهام قتل مبرا کند. 

اما حقیقت این است که بعضی از مشکلات نه به همان سرعتی که به وجود می‌آیند حل می‌شوند نه به همان راحتی!

همچنین «آینه‌باز» نوشته ناهید فرامرزی در ۱۴۴ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و با قیمت ۱۸ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است. 

بخشی از متن کتاب که در پشت‌ جلد آمده است: خیره شدم به غریبه‌ای که در آینه بود و با من سر لج داشت. توی چشمم زل‌زل نگاه کرد و عین دیوانه‌ها قهقهه زد. 

پرسیدم: «چرا؟ داری چی کار می‌کنی؟»

حرفی نزد. می‌دانستم چه فکر می‌کند، می‌خواست بگوید که آمده تا گذشته را جبران کند. انگار دنبال بخشش بود. چقدر شبیه من بود، حتی آرزوهایش هم. انگار توی دلش را می‌خواندم. با این همه نزدیکی برایم غریبه بود. حتی چشم‌هایش را به یاد نمی‌آورم. آن‌که در آینه التماس می‌کرد آمده بود، تا به خیال خودش، بار گذشته را زمین بگذارد. هرچند راضی نبودم، زن محبوس آینه مجبورم کرد. این‌که از ناخوشی زرناز خاتون و شکستن دل پیرزن یا تنهایی ساره‌بیگم بهانه آوردم، همه‌اش پرت‌وپلا بود. ته ته ماجرا برمی‌گشت به من توی آینه که ایستاده بود و با نگاهی مسخره و آتشی توی چشم‌ها به‌م خیره شده بود. چشم‌ها داد می‌زدند: «یالا. باید بمانی. باید همه گذشته را زیر و رو کنی. باید تا آخر خط بروی.»

کتاب «هابز» نوشته جورج مک‌دانلدراس نیز با ترجمه سیدمسعود آذرفام در ۲۵۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان توسط نشر ققنوس منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: «هابز» یکی از بنیان‌گذاران اندیشه مدرن و از پراهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان قرن هفدهم است. با وجود این، امروزه او را غالبا با فلسفه سیاسی‌اش و به‌خصوص کتاب «لویاتان» می‌شناسند، اما کتاب حاضر در پی آن است که در قالب شرحی مقدماتی، کلیت آرا و نظرات هابز را به نحوی منسجم ترسیم کند و با ارجاع مکرر به آثار خود هابز، خواننده را از حد شرح‌ها فراتر ببرد و به مطالعه متن‌های اصلی او ترغیب کند. 
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .