تبیان، دستیار زندگی

درگذشت ۲۶ تن از والدین چند شهید دفاع مقدس

۴ والدین سه شهید و ۲۲ تن از والدین دو شهید دفاع مقدس طی یک ماه گذشته در سطح کشور دار فانی را وداع گفته و به شهدایشان پیوسته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
والدین شهدا
بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. در این مدت سن والدین شهدا رو به افزایش بوده و هم اکنون اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سنین کهنسالی قرار دارند. سال‌هاست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدشان هستند به گوش می‌رسد. از آنجایی که والدین شهدا به عنوان غنی‌ترین گنجینه از خاطرات، سیره و زندگی شهدا محسوب می‌شوند از دنیا رفتنشان ما را از دسترسی به این فرهنگ غنی باز می‌دارد. و در کنار آن همواره ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا به خصوص والدین آن‌‌ها و مشکلاتشان احساس شده است. نیاز است که امروزه بیش از پیش توجه به بازمانده‌ها و میراث شهدای معظم در ابعاد مختلف رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف، در طول یک ماه گذشته 26 نفر از والدین دو شهید و سه شهید در استان‌های تهران، قم، البرز، فارس، یزد، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مازندران،کرمان، خوزستان، مرکزی و اصفهان دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند که در این میان نام 16 پدر شهید و 10 تن از مادران شهدای والامقام دیده می‌شود. مادر شهیدان شبیری، پدر شهیدان سپهری، مادر شهیدان داداشی و پدر شهیدان کدخدائی دولت آباد که طی یک ماه گذشته دار فانی را وداع گفته‌اند، جزء والدین سه شهید دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

مادر شهیدان «عباسی نیایی»

«فاطمه یزدانی» مادر شهیدان «شیروان و اسفندیار عباسی نیایی» از شهدای شهرستان شیراز از استان فارس 13 مهر98 در سن 91 سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر آن مرحومه یکشنبه 14 مهر از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) به سمت دارالرحمه شیراز تشییع و در گلزار مطهر شهدا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. شهیدان شیروان و اسفندیار عباسی نیایی به ترتیب 6 مردادماه سال 1361 و 26 بهمن ماه سال 1364 در مناطق کردستان و اروندکنار به فیض شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان و جانبازان شبیری

مادر شهیدان «محمدباقر، محمد حسن و محمدکاظم شبیری» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس 9 مهر 98 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. «خاور لطفی‌پور» مادر شهیدان «محمدحسن، محمد باقر و محمدکاظم» و جانبازان «محمدحسین و محمدصادق شبیری» از شهدا و جانبازان شهرستان جهرم در سن 78 سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در روز 10 مهرماه از ساعت 9 صبح در شهرستان جهرم تشییع و در گلزار شهدای فردوس به خاک سپرده شد. شهیدان محمدحسن، محمدباقر و محمدکاظم شبیری به ترتیب نهم آذرماه سال 1360، 22 فروردین سال 1362 و هشتم آذرماه سال 1378 در مناطق بستان و فکه به شهادت رسیدند و محمدصادق و محمدحسین شبیری نیز به ترتیب 21 اسفند سال 1362 و 20 مرداد سال 1366 در مناطق طلاییه و اهواز به فیض جانبازی نائل شدند.

پدر شهیدان یزدانی

«محمد علی یزدانی» پدر شهیدان والامقام «مصیب و محمود یزدانی» از استان یزد در 8 مهر 98 در سن 97 سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مرحوم یزدانی با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع و در گلزار شهدای هرابرجان در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. شهیدان «محمود یزدانی» و «حاج مصیب یزدانی» در سال 65 به فاصله یک هفته در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «اسمعیلی»

«رجبعلی اسمعیلی»، پدر معظم شهیدان «محمد مهدی و حمید رضا اسمعیلی» از استان اصفهان به علت بیماری و کهولت سن، جمعه پنجم مهرماه 98 در سن 80 سالگی درا فانی را وداع گفت. مراسم تشییع او در روز 6 مهر از شهدای گمنام کاشان به سمت روستای کمال الملک برگزار و به خاک سپرده شد. بسیجی شهید محمد مهدی اسمعیلی متولد اول آبان ماه سال 1345 در روستای کمال الملک کاشان بود و دوم مرداد 62 در عملیات والفجر دو در پیرانشهر به شهادت رسید. طلبه شهید حمیدرضا اسمعیلی نیز متولد 15 اردیبهشت ماه سال 1349 روستای کمال الملک بود و 18 شهریور 64 در عملیات قادر در اشنویه به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکر مطهر این دو شهید گرانقدر بدست نیامده است و مزار یادبودشان در گلزار شهدای روستای کمال الملک واقع است.

پدر شهیدان «قنبرزاده محبوب»

«بابا جان قنبرزاده محبوب» پدر «شهیدان حسن و اکبر قنبرزاده محبوب» از استان آذربایجان غربی 5 مهر98 دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او 6 مهر 98 از مقابل منزلش به سمت گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه تشییع شد. شهید حسن قنبرزاده محبوب چهارم شهریور 1337 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و هشتم تیر 1361 در شلمچه به شهادت رسید. پیکر وی مدتها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص، در زادگاهش به خاک سپرده شد. شهید اکبر قنبرزاده محبوب پانزدهم فروردین 1340 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و 23 اردیبهشت 1361 در دوکوهه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در باغ رضوان زادگاهش واقع است.

پدر شهیدان «رادمرد»

«حسین بخش رادمرد» پدر شهیدان «حسنعلی و عباس رادمرد» از استان خراسان رضوی در روز 4 مهر98 آسمانی شد و به شهیدانش پیوست. پیکر این پدر شهیدان تا مزار شهدای بهشت عباس قلندر آباد فریمان تشییع شد و سپس در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. شهیدان حسنعلی و عباس رادمرد سال های 1339 و 1350 در شهر سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان چشم به جهان گشودند و در 11 بهمن ماه 1365 در شلمچه و در 11 خرداد 1372 در جاده بیرجند - زاهدان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. شهرستان فریمان که در 70 کیلومتری جنوب شرق مشهد مقدس واقع شده است، 308 شهید، 708 جانباز و 35 آزاده را تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است.

مادر شهیدان «ملاعباسی»

«خان محمدی» مادر شهیدان «منصور و رسول ملاعباسی» از استان تهران در روز 2 مهرماه98 به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در سوم مهرماه 98 با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در محله جنت آباد تشییع و به خاک سپرده شد. شهید رسول ملاعباسی سال 59 در سن 19 سالگی در منطقه سرپل ذهاب و شهید منصور ملاعباسی در همان سال و در سن 20 سالگی در اهواز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «ربیعی»

«غلامعلی زاده» مادر شهیدان «داوود و اکبر ربیعی» از استان اصفهان پس از سال‌‌ها فراق 2مهرماه 98 به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر این مادر سوم مهرماه در میدان ارتش کوی شهیدان ربیعی به سمت باغ رضوان اصفهان برگزار شد. شهید علی اکبر ربیعی ششم تیر ماه سال 1339 در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. این شهید عزیز به عنوان گروهبان یکم ارتش در جبهه حضور یافت و سرانجام 22 اردیبهشت 63، در سومار بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. شهید داوود ربیعی در پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1344 در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. این شهید گرانقدر به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام 29 مهر 62، در مریوان بر اثر اصابت ترکش به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «سپهری»

عوض سپهری پدر سه شهید والامقام «غلامحسین، غلامرضا و عبدالمحمد سپهری» از استان خوزستان در روز 4مهر98 در سن 93 سالگی درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر مطهر این پدر شهید روز  5مهر در شهرستان دزفول، خیابان طالقانی به طرف بقعه متبرکه محمدبن جعفر(ع) برگزار شد. شهید غلامحسین سپهری متولد سال 1341 در سن 16 سالگی به دست رژیم ستم شاهی در تظاهرات به شهادت رسید. شهید غلامرضا سپهری نیز متولد 1377 در حملات موشکی به شهر دزفول براثر اصابت موشک در سن 22 سالگی به مقام شهادت رسید و شهید عبدالمحمد سپهری متولد سال 1344 در جزیره مجنون در عملیات بدر به درج رفیع شهادت نائل آمد که پیکر مطهرش پس از 10 سال به میهن اسلامی بازگشت و در زادگاهش دزفول به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان «هارونی»

«جواهر صالحی» مادر شهیدان «احمد و حسنعلی هارونی» از شهرستان نجف آباد استان اصفهان در 31 شهریور دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او تا جنت‌الشهدای شهر نجف‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد. شهید والامقام حسنعلی هارونی سال 1361 در عملیات رمضان و جانباز شهید احمد هارونی بر اثر عوارض ناشی از جنگ سال 1371 به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مادر شهیدان «طالبی»

«بتول علی نقی پور»، مادر معظم شهیدان والامقام «احمد و محمدرضا طالبی» از شهرستان نجف آباد استان اصفهان در روز 31 شهریور ماه 98 آسمانی شد. پیکر او تا گلزار شهدای روستای صالح آباد تشییع و به خاک سپرده شد. شهیدان والامقام احمد طالبی سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس و محمدرضا طالبی سال 1362 در عملیات خیبر به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «فاضلی فرد»

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین «محمد اسمعیل فاضل فرد» پدر شهیدان «محمد و علی فاضل فرد» از استان البرز پس از سال‌ها فراق در روز 30 شهریور ماه 98 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او 31 شهریورماه با حضور خانواده‌های مردم ساوجبلاغ در استان البرز از مسجد جامع هشتگرد تشییع و در گلزار شهدای قنبرآباد به خاک سپرده شد. شهید محمد فاضل فرد در سال 65 در عملیات کربلای 5 در شلمچه و شهید علی فاضل فرد در سال 60 در تنگه‌ چزابه بر اثر اصابت ترکش به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «میرجعفری»

حجت الاسلام «سید عباس میرجعفری» پدر شهیدان «سید مهدی و سید مصطفی میرجعفری» از استان قم در روز 29 شهریور 98 بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت. پیکر او در روز 30 شهریور ماه 98 در قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در جوار پیکر مطهر شهدایش به خاک سپرده شد. سید مهدی متولد شهریور سال 47 است که در منطقه مهران در شهریور سال 65 بر اثر خفگی در آب توسط نیروهای بعثی به شهادت رسید. سید مصطفی متولد شهریور سال 48 است و چهار ماه بعد از سید مهدی در دی ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر سوختگی کامل بدن به شهادت رسید.

مادر شهیدان «عبدالمالکی»

«تاج عشاقی» مادر شهیدان «امیر حمزه و محمد عبدالمالکی» از استان قم در روز 30 شهریور ماه 98 بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. پیکر مطهر این مادر شهید روز 31 شهریور از مقابل مسجد انصارالحسین(ع) خیابان امام قم به سمت گلزار شهدا تشییع و در گلزار شهدا در جوار پیکر مطهر پسر شهیدش به خاک سپرده شد. ​امیر حمزه عبدالمالکی متولد اسفند سال  1343  است. او در اردیبهشت سال 61 در شلمچه عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد. برادرش محمد نیز که چهار سال بعد از ابوحمزه متولد شده بود پس از برادر عازم جبهه‌ها شد و در سن 16 سالگی در اسفند سال 63 به مقام شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «ببربیان»

«آمنه ببربیان» مادر شهیدان «یحیی و امین ببربیان» از شهدای روستای امین آباد منطقه رودبار جنوب در شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان در روز 26 شهریور 98 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهید خود شتافت. امین ببرییان دهم‌ آبان 1335، در روستای چاه‌نصیر از توابع ‌شهرستان کهنوج به دنیا آمد و چهارم اسفند 1364 هنگام درگیری با اشرار در منطقه قاسم آباد جیرفت به شهادت رسید. شهید یحیی ببرییان هشتم نیز آذر 1339، در روستای چاه‌نصیر از توابع شهرستان کهنوج به دنیا آمد و در چهارم ‌اسفند 1364، در حیدرآباد جیرفت هنگام درگیری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پدر شهیدان «حیدری»

«حاج غلامعلی حیدری» پدر شهیدان «مسلم و حسین حیدری» از شهدای گرانقدر استان مرکزی و شهرستان اراک در دوران دفاع مقدس در روز 27 شهریور ماه 98 بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر آن مرحوم 28 شهریور 98 تشییع و در گلزار مطهر شهدای روستای شهرجرد در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. شهید مسلم حیدری متولد 15 فروردین 1337 است و در تاریخ 11 فروردین 1370 به شهادت رسید. شهید حسین حیدری نیز متولد اول مهر 1343 است و در تاریخ 12 اسفند 1362 به شهادت رسید.

پدر شهیدان «محمودی»

«خانعلی محمودی» پدر شهیدان «عباس و محمد محمودی»  از استان البرز در روز 27 شهریور ماه 98 پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در روز  28 شهریور ماه از منزل او واقع در بلوار مولانا نبش خیابان گلستان  تشییع شد. شهید عباس محمودی در سال 60 در عملیات فتح المبین در دشت عباس و شهید محمد محمودی در عملیات خیبر در سال 62 و در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «قاسمپور»

«میرزا محمد قاسمپور» پدر شهیدان «حسین و شیخ جواد قاسمپور» از شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان در روز 25 شهریور ماه 98 پس از تحمل سال‌ها بیماری در 88 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر این پدر بزرگوار در روز 26 شهریور 98 ز حسینیه چهار سوق آران به سمت آستان امامزاده محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد. شهید والامقام حسین قاسمپور سال 1362 در عملیات خیبر و منطقه طلاییه و سردار شهید والامقام شیخ جواد قاسمپور سال 1365 در عملیات کربلای 4 و منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان «محسنی»

«علی احمد محسنی» پدر شهیدان «احدالله و حشمت‌اله محسنی» از استان کرمانشاه در روز 24 شهریور ماه 98 به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع او در روز 25 شهریور 98 در شهرستان هرسین برگزار شد. شهدای محسنی هر دو از فرهنگیان تلاشگر شهرستان هرسین بودند که به‌ عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و در فاصله یک روز در تاریخ 24 و 25 دی‌ماه 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «کلاه کج»

«بگم جان کلاکج» مادر شهیدان «حمیدرضا و مجید کلاه کج» از استان خوزستان در روز 25 شهریور ماه 98 پس از سال‌ها فراق، در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر او در روز 26 شهریور ماه 98 در آرامستان شهرستان رامهرمز برگزار شد. شهیدان حمیدرضا کلاه کج در سال 1360 و در شهر سوسنگرد و مجید کلاه کج نیز در سال 1361 در جبهه موسیان به فیض شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «گنجی‌پور»

«ابراهیم گنجی‌پور»، پدر شهیدان «علیرضا و غلامرضا گنجی‌پور» از استان قم در روز 22 شهریور ماه 98 بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در گلزار شهدای قم در جوار پیکر مطهر شهیدش به خاک سپرده شد. غلامرضا متولد فروردین سال 48 بود و در مرداد سال 61 در حالیکه 13 سال داشت در عملیات رمضان پاسگاه زید به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد. برادرش علی رضا متولد فروردین سال 46 بود و در اسفند سال 63 در گیلانغرب و در سن 17 سالگی بر اثر انفجار به شهادت رسید.

پدر شهیدان «اکبریان»

«عوضعلی اکبریان» پدر شهیدان «عبدالرسول و عبدالرحیم اکبریان» از شهدای شهرستان فسا در استان فارس  در روز 20 شهریور ماه 98 در سن 95 سالگی به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت. پیکر او در 21 شهریور 98 در شهرستان فسا تشییع و در گلزار مطهر شهدای امامزاده حسن(ع) این شهرستان  به خاک سپرده شد. معلم شهید عبدالرسول اکبریان 14 شهریور سال 1361 در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش به نخاع زخمی و در بیمارستان نمازی شیراز به شهادت رسید و دانش آموز شهید عبدالرحیم اکبریان نیز هفتم بهمن ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «داداشی دیو کلایی»

«زبیده عبدالله تبار درزی» مادر شهیدان «اکبر، اصغر و عباس داداشی دیو کلایی» از شهرستان بابل استان مازندران در روز 17 شهریور ماه 98 در آستانه تاسوعا و عاشورای سالار شهیدان پس از سال‌ها انتظار به دلیل بیماری در سن 90 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید اکبر داداشی متولد سال 1339 بود و در سال 1365 در عملیات کربلا پنج به شهادت رسید. شهید عباس داداشی نیز متولد 1347 بود و در سال 1365 در ام‌الرصاص به شهادت رسید. همچنین شهید اصغر داداشی متولد سال 1340 بود و در سال 1361 در پادگان حمید به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «کدخدائیدولت آباد»

«محمد کدخدائی دولت آباد» پدر شهیدان «علی، رضا و حسین کدخدائی دولت آباد» و پدر جانباز «غلام عباس کدخدائی دولت آباد» از استان کرمان در روز 16 شهریورماه 98 در سن 89 سالگی و پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست. علی کدخدائی در چهارم مردادماه 1339 در روستای فردوسیه از توابع رفسنجان به دنیا آمد و در سن 21 سالگی در 24 مهرماه سال 60 در منطقه کرخه نور بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و در زادگاهش به خاک سپرده شد. حسین کدخدائی نیز در اول دی‌ماه 1343 در روستای دولت‌آباد رفسنجان چشم به جهان گشود و در سن 24 سالگی، در چهارم خرداد 67 در منطقهٔ شلمچه براثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و پیکرش پس از 7 سال در سال 1374 به میهن بازگشت و در جوار برادران شهیدش به خاک سپرده شد. رضا کدخدائی نیز در 20 شهریورماه 1346 در شهر رفسنجان به دنیا آمد و در سن 17 سالگی و در 20 اسفندماه 63 در منطقه مجنون براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

مادر شهیدان «محبوبی خباز»

«فاطمه سادات نقشه چی» مادر شهیدان «حسن و احسان محبوبی خباز» از شهرستان کاشان استان اصفهان در روز 14 شهریور ماه 98 بر اثر بیماری و کهولت سن در 87 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در 15 شهریور ماه سال 1398 با حضور مردم شهیدپرور تشییع و در دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد. پاسدار شهید حسن محبوبی خباز 22 آذر ماه سال 1339 در کاشان دیده به جهان گشود و سرانجام پنجم آبان 62 در عملیات والفجر 4 بر اثر برخورد با مین به فیض شهادت نائل آمد. بسیجی شهید احسان محبوبی پنجم اردیبهشت ماه 1345 در کاشان به دنیا آمد و سرانجام 21 اسفند ماه سال 65 در عملیات کربلای پنج شلمچه به شهادت رسید و در کنار برادر شهیدش در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان «حاج اسماعیلی»

«حاج غلامرضا حاج اسماعیلی» پدر شهیدان سرافراز «حسنعلی و محمدعلی حاج اسماعیلی» از استان یزد در روز 12 شهریور ماه 98 در سن 90 سالگی ندای حق را لبیک گفت. پیکر این پدر فداکار، 13 شهریور ماه 98 مسجد کوشک نو تا گلزار شهدا تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد. شهید حسنعلی‌ حاجی‌ اسماعیلی متولد 20 بهمن سال 1342 بود که در خط پدافندی جبهه سومار در 14 آذر 61 به شهادت رسید. شهید محمدعلی حاجی اسماعیلی نیز متولد اول فرودین سال 1346 بود که در خط پدافندی جزیره مجنون در 21 بهمن سال 64 به برادر شهیدش پیوست.
منبع: تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .