تبیان، دستیار زندگی

فرزندان شهدای مدافع حرم

تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در شب‌های گذشته میهمان نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش شدند. مسعود فروتن درباره این نمایش گفت: این کار قابلیت اجرا پس از ماه‌های محرم و صفر را نیز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدافع حرم
نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش در شب‌های گذشته در پردیس تئاتر تهران میزبان خانواده شهدای مدافع حرمی چون شهید مدافع حرم سعید انصاری، مصطفی صدرزاده، سجاد حبیبی، خلبان مرتضی چگنی، پاسدار سعید فنایی و فرزند شهید مدافع  حرم فاطمه ثنا دارابی و خانواده شهید مدافع حرم سید مهدی حسینی بود.

نمایش خاتون به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش تا نوزدهم مهر ماه هر شب با بازی عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی،‌کیمیا ملائی،‌بهار ارجمند، امید زندگانی،‌علی برجی و منوچهر علیپور بر صحنه سالن اصلی پردیس تئاتر تهران خواهد بود.



مسعود فروتن منتقد و هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون نیز پس از تماشای این کار عنوان کرد: من در سال‌های قبل در تالار اندیشه نمایش خاتون را تماشا کرده بودم به نظرم با هر شیوه‌ای که به مفاهیم مذهبی پرداخته شود خیلی خوب است به خصوص اینکه در این نمایش هنرمندان درگیر ماجرای عاشورا بودند و سهم خود را به خوبی ادا کردند.

وی در ادامه افزود: بازی بازیگران به ویژه بازیگر کودک کار که نقش «اریحا» را داشت خیلی خوب بود جا داشت که به پای او برخیزیم.

فروتن درباره حمایت شهرداری از نمایش و تبلیغات کار گفت: ما خودمان از طریق هنرمندان مطلع شدیم که چنین نمایشی در تهران اجرا می شود وگرنه جا دارد شهرداری بیشتر در زمینه تبلیغات در سطح شهر و حتی جاهای دورتر از پردیس کار کند حتی دانش‌آموزان برای تماشای کار از مدارس بیایند و اجرای کار فقط به ماه محرم و صفر ختم نشود.

وی با بیان اینکه مذهب بخشی از زندگی ما ایرانیان است که می‌تواند در قالب تئاتر جذاب باشد، گفت: این دست کارها حتی می‌توانند برای کسانی که اندیشه زیادی راجع به مذهب هم ندارند، جاذب باشند چرا که تئاتر مادر همه هنرهای نمایشی است ومی‌تواند در تفکر مذهبی مردم مؤثر باشد.

*نمایش‌های آیینی نیاز به حمایت بیشتری دارند

همچنین رضا تاجیک معاون حراست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز پس از تماشای کار و تشکر از عوامل نمایش گفت: این نمایش تصویری زیبا از زندگی رقیه سادات بانوی رنج کشیده کربلا را ارائه داد و این نمایش می‌تواند در ذهن بچه‌ها اثر مثبت بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوستدار تئاتر و نمایش‌های آیینی است،‌ افزود:‌متأسفانه در خصوص حضرت رقیه(س)کمتر کار تئاتر شده است این بانوی اسلام توانست با کمترین سن انقلابی در شام و حتی در دوستان خود ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: تصویرسازی‌های نمایشی خیلی در ذهن حکاکی می‌شود خوشبختانه این نمایش هم برای من و خانواده‌ام خیلی تأثیرگذار بوده امیدوارم موانعی که برای تولید نمایش‌های آیینی وجود دارد با حمایت بیشتر هنرهای نمایشی برای اجرای این دست کارها از بین برود.

نمایش خاتون به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش تا نوزدهم مهر ماه هر شب با بازی عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی،‌کیمیا ملائی،‌بهار ارجمند، امید زندگانی،‌علی برجی و منوچهر علیپور بر صحنه سالن اصلی پردیس تئاتر تهران خواهد بود.
منبع: فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .