تبیان، دستیار زندگی

خواستگارم خوب است اما...

اگر برای شما خواستگاری بیاید که همه شرایط لازم را دارد جز یکی از مهم‌ترین‌ها را، چه جوابی می‌دهید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسربا سلام و خسته نباشید، سوالی‌داشتم در ارتباط با معیارهای انتخاب همسر. با توجه به اینکه خانواده من اهل نماز خواندن نیستند اکثر خواستگاران من هم این شرایط را دارند درحالی‌که خودم به همه مسائل شرعی پایبند هستم و اینکه مدرک اکثریت آن‌ها دیپلم است من چه‌کار باید بکنم؟ درست است که مدرک ملاک اصلی نیست ولی من نمی‌توانم قبول کنم و در مورد مسائل شرعی همه می‌گویند خودت نمازت را بخوان، حجابت را رعایت کن به‌طرف مقابل کاری نداشته باش. برای من مذهبی بودن مهم است اگر این معیار باعث شود، ازدواج نکنم، پشیمان نخواهم شد

پاسخ مشاور تبیان : 

اولویت‌بندی ملاک‌ها بسیار مهم است. بعد از اینکه با فکر و تحقیق مهم‌ترین‌ها را مشخص کردید، بهتر است صبر کنید تا کسی مناسب پیدا شود.

باسلام، دوست عزیز شما باید برای انتخاب همسر بر اساس اولویت ملاک‌هایی که دارید اقدام بفرمایید.
اگر واقعاً برایتان مسائل دینی مهم است که حقیقتاً هم یکی از ملاک‌های اصلی همین مسئله است باید در این مسیر ثابت‌قدم باشید که ان‌شاءالله حتماً خداوند همسر مناسبی را برایتان در نظر گرفته است.
هدف ما انسان‌ها در زندگی لزوماً با هر شرایطی ازدواج کردن نیست که چه‌بسا خیلی از افراد هستند که ازدواج‌ کرده‌اند اما موفق نیستند بنابراین از این مسئله نگران نباشید که چرا هنوز ازدواج‌ نکرده‌اید.
این درست نیست که بخاطر صرف ازدواج کردن پا روی ملاک‌های اصلی انتخابتان بگذارید که احتمال بروز مشکل را در آینده برایتان زیاد کند.

در مورد تحصیلات هم بررسی کنید چرا این موضوع برایتان خیلی مهم است. این امکان وجود درد که شما به علت مسائل فرهنگی و هم‌کفو بودن در افکار و عقاید به تحصیلات اهمیت می‌دهید، در اینصورت ممکن است کسی با مدرک دیپلم، از نظر شغلی و فرهنگی در شرایط مناسبی باشد.
اولویت‌بندی ملاک‌ها بسیار مهم است. بعد از اینکه با فکر و تحقیق مهم‌ترین‌ها را مشخص کردید، بهتر است صبر کنید تا کسی مناسب پیدا شود.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی تبیان