تبیان، دستیار زندگی

شفافیت باید در تمام کشور اجرا شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت باید در تمام کشور اجرا شود، گفت: مسئولان باید در اتاق شیشه‌ای مقابل چشمان مردم باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
احمد بیگدلی
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شفافیت آرا در مجلس اظهارداشت: من 100 درصد موافق شفاف‌سازی هستم و حق مردم است که بدانند در این مملکت چه می‌گذرد نه فقط مجلس؛ وقتی می‌گوییم مردم صاحب اصلی مملکت هستند، اینکه مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس، خبرگان، شورای شهر و رئیس جمهور پای صندوق رأی می‌روند، پس حقشان است که کل مملکت شفاف‌‌ باشد.

وی افزود: من با شفاف‌سازی نه تنها در مجلس بلکه در تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها موافقم و باید یک اتاق شیشه‌ای وجود داشته باشد که مردم در هر زمان بدانند مسؤولین، چه تصمیمی گرفته، چه اقداماتی انجام می‌دهند، چه رأیی می‌دهند، چقدر حقوق می‌گیرد و ... به خصوص در همین حقوق‌های نجومی، اگر در دید مردم بود این اتفاقات به وجود نمی‌آمد.

بیگدلی گفت: اگر شفافیت باعث سوء‌تفاهم، ناراحتی و کینه‌ورزی نشود بسیار خوب است اما این شفافیت باید در همه ارکان نظام باشد نه فقط در مجلس.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هنوز زیرساخت‌های فرهنگی شفاف‌ را نتوانستیم آماده کنیم، اظهارداشت: مثلاً در مجلس یک رأیی داده می‌شود و بالأخره یک عده از این رأی نفع و یک عده ضرر می‌کنند و امکان دارد آن عده‌ای که نفع نبردند بخواهند مچ‌گیری کنند و یا داستان درست کنند.

بیگدلی گفت: ما در مجلس علاوه بر مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات، کارشناسانی را داریم که در کمیسیون‌ها نظرات خود را ارائه داده و نمایندگان با در نظر گرفتن نظرات و جمیع جهات، به یک طرحی رأی مثبت یا منفی می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر به جایی رسیدیم که بعد از شفاف شدن نظر نماینده موافق یا مخالف طرح، لایحه‌ و قانونی، یک طیف یا گروه سیاسی مخالف نظر نماینده نیایند و داستان درست نکنند، خوب است در غیر این صورت متأسفانه مشکل اصلی و آفت شفاف‌سازی است.

بیگدلی گفت: اگر شفافیت باعث سوء تفاهم، ناراحتی و کینه‌ورزی نشود بسیار خوب است اما این شفافیت باید در همه ارکان نظام باشد نه فقط در مجلس.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .