تبیان، دستیار زندگی

مبارزه یزدانی- تیلور در توکیو

هرچند ستاره بی‌بدیل کشتی ایران در نورسلطان بدون رویارویی با دیوید تیلور آمریکایی به مدال طلای جهان رسید اما او محبوبیتی عجیب در بین کشتی روسیه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتی
سال گذشته روس‌ها از دو تیم ایرانی با تقبل کلیه هزینه‌ها دعوت کردند که در دو جام بین المللی این کشور شرکت کنند که یکی از میدان‌ها را تیم ملی تجربه کرد و دیگری را تیم منتخب کشتی مازندران.

روس‌ها هرچند که  می‌دانستند حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در هیچ کدام از این میدان‌ها را ندارد اما به صورت ویژه برای او دعوت‌نامه فرستادند تا در مسکو حضور پیدا کرده و تماشاگر خاص جام الروسا باشد که البته حسن یزدانی ضمن تشکر از روس‌ها، دعوت شان را به خاطر پیگیری برنامه‌های تمرینی‌اش رد کرد و عازم روسیه نشد.

کشتی‌گیری که برای بردن تنها یک پِلن ندارد و اگر کشتی‌اش از دو دقیقه بیشتر شود، قطعا به پِلن‌های دوم و سوم و چهارم رو خواهد آورد.



او باید خود را برای راند سوم مبارزه با دیوید تیلور آمریکایی آماده می‌کرد چراکه دو میدان قبلی را به او واگذار کرده بود. یک بار در جام جهانی کرمانشاه که مقابلش غافلگیر شد و بار دیگر در اولین مبارزه‌اش در مسابقات جهانی 2018 بوداپست که حسن یزدانی در عین ناباوری بار دیگر مغلوب تیلور شد و مدال طلا را از دست داد.

یزدانی گرچه به مدال برنز رسید اما هرگز نه او و نه هواداران کشتی در ایران این مدال را در شأن قهرمان المپیک نمی‌دانستند و یزدانی همان وقت به مردم قول داد که این شکست را حتما جبران خواهد کرد.

او قطعا دوست داشت که تیلور در جهانی امسال روی تشک برود تا حسابش را با او صاف کند اما چند ماه مانده به مسابقات، این آمریکایی در مسابقات کشتی در خیابان دچار آسیب دیدگی شد و رسما اعلام کرد برای کسب آمادگی بیشتر به منظور حضور در المپیک، به نورسلطان نخواهد آمد.

همین اتفاق هم رخ داد و حسن یزدانی بدون رقیب آمریکایی، در نورسلطان حاضر شد. او همانطور که پیش بینی می شد با اختلافی عجیب همه حریفانش را به زانو درآورد و با تنها 8 دقیقه کشتی گرفتن، مدال طلای وزن 86 کیلوگرم را به دست آورد.

حالا راند سوم مبارزه یزدانی-تیلور ماند برای توکیو. رقابتی که مدال طلای المپیک را برای شخص برنده به ارمغان می‌آورد.

اتحادیه جهانی نیز باور دارد که حسن یزدانی می‌تواند به دومین مدال طلای المپیکش برسد و در حین برگزاری مسابقات نورسلطان، بارها و بارها به پوشش تصویری مبارزه‌ها و تمرین پلنگ ایرانی پرداخت.

یزدانی دراین خصوص به سایت اتحادیه جهانی گفته است: «برای رسیدن به این جایگاه سخت تمرین کرده بودم و این فرصت به من داده شد که بار دیگر در جهانی کشتی بگیرم. حالا تمریناتم را از چند روز دیگر برای رسیدن به دومین مدال طلای المپیک آغاز می‌کنم. در توکیو هم می‌خواهم مردم کشورم را خوشحال کنم.»

حسن یزدانی در سالن باریس آره نای نورسلطان محبوب ترین کشتی گیر ایرانی بود که به شدت نیز مورد توجه روس‌ها قرار داشت. جامبولات تدیف سرمربی مغرور و کهنه کار روس‌ها هم نتوانست علاقه عجیب خود به حسن یزدانی را در قزاقستان پنهان کند و چندین بار با او صحبت کرده و عکس یادگاری گرفت.

روس‌ها با آن همه آنالیز و آنالیزور، هنوز هم نتوانسته‌اند راه پیروزی بر حسن یزدانی را پیدا کنند و در فینال المپیک 2016 نیز آنها مغلوب جوانِ ایرانی شدند و می‌دانند در المپیک بعدی نیز جز باخت چیز دیگری در انتظار آنها در وزن 86 کیلوگرم نخواهد بود.

کشتی‌گیری که برای بردن تنها یک پِلن ندارد و اگر کشتی‌اش از دو دقیقه  بیشتر شود، قطعا به پِلن‌های دوم و سوم و چهارم رو خواهد آورد.
منبع: تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .