تبیان، دستیار زندگی

مسدود شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال

حساب‌های بانکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دلیل شکایت یکی از باشگاه‌های کرمانشاهی مسدود شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
فصل 94-93 فصلی بود که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت لیگ دسته اول را از دو گروه مجزا، به یک گروه متحد تغییر دهد و بر همین اساس هم اعلام شد که در آن فصل، چهار تیم انتهای جدول هر گروه به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد تا به این شکل، با کاهش تیم‌ها شرایط برای برگزاری مسابقات در یک گروه فراهم شود.

باید دید در نهایت فدراسیون فوتبال چه تصمیمی برای حکم اعلام شده خواهد گرفت و آیا این باشگاه کرمانشاهی با حکم دادگاه فصل آینده به لیگ دسته اول بازگردانده و غرامت حدود چهار میلیاردی دریافت خواهد کرد یا تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد.



بر همین اساس، در پایان فصل 94-93 لیگ دسته اول تیم‌های نهم تا دوازدهم هر گروه به لیگ پایین‌تر سقوط کردند، اما تعدادی از تیم‌های سقوط کرده در پایان فصل به تصمیم فدراسیون فوتبال اعتراض و اعلام کردند این تصمیم به صورت مصوبه هیئت رئیسه به باشگاه‌ها اعلام نشده است و قابل اجرا نیست.

در این بین یکی از تیم‌هایی که به شدت به تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعتراض داشت، راهیان کرمانشاه بود که از همان ابتدا نسبت به این تصمیم به ارکان قضایی فدراسیون شکایت کرد و سپس با رد شکایتش به ارکان قضایی استان کرمانشاه شکایت کرد.

این باشگاه در ادامه شکایت و اعتراض‌های خود حاضر نشد فصل بعد در لیگ دسته دوم شرکت کند و شکایت خود را در دادگاه بدوی استان کرمانشاه پیگیری کرد. در این بین هم با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال هیچ مستندی مبنی بر مصوبه قانونی سقوط هشت تیم در فصل 94-93 نداشت، دادگاه استان کرمانشاه حکمی مبنی بر بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول و پرداخت غرامت از سوی فدراسیون فوتبال به این باشگاه صادر کرد.

پس از اعلام این حکم، فدراسیون فوتبال نسبت به رأی صادره و محل صدور حکم اعتراض کرده اما این اعتراض از سوی مراجع قضایی رد شده و در نهایت حکم دادگاه تجدید نظر کرمانشاه نیز حدود دو ماه پیش و پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به نفع باشگاه راهیان کرمانشاه صادر شد. بر همین اساس این باشگاه باید به لیگ دسته اول بازگردانده شده و مبلغی حدود سه میلیارد و 960 ملیون تومان غرامت از فدراسیون فوتبال دریافت کند.

باشگاه راهیان کرمانشاه نیز پس از ابلاغ این حکم، آن را به اجرا گذاشته و حساب‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را مسدود کرده است. با این حال باید دید در نهایت فدراسیون فوتبال چه تصمیمی برای حکم اعلام شده خواهد گرفت و آیا این باشگاه کرمانشاهی با حکم دادگاه فصل آینده به لیگ دسته اول بازگردانده و غرامت حدود چهار میلیاردی دریافت خواهد کرد یا تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد.
منبع: تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .