تبیان، دستیار زندگی

واگذاری شرکت واگن پارس به مپنا

استاندار مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت حقوق معوق کارگران و خرید مواد اولیه تولید به شرکت هپکو اراک پرداخت می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قرارگاه خاتم الانبیا، معاونان وزارت اقتصاد، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی
آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: در نشست مجمع نمایندگان و استاندار مرکزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرپرست سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران، مدیران عامل بانک ملی و کشاورزی، مدیران مپنا، مدیر قرارگاه خاتم الانبیا، معاونان وزارت اقتصاد، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل دادگستری استان، مقرر شد باقی مانده تسهیلات ۹۰۰ میلیارد ریالی شرکت هپکو اراک به مرور توسط بانک ملی ایران پرداخت شود.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد مدیرهلدینگ هپکو بر اساس وکالت نامه‌ای که مالک کنونی این شرکت به سازمان خصوصی سازی داده است تا ۴۸ ساعت آینده  تعیین و مستقر شود.

پیشنهاد ارایه مسائل و مشکلات شرکت هپکو در نشست مشترک سران سه قوه به رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه و مقرر شد در صورت انجام کار کارشناسی موضوعات این شرکت ها توسط رئیس خانه ملت در نشست سران سه قوه مطرح می‌شود.



استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بانک ملی در این نشست مکلف شد، باقی مانده تسهیلات شرکت هپکو اراک را به شرطی که علاوه بر پرداخت حقوق کارگران، برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز و تولید محصولات هزینه شود، به این شرکت پرداخت کند.

آقازاده گفت: برای پرداخت باقی مانده تسهیلات شرکت هپکو مدیریت این شرکت باید قرارداد دریافت تسهیلات را با بانک ملی منعقد کند.

وی ادامه داد: امید است با تصمیم امروز و تعیین مدیریت جدید شرکت هپکو حقوق کارکنان این شرکت تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

استاندار مرکزی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد پیگیری قراردادهای خرید محصولات شرکت هپکو با برخی سازمان ها از جمله خانه معدن ایران، سازمان راهداری کشور و بخشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت که نیازمند محصولات این شرکت هستند، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این نشست گفت این قرارگاه به دلیل برخی مشکلات از جمله طلب ۳۳۰ هزار میلیاردی از کارفرمایان، شهرداری ها و بخش خصوصی از توان خرید و رفع مشکلات این شرکت را ندارد.

استاندار مرکزی گفت: در این نشست مقرر شد، سهام بانک کشاورزی در شرکت آذر آب واگذار و مدیریت این شرکت ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده توسط سهامدار عمده که اکنون بانک کشاورزی است، معرفی شود.

آقازاده افزود: همچنین مقرر شد سهام شرکت آذر آب اراک در مرحله بعدی به مپنا و یا یک شرکت مشابه مپنا واگذار شود.

وی با یادآوری حضور نمایندگان شرکت مپنا در این نشست گفت: نمایندگان این شرکت استقبالی خوبی از واگذاری سهام بانک کشاورزی نداشته و مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز آینده نمایندگان مپنا با گزارش کاری که از آذر آب به دست می‌آورند، نتیجه را اعلام کنند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در این نشست شرکت واگن پارس اراک به صورت قطعی به شرکت مپنا واگذار می شود.

آقازاده افزود: موافقت اولیه مپنا برای واگذاری سهام واگن پارس اراک به این شرکت نیز در این نشست صادر شد.

وی ادامه داد: شرکت واگن پارس اراک به احتمال قوی ظرف مدت چند هفته آینده پس از انجام مراحل قانونی به شرکت مپنا واگذار می شود.

استاندار مرکزی با یادآوری نشست مجمع نمایندگان و نماینده ارشد دولت در استان با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست علاوه بر دغدغه های نمایندگان استان مسائل و مشکلات شرکت های هپکو و آذر آب نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

آقازاده افزود: پیشنهاد ارایه مسائل و مشکلات شرکت هپکو در نشست مشترک سران سه قوه به رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه و مقرر شد در صورت انجام کار کارشناسی موضوعات این شرکت ها توسط رئیس خانه ملت در نشست سران سه قوه مطرح می‌شود.

منبع: فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .