تبیان، دستیار زندگی

وزیر نفت در گردهمایی جهادکشاورزی:

شرایط اقتصادی کنونی سخت‌تر از دوران جنگ

وزیر نفت: در زمان حاضر باید با همان روحیه دوره جنگ تحمیلی، ​کار کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وزیر نفت در گردهمایی جهادکشاورزی
آقای بیژن زنگنه در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد(کشاورزی)، با اشاره به اینکه شرایط کنونی ده‌ها برابر سخت‌تر از دوران جنگ شده است، گفت: الان شرایط از نظر اقتصادی چندین برابر از دوران جنگ سخت‌تر شده است در زمان جنگ، نفت مان را می‌فروختیم و پولش را دریافت می‌کردیم و هرچه می‌خواستیم می‌خریدیم، ولی الان پولش را نمی‌توانیم دریافت کنیم.

وزارت جهاد(کشاورزی) و وزارت صنعت(معدن و تجارت) نیز در این شرایط در بخش واردات مشکل دارند.
وی گفت: آنچه در زمان حاضر مهم است اینکه باید با همان روحیه دوره جنگ،​ کار کنیم.

آقای زنگنه افزود: من اسم دوران کنونی را "دوره آخرین نبرد" می‌گذارم جنگ الان با امریکا، اسرائیل و منافقین است.

وی اضافه کرد: به نظرم منافقین می‌خواهند با حمایت کاخ سفید تجدیدحیات کنند.

ذخیره سازی پرونده‌ها به صورت الکترونیکی نیز از اقدامات مهم دیگر اداره کل امور ایثارگران است که به منظور ماندگاری مستندات صورت پذیرفته است و همچنان ادامه دارد.


وزیر نفت افزود: نسل جوان ما خیلی از مسائل دوره جنگ را نمی‌داند، اما ما، چون ضربه خورده ایم می‌دانیم چه خبر است پس باید سخت و پایدار باشیم و با تدابیری که می‌اندیشیم خداوند هم کمک می‌کند.
آقای زنگنه گفت: همه تلاش کنیم، ​انسانیت و جهاد همیشه زنده است.

وی خطاب به فرماندهان مهندسی رزمی جنگ وزارت جهاد کشاورزی افزود: من نخستین باری که با شما جهادگران آشنا شدم ۳۰ سال بیشتر نداشتم الان ۶۷ ساله هستم خیلی از برادران شهید شدند گروهی جانباز شدند و جمعی دیگر زنده هستند امیدوارم به آن‌ها بپیوندیم.

وزیر نفت گفت: امام حسین (ع) در کربلا یک جهاد بزرگ و تاریخی انجام داد که به شهادت خود، برادر و خانواده اش منجر شد.

وی افزود: امروز شرایط ما مانند زمانی است که فضا برای امام سجاد (ع) که ۳۰ سال بعد از امام حسین زندگی کرد سخت و دشوار بود ولی در همان مدت امام سجاد (ع) انسان‌های زیادی تربیت کردند.
آقای زنگنه گفت: ما امروز دوباره وارد دوران سخت شدیم.
 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

تلاش جهادگران برای تامین معیشت مردم ، استمرار حماسه دوران دفاع مقدس
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش شبانه روزی برای تامین معیشت مردم از اقدامات موثر جهادگران کشاورزی است که استمرار حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری صدا و سیما؛​ حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد افزود: برگزاری چنین نکوداشتی، انتقال میراث ارزشی به نسل های آینده است که باید سعی کنیم تلاش شهیدان، ایثارگران و رزمندگان که سبب به وجود آمدن این میراث ارزشمند شده را به نسل های آینده منتقل کنیم و برای آنها الگوسازی شود.

وی گفت: قدردانی از جهادگران باید هر ساله انجام شود، این خود، تجلیل از ارزش ها است که باید از کرامت و صداقت آنها قدردانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: برگزاری چنین مراسمی ارائه راه برای دیگران است که در جهاد سازندگی و دفاع مقدس حضور داشتند.

حجت الاسلام تقوی گفت: ما معتقدیم فرهنگ بشری مدیون چهره ها، شخصیت ها و فداکاری این عزیزان بوده است که با تلاش و اخلاص توانستند چنین فداکاری و شجاعتی را به وجود آورند.

وی افزود: همه میراث بشری که در اختیار ماست دستاورد انسان های برجسته و فداکاری بوده که توانستند تحولات اجتماعی را به وجود آورند و تمدن را نیز همین انسان ها ساختند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این تمدن ها نتیجه اندیشمندی انسان هایی است که در شرایط خاص جامعه، فداکاری کردند و همه میراث بشری متعلق به آنهاست، چیزی نیست که به سادگی از آن بگذریم.

حجت الاسلام تقوی گفت: آنها خودشان متحول شده اند و تحول نیز ایجاد کرده اند این انسان ها با این دستاوردها متعلق به همه بشر تا روز قیامت هستند و قرآن هم می گوید آنها را فراموش نکنید.

وی افزود: فلسفه نکوداشت جهادگران این است که از میراث گذشته بزرگان تاریخ که مربوط به همین انسانهاست قدردانی کنیم.

تقوی تصریح کرد :همه خدماتی که هم اکنون به جوانان ارائه می شود به دلیل تلاش افرادی است که الان مسن هستند کسانی که می گویند پیرزدایی کنید جوانان دچار غرور نشوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی

فرزندان جهادگران امروز در مسیر خوداتکایی کشاورزی گام بر می‌دارند
آقای محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی  در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد گفت: امروز فرزندان حماسه آفرینان دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی، ​ با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و همت و مشارکت بهره برداران، در مسیر خوداتکایی کشور در تولید محصولات کشاورزی گام بر می‌دارند.

طلایی  با اشاره به این که اقدامات شما در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بسیار با ارزش بود و هر یک از آن‌ها به عنوان یک مستند بزرگ و با ارزش محسوب می‌شود، افزود: در همایش‌هایی که با محوریت فرهنگ جهادی و مدیریت جهادی برگزار می‌شود خدمات و رشادت‌ها و ابتکارات و اقدامات شما چه در پشتیبانی و مهندسی جنگ و چه در سازندگی مناطق محروم و روستاها، به عنوان یک الگوی جهادی مطرح است.

وی ادامه داد: حتی در دورانی که وظایف جهاد سازندگی به سایر ادارات و نهاد‌ها محول شد، همچنان در روستا‌ها از راه سازی و برق رسانی جهاد صحبت بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز نیز فرزندان شما حماسه آفرینان دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس شرح وظایف خود با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و همت و مشارکت بهره برداران، در مسیر خوداتکایی کشور در تولید محصولات کشاورزی گام بر می‌دارند و در این حوزه افتخار زیادی آفریده اند.

آقای طلایی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم مستندسازی فرهنگ و مدیریت جهاد در دوران دفاع مقدس و سازندگی، گفت: در حوزه نرم افزاری اقدامات موثری صورت گرفته است که در این زمینه می‌توان به تهیه مستند خاک پاک اشاره کرد که در هفته دفاع مقدس از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. این مستند مصاحبه‌هایی با پیشکسوتان است و در خصوص تجربیات دوران جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و محرومیت زدایی است.

وی اضافه کرد: سامانه سراج پروژه دیگری بود که امروز رونمایی شد و ابزاری برای پژوهش محققین در حوزه دفاع مقدس است.

آقای طلایی گفت: ذخیره سازی پرونده‌ها به صورت الکترونیکی نیز از اقدامات مهم دیگر اداره کل امور ایثارگران است که به منظور ماندگاری مستندات صورت پذیرفته است و همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .