تبیان، دستیار زندگی

معرفی بهترین‌های لوازم‌ التحریر و دفاتر ایرانی

ایرانی، ایرانی بخر

بازار لوازم‌التحریر از جمله مواردی است که در کل دنیا نگاه ویژه‌ای به آن شده و رقابتی تنگاتنگ را در میان شرکت‌های مختلف ایجاد کرده است. تولید کنندگان داخلی نیز سال‌هاست در این زمینه با تولید محصولات متنوع جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لوازم التحریر
با آغاز رسمی مدارس و دانشگاه‌ها، بازار لوازم‌التحریر و نوشت‌افزارها بیش از پیش رونق می‌گیرد. ابزاری که هیچ کس از آن بی نیاز نبوده و همیشه افراد به دنبال برندی می‌گردند که هم از لحاظ کیفیتی و هم قیمتی مناسب بوده و بتوان در سریع‌ترین زمان آن را خریداری کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از برندهای معتبر لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار ایرانی می‌پردازیم.

لوازم التحریرهای ایرانی

کیان
کیفیت مواداولیه و قیمت مناسب برند کیان، او را از ابتدای سال تولیدش (1388) به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودکار ایرانی تبدیل کرده است. این خودکارها نرم و روان بوده و جوهر پس نمی‌دهند. کیان با تولید مدل‌ها و رنگ‌های مختلف ، تأمین‌کننده هرسلیقه ای بوده است.

پلیکان
پلیکان به عنوان اولین تولیدکننده داخلی در حوزه نوشت افزارهای اداری و تحصیلی کار خود را با تولید جوهرخودنویس، کاغذ کاربن در سال 1345 آغاز کرده است. در حال حاضر خودکارهای پلیکان با قیمت و کیفیت مناسبی در بازار عرضه می‌شوند به طوری که از سوی مصرف کنندگان لقب «خوش‌دست به‌صرفه» گرفته است.

 برند سی.کلاس فعالیت خود را از سال 1368 در ایران با شعار؛ «تلاش مستمر و متعهدانه برای ارائه محصولی مناسب، با طول عمری نه یک کلاس و دو کلاس، بلکه تا سی کلاس درس» آغاز کرده است



آریا: اولین تولید‌کننده خمیربازی
آریا فعالیت خود را با نام تجاری نقش تندیس آریا، از سال 1340 آغاز کرد و اولین برند تولیدکننده خمیربازی و خمیر مجسمه‌سازی در ایران است. در حال حاضر، این برند باکیفیت و مرغوب ایرانی، انواع مدادرنگی، مداد، پاستل، گواش، رنگ انگشتی، رنگ گریم، آبرنگ و... را تولید می‌کند.

آریا، برندی کاربردی برای دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و دبستان و مهدکودک‌هاست. محصولات این برند، نسبت به نمونه‌های مشابه از قیمت بالاتری برخوردار است، اما کیفیت محصولات آن عالی بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارد.

کرونا؛ ارزان و باکیفیت
برند کرونا یک برند ایرانی ارزان و با کیفیت است که محصولاتی نظیر ماژیک وایت برد، جوهر یدک ماژیک، خط کش، ست ابزار ترسیم، پرگار، خودکار رنگی، غلط‌گیر، تراش و پاک‌کن را تولید کرده و در سال‌های اخیر نیز کاغذ A۴ با نام این برند در بازار وجود دارد.

کنکو و سفیر
شرکت رز تحریر یزد، با تولید دو برند کنکو و سفیر، توانسته محصولات باکیفیت بالا و قیمت مناسب را در بازار ارائه دهد. به‌ طوری‌ که این دو برند جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشت‌افزار داخلی است که موفق به کسب مجوز صادرات به بازارهای جهانی شده به‌ طوری که می‌تواند با نوشت‌افزارهای خارجی رقابت کنند. روان بودن و پس ندادن جوهر از ویژگی هایی است که در رابطه با این دو برند ایرانی از جانب مصرف کنندگان بیان شده است.

پاپکو
شرکت پاپکو کار خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز و در حال حاضر جزو محبوب‌ترین برندهای نوشت‌افزار ایرانی است. محبوبیت پاپکو را می‌توان نتیجه کیفیت محصولات و در عین حال قیمت‌های مناسب آن دانست، به‌ طوری‌ که محصولات پاپکو از لحاظ سطح کیفی حتی با نمونه‌های مشابه خارجی کاملاً قابل‌ مقایسه‌اند.

سی.کلاس
برند سی.کلاس فعالیت خود را از سال 1368 در ایران با شعار؛ «تلاش مستمر و متعهدانه برای ارائه محصولی مناسب، با طول عمری نه یک کلاس و دو کلاس، بلکه تا سی کلاس درس» آغاز کرده است. انواع لاک غلط‌گیر باکیفیت و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف آب و هوایی در مدل‌های متنوع، خودکار، پاک‌کن‌های مکانیکی، اتود، مداد رنگی‌های با کیفیت، تخته رسم، ماژیک وایت برد و... بخش‌هایی از محصولات این مجموعه بوده که توانسته رضایت مشتریان را تا حد زیادی به خود جلب کند.

پَنتر
برند پنتر نیز با شعار «شور و هیجان نوشت‌افزار» توانسته جایگاه خوبی در بین محصولات نوشت افزار ایرانی پیدا کند و مصرف کنندگان خاص خود را داشته باشد.

پارس مداد
پارس مداد یکی از معروف‌ترین کارخانه ایرانی است که مدادرنگی، مدادهای لاک‌پشت، غلط‌گیر و خودکارهای برند مشهور استایلیش را در داخل کشور تولید می‌کند.

سی بی اس
این برند یکی از برندهای معتبر ایرانی در زمینه تولید لوازم‌التحریر آموزشی و اداری است که از سال 1391 در ایران مشغول به تولید و پخش لوازم اداری و آموزشی و فانتزی است. از جمله محصولات این برند می‌توان به دستگاه‌های رومیزی اداری، انواع مداد و نوشت‌افزار و.... اشاره کرد.

«سیب» یکی از برندهایی است که این روزها با تولید دفترهای زیبایی با کارکردهای مختلف و جلدهای پارچه‌ای و طرح‌های کلاسیک و دوست داشتنی فعالیت می کند



قاصدک، آزاده و شکرستان  هم از دیگر برندهای ایرانی هستند که در سال‌های اخیر کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر با تولیدات به روز خود سعی دارند جای پررونق‌تری در میان دیگر محصولات ایرانی باز کنند.

روشنا
روشنا اولین برند سبک زندگی اسلامی ایرانی است که با ورود حرفه‎ای به تولید و توزیع کالاها و محصولات زندگی از جمله لوازم‌التحریر تغییری در سبک و ذائقه ایرانیان ایجاد کند.

بچه‌های آسمان
این مجموعه از سال 1390 کار خود را به صورت حرفه‌ای در راستای تولید محصولات داخلی در حوزه های مختلف از جمله لوازم التحریر و دفتر آغاز کرده است.  

دفترهایی برای نسل امروز ایرانی

دوکا
شرکت دوکا‌دفتر در سال ۱۳۴۰ در تهران پایه‌گذاری شد. این شرکت، فعالیت خود را با تولید و پخش مرکب و خودکار آغاز نمود. با توجه به استقبال مشتریان و همچنین توسعه زیر‌ساخت های لازم، این شرکت در سال ۱۳۴۵ اقدام به تولید دفاتر تحریر نمود. دوکا‌دفتر با تکیه بر نیم‌قرن تجربه در زمینه تولید دفاتر‌تحصیلی و انواع کلاسور‌های دانشجویی و با تمرکز بر افزایش مداوم کیفیت محصولات و حفظ و ارتقای رضایت مشتریان هم‌اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبر‌ترین تولید‌کنندگان ایرانی در این حوزه شناخته می‌شود.

سیب
«سیب» یکی از برندهایی است که این روزها با تولید دفترهای زیبایی با کارکردهای مختلف و جلدهای پارچه‌ای و طرح‌های کلاسیک و دوست داشتنی فعالیت می کند.

تقریباً این برند را می‌توان در تمام مراکز استان‌ها تهیه کرد. برای اطلاع از آدرس فروشگاه نزدیک محل زندگی خود و خرید به شکل آنلاین می توانید به سایت www.sibsketch.com مراجعه کنید.

آوای تحریر
برند دیگری که در تولید دفتر موفق بوده، آوای تحریر است. این برند کار خود را در سال 1370 با کارهای ایرانی با کیفیت عالی، قیمت مناسب و رضایتمندی مشتریان آغاز کرده و امروز از گروه برندهای موفق در این عرصه می‌باشد.

پاپکو
هرجا سخن از دفترهای کلاسوری در میان باشد، اسم دفترهای پاپکو شنیده می‌شود. پاپکو یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین تولیدکننده دفترهای کلاسوری در کشور است که علاقمندان زیادی را به سوی جلب کرده است. این شرکت مانند سیب و آوای تحریر، به تولید دفتر بسنده نکرده و جامدادی، شاسی و نوشت افزارهای دیگری هم به مشتریانشان ارائه می‌دهند.

در حال حاضر خودکارهای پلیکان با قیمت و کیفیت مناسبی در بازار عرضه می‌شوند به طوری که از سوی مصرف کنندگان لقب «خوش‌دست به‌صرفه» گرفته است



آراد
از گمنام‌ترین برندهای ایرانی دفتر است که اتفاقاً در خارج از کشور هم مشتری دارد.

نهال
شرکت نهال کار خود را با تولید یادداشت و تقویم فانتزی در سال ۱۳۵۹ آغاز کرده است. اکنون نهال دفترهای خود را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در سه مدل سیمی، جلد دار و سیمی جلددار تولید می‌کند.