تبیان، دستیار زندگی

تبلیغ خلاقانه یک مزرعه ارگانیک

انتخاب با خودت!

تغذیه مردم جهان به روش بهتر و سالم‌تر، رؤیایی است که مزرعه Benverde به دنبال دستیابی به آن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تغذیه ارگانیک
این مزرعه که میوه و سبزیجات ارگانیک تولید می‌کند، سعی دارد از طریق کمپین‌های تبلیغاتی، مصرف‌کنندگان را به‌سوی تغذیه ارگانیک سوق داده و اهمیت غذای سالم را در زندگی هر فرد نشان دهد بر همین اساس در یکی از کمپین‌های چاپی خود در برزیل به این موضوع پرداخته و ضرورت تغذیه سالم را در قالب ۳ تصویر نشان داده است. رنگ‌ها، تقابل‌ها و شباهت‌هایی که در ۳ تصویر مذکور دیده می‌شوند همگی در خدمت بیان یک مفهوم قرار گرفته‌اند؛ طول عمر.

در این کمپین تبلیغاتی یک موضوع عمده به عنوان هدف اصلی انتخاب شده و باقی موارد در خدمت بیان آن قرار گرفته‌اند. برند Benverde طول عمر را به عنوان اصلی‌ترین مفهوم انتخاب کرده و در یک رابطه متقابل، کوتاهی و بلندی آن را در ارتباط با تغذیه نشان داده است.
تغذیه ارگانیک

در یک طرف، مفهوم طول عمر قرار دارد و در طرف دیگر تصاویری که این مفهوم را در قالب ۳ استعاره نشان می‌دهند که ما اسم هریک از این استعاره‌ها را به ترتیب برگر و گوجه، پیتزا و کاهو، هات‌داگ و موز می‌گذاریم در مورد اول، ساندویچ همبرگر و گوجه در تقابل با یکدیگر قرار گرفته‌اند و در مقابل آنها خط قربان قلب دیده می‌شود:
هر دو خط با یک ریتم واحد شروع به حرکت می‌کنند، اما در ادامه خطی که در مقابل گوجه (به عنوان نماینده غنای ارگانیک) قرار دارد، ریتم همیشگی خود را ادامه می‌دهد، اما خطی که در مقابل ساندویچ است، در میانه راه تبدیل به یک خط صاف می‌شود و ناخودآگاه صدای بوق ممتدی که در نتیجه از کار افتادن قلب است، به گوش بیننده خواهد رسید! تصویر به‌اندازه‌ای قوی است که صدایی را که وجود ندارد، در گوش بینندگان تداعی می‌کند و این یعنی بزرگنمایی و اغراقی که به‌خوبی در جای خود نشسته است. ۲ تصویر بعدی نیز همین روند را دارند؛ در یکسو پیتزا و هات‌داگ قرار دارند که در مقابل کاهو و موز قرار گرفته‌اند و همان فرایند تکرار می‌شود؛ یعنی خط ضربان قلب در مقابل پیتزا و هات‌داگی از حرکت می‌ایستد، در حالی که در مقابل کاهو و موز به حرکت سالم خود ادامه می‌دهد.
تغذیه ارگانیک
عبارت «این انتخاب شماست که سرعت را مشخص می‌کند!» در وسط هر یک از این تصاویر قرار داشته و به خوبی نقش انسان را در طول عمر و سلامتی نشان می‌دهد. طبق ضرب‌المثل معروف «شنیدن کی بود مانند دیدن»، مشاهده این تصاویر تأثیرگذاری عمیق‌تری روی مخاطبان خواهد داشت.

شاید هر یک از ما درباره اهمیت غذای سالم و ارگانیک، مطالب آموزنده زیادی را دیده و خوانده باشیم، اما همه آنها را خیلی زود فراموش می‌کنیم، چرا که در قالب شعار و مطالب پندآموز مطرح شده بودند، در حالی که اگر این شعارها در قالب یک استعاره تصویری به ما نشان داده شوند، مطمئناً مدت زمان بیشتری در ذهنمان باقی خواهند ماند، زیرا به طور مستقیم طول عمر را نتیجه انتخاب‌های غذایی نشان داده‌اند و این نکته چیزی نیست که به‌راحتی از ذهن یک بیننده پاک شود.
 منبع: هفته‌نامه شنبه
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .