تبیان، دستیار زندگی

صاحبان کسب‌وکار برای استخدام کارمندان عجله می‌کنند

آیا استخدام کارمندان تمام‌وقت لازم است؟

بقا و رشد نهایی کسب‌وکار شما بیش از مهارت به ارزش‌ها بستگی دارد. از کاندیداهای اولیه استخدام بپرسید که چرا به کسب‌وکار شما و موقعیت استخدامی دلخواهشان اهمیت می‌دهند و مهم‌تر از همه اینکه چطور می‌توانند به فرهنگ تجارت شما کمک کرده و آن را بهبود بخشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استخدام کارمندان
گسترش گروه کاری یکی از مهم‌ترین و تهدیدآمیزترین قدم‌هایی است که استارتاپ‌ها برمی‌دارند. اوضاع زمانی خطرناک می‌شود که شما سرمایه کمی دارید، کمبود منابع مالی شما را تحت فشار می‌گذارد تا تنها افراد مناسبی را استخدام کنید.
ری دالیو(RAY DALI0)، بنیانگذار بریج‌واتر اسوسیتز (Bridgewater Associates) است، بریج واتر اسوسیتز یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آمریکاست که سال ۱۹۷۵ تأسیس شد. ری دالیو مدیرعامل بریج واتر اسوسیتز را بیش از هر چیز با جمله معروفی که درباره استخدام گفته، می‌شناسند. به گفته دالیو «درست استخدام کنید، زیرا تاوان استخدام اشتباه سنگین است.» این جمله‌ای است که هر فرد باهوشی به آن خواهد رسید و دالیو نابغه‌ای است که این کلمات را به زبان آورده است. وقتی استارتاپ راه‌اندازی می‌کنید، هیچ سناریویی برای استخدام درست نخواهید داشت. نیازهای استارتاپی به‌قدری متفاوت است که شما به افراد مختلفی با مهارت‌های خاص نیاز دارید. متأسفانه استارتاپ‌ها قدرت استخدام اشخاص زیادی را ندارند. آنها با در دست داشتن بودجه‌ای محدود تعداد کمی متخصص را استخدام می‌کنند. پس به خود رحم کرده و توقعاتتان را کم کنید، نیازی به استخدام افراد در وهله اول نیست. تنها کاری که شما به آن نیاز دارید، پر کردن فضاهای مهم کاری است. از سوی دیگر، شخصیت مورد نیاز برای کار شما چه کسی است؟ به خود فکر کنید، نقاط قوت و ضعفتان چیست؟ پاشنه آشیل شما چیست و چه چیزی می‌تواند تأثیری فلج‌کننده بر رشد زودرس کسب‌وکار شما داشته باشد؟ زمانی که پاسخ این سؤالات را پیدا کردید، از ابتکارات استخدامی خود آگاه خواهید شد.

همراهی با پیمانکاران مناسب با ترکیب استراتژی، محتوای تجزیه و تحلیل شده، تجربه کاربر و داده‌ها برای رشد کسب‌وکارهای مشتریان خود عامل مهمی برای گسترش تجارت شماست


بنیان‌گذاران استارتاپی تمایل زیادی به ضعیف بودن در داستان‌سرایی، تخصص صنعت و توسعه محصولات دارند. اگر این موضوع برای شما نیز صادق باشد، شما به دنبال استخدام افرادی هستید که تنها رؤیای بزرگی دارند، به‌عنوان مثال، شما فردی را استخدام خواهید کرد که بلندپرواز باشد و بتواند بازاریابی را به‌درستی هدایت کند، با فرد استخدامی از سوی شما یک رهبر صنعتی است که دانش آن به شما کمک کرده و سرعتتان را  افزایش می‌دهد. همچنین در بین گزینه‌های شما یک متخصص فنی حضور دارد که می‌تواند محصول شما را تغییر دهد. در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌ها نگران نباشید؛ در این مرحله، شما باید بر ایجاد یک تیم خوب تمرکز کنید، حتی اگر گروه کاری شما متشکل از خودتان و یک یا دو نفر دیگر باشد. حالا که نوع افرادی را که برای استخدام به آنها نیاز دارید مشخص گردید، باید فیلترهای مناسبی برای انتخاب آن افراد تعیین کنید تا اشخاص انتخابی شما بهترین تناسب را با  کار شما داشته باشند. به خاطر داشته باشید که بقا و رشد نهایی کسب‌وکار شما بیش از مهارت به ارزش‌ها بستگی دارد.
شرکت‌های نوپا به یک دیدگاه، مأموریت و هدف مشترک نیاز دارند. لازم نیست همه با هم توافق کنند، با این حال شما به اعتماد و هم ترازی نیاز دارید. از کاندیداهای اولیه استخدام بپرسید که چرا به کسب‌وکار شما و موقعیت استخدامی دلخواهشان اهمیت می‌دهند و مهم‌تر از همه اینکه چطور می‌توانند به فرهنگ تجارت شما کمک کرده و آن را بهبود بخشند. به این ترتیب، شما می‌توانید از افکار عمومی و یا یکدستی زیادی اجتناب کنید که هر دو مانع رشد شرکت‌های نوپا می‌شوند. اگر نمی‌توانید تمام شکاف‌ها را با استخدام افراد خبره پر کنید، می‌توانید با استفاده از منابعی که در اختیار دارید، کارهای خلاقانه انجام دهید.
علی‌رغم آنچه بسیاری از مردم باور دارند، رشد  موفق کسب‌وکارها به ساخت یک تیم بزرگ پر از کارمندان ماهر وابسته نیست. با پیدا کردن پیمانکاران با کیفیت، که در هر کسب‌وکاری می‌توانند سازگار باشند و در دسترس قرار بگیرند مشکل کمبود کارمندان حل می‌شود. حضور پیمانکاران مزیتی است که در استارتاپ‌های مختلف قابل مشاهده است. همراهی با پیمانکاران مناسب با ترکیب استراتژی، محتوای تجزیه و تحلیل شده، تجربه کاربر و داده‌ها برای رشد کسب‌وکارهای مشتریان خود عامل مهمی برای گسترش تجارت شماست.

اگر نمی‌توانید تمام شکاف‌ها را با استخدام افراد خبره پر کنید، می‌توانید با استفاده از منابعی که در اختیار دارید، کارهای خلاقانه انجام دهید.


به گفته آدام برنستین ((Adam Bornstein بنیانگذار شرکت مشاوره پن نیم (Pen Name) در این روش به کمک همراه با تجزیه و تحلیل، همچنین بهینه‌سازی کاربر در بخش تجاری نیاز است. برنستین زمانی که کار خود را آغاز کرده بود، از تجزیه و تحلیل غافل بود. او معتقد است این مسئله بزرگ‌ترین نقطه‌ضعفش بود. اولین کسی که آدام برنستین استخدام کرده برادرش جردن بود. آدام برنستین تصور می‌کرد جردن یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارش است، زیرا جردن برنستین سابقه کار در شرکت دیلویت (Deloitte) را داشت. به نظر آدام برنستین ، برادرش مهارت‌هایی داشت که خود فاقد آنها بود، به همین دلیل به او اعتماد کرد تا دیدگاه‌هایش را به اشتراک بگذارد. به مدت ۲سال، برادران برنستین تنها کارکنان تمام‌وقت شرکت پن تیم بودند، آنها هر کاری را که مایل به انجامش نبودند، برون سپاری کردند.

بعد از مدتی به‌اندازه‌ای رشد کردند که توانستند تیم کاری خود را افزایش دهند. اگر اکنون قادر به افزایش گروه کاری خود نیستید، نگران نباشید. شما می‌توانید برای استخدام تمام‌وقت کارمندانتان تا ۵ سال صبر کنید، بهترین کاری که صاحبان کسب‌وکار انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی بلندمدت است، با این حال، باید بدانید که برای پیشرفت در تجارتتان تمرکز کوتاه‌مدت ضروری است. 

منبع: هفته‌نامه شنبه
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .