تبیان، دستیار زندگی

نقش منابع انسانی در استارتاپ

اگر کسب‌وکار در جهان موتور باشد، استارتاپ ها سوخت آن هستند و اگر صنعت کسب‌وکار با نسل توانای تجارت کار کند، سریع‌تر و موفق‌تر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
منابع انسانی
دنیای تجارت در سال‌های اخیر متحول شده و مهم‌ترین سؤالی که در استارتاپی باید از خود بپرسد، این است که آیا استارتاپ شما برای تغییرات دنباله‌دار آماده است؟ شرکت‌های نوظهور در مواجهه با چالش‌ها تغییر کرده‌اند.

امروز، بزرگ‌ترین چالشی که استارتاپ ها با آن روبه‌رو هستند، توجه به بهترین استعداد است.

استارتاپ‌ها باید پلتفرمی را ایجاد کنند که در آن دانش افراد به اشتراک گذاشته شود و کارمندان اطلاعات کار خود را با دیگران در میان بگذارند.


سرمایه، چالش بزرگ دیگری است که شرکت‌ها، مخصوصاً شرکت‌های در حال توسعه و استارتاپ های توسعه یافته با آن مواجه هستند. درواقع، این روزها استارتاپ ها در جنگ استعدادها محاصره شده‌اند. برای استارتاپ ها منابع انسانی نقشی حیاتی را بازی می‌کند، اما متأسفانه کارآفرینان بسیاری از آن غفلت می‌کنند بسیاری از استارتاپ ها نمی‌دانند که منابع انسانی در استارتاپ ها نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است. زمانی که استارتاپی وارد دنیای رقابت می‌شود، باید بهترین استعداد را در صنعت کسب‌وکار خود پیدا کند، استارتاپ ها باید به تکنیک‌های خلاق استخدام توجه و از طریق آن بهترین استعداد در استارتاپ را انتخاب کنند. به عنوان مثال، استارتاپ نمی‌تواند در رقابت با سازمان‌های بزرگ تنها از یک روش استفاده کند، این مسئله در مورد انتخاب بهترین کارمند نیز صدق می‌کند، شما باید به دنبال روش‌هایی برای توجه و انگیزه کارمندان باشید و آنها را به چالش بکشید. در بسیاری از مواقع، کارمندان استارتاپ‌ها احساس می‌کنند مسیرشان فاقد جهت مشخص بوده و فرایند تجاری آنها به درستی تعریف نشده است.

کارمندان برای حفظ مسائل اخلاقی تلاش می‌کنند زیرا توجه به مسائل اخلاقی به بهبود کار آنها منتهی شده و درگیری‌های محیط کار را کاهش می‌دهد. کلید موفقیت استارتاپ ها استخدام و آموزش افراد برای حضور در جایگاه مناسب است.


جذب استعدادها و استراتژی استخدام یکی از چالش‌هایی است که استارتاپ ها با آن مواجه هستند.


در همین راستا موافقت‌نامه‌های کاری شکل گرفته‌اند. بخش منابع انسانی باید به موافقت‌نامه‌ها توجه کرده و از آنها به‌خوبی مراقبت کنند. استارتاپ ها باید هویت مشخصی را برای کار خود در نظر بگیرند. به‌جز موافقت‌نامه‌ها که وظیفه تنظیم آن مربوط به بخش منابع انسانی است، راهنمای کارمندان وجود دارد. هر استارتاپی به دفترچه راهنمای حرفه‌ای کارمندان نیاز دارد، مهم نیست استارتاپ شما چقدر جدید با کوچک است. اگر هر شخصی از رفتار کارمندان یک استارتاپ شکایت کند، امکان نابودی استارتاپ را حتی قبل از رسیدن به سودآوری فراهم می‌کند. این دقیقاً همان چیزی است که به آن تجارت می‌گویند.

منابع انسانی قدرت نابودی هر کسب‌وکار کوچکی را سریع‌تر از هر چیزی به چند دلیل عمده دارد، هر نوع نقض قانون یا روش نادرست خدمات‌رسانی، همچنین آزار یا هر شکل از تبعیض به پایان استارتاپ شما می‌انجامد.

هر استارتاپی باید هدف تجارت خود را مشخص کند، ارتباطات در صنعت کسب‌وکار نیازمند سازمان‌دهی و شناخت ارزش‌هاست. در کمال تعجب اکثر استارتاپ ها با کمبود بخش نیروی انسانی روبه‌رو هستند.

برای استارتاپ‌ها نوشتن برنامه‌ای مناسب و حداقل لیست کار به استخدام کارمندان جدید بستگی دارد. فرایند قدم‌به‌قدم استخدام برای عملکردی مناسب اهمیت دارد. استارتاپ‌ها باید پلتفرمی را ایجاد کنند که در آن دانش افراد به اشتراک گذاشته شود و کارمندان اطلاعات کار خود را با دیگران در میان بگذارند. از طرفی استارتاپ ها می‌توانند از هزینه سیستم‌های مؤثر استفاده کنند زیرا سیستم‌های تأثیرگذار کار آنها را مدیریت کرده و سود کارمندان را در نظر می‌گیرد.

جذب استعدادها و استراتژی استخدام یکی از چالش‌هایی است که استارتاپ ها با آن مواجه هستند.

دلیل این چالش ممکن است تفاوت در گزینه‌های استخدام استارتاپ ها باشد. امروز استارتاپ ها نه تنها چگونگی عملکردشان را بر اساس اهداف تجاری خود بررسی می‌کنند، بلکه بازخورد کسب‌وکار را در نظر می‌گیرند.

صنعت منابع انسانی در سال‌های اخیر هوشمندانه شده زیرا فرصت‌های مناسبی برای استخدام افراد مناسب فراهم کرده است. با این وجود، جذب و استخدام استعدادهای خوب شکست خورده‌اند. ناوال راویکانت (Naval Ravi Kant) هم بنیانگذار وب‌سایت آنجل لیست (Angel List) معتقد است امروز استخدام برای استارتاپ ها از افزایش سرمایه دشوارتر است.
منبع: هفته‌نامه شنبه
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .