تبیان، دستیار زندگی

آیت الله مکارم شیرازی:

جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا باید مورد توجه باشد

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را برای اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به‌کار گرفته است، گفت: جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام رمضانی، رئیس جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تبریک انتصاب وی به این مسئولیت مهم، اظهار داشت: شما بحمدالله با این عرصه آشنا هستید و به‌خوبی به لوازم و اقتضائات آن واقفید، امیدواریم بتوانید در این مسئولیت منشأ خیر باشید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

وی در ادامه همگرایی، همدلی و اتحاد مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را امری مهم خواند و تأکید کرد: در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای بر هم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به‌کار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) تأثیر زیادی دارد.

استاد سطوح عالی حوزه خطاب به رئیس جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، گفت: شما در این عرصه تجارب خوبی دارید، ضمن اینکه از این تجارب حتماً استفاده می‌کنید، اما به این مقدار بسنده نکنید و با تشکیل اتاق فکری طرح‌های ابتکاری داشته باشید.

در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای بر هم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به‌کار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) تأثیر زیادی دارد.

 

شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین و غدیر داردوی افزود: خوشبختانه شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین، غدیر و امثال این‌ها را دارد، روی این سرمایه‌ها می‌توان تکیه کرد و همه ظرفیت‌ها را برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بسیج کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: عاشورا و اربعین در سرتاسر جهان گسترش خوبی پیداکرده است، اما از جنبه‌های فرهنگی آن نباید غفلت شود، در این عرصه نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر احساس می‌شود، شما می‌توانید در این عرصه اتاق فکری را تشکیل دهید و جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا را مورد توجه قرار دهید.

مرجع تقلید شیعیان در پایان اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را به‌ مسئولان این مجمع توصیه و برای آنان در تداوم این مسیر آرزوی توفیق کرد.
منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .