تبیان، دستیار زندگی

همسری که فرزند دارد!

اگر می خواهید کسی را انتخاب کنید که از همسر سابقش فرزند دارد، این مطلب را بخوانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجسه سال قبل با همسرم ازدواج کردم، در محل تحصیل به او علاقه‌مند شدم و بعد از کمی پرس‌وجو فهمیدم که قبلاً یک‌بار ازدواج‌ کرده و یک فرزند چهارساله دارد. آن‌قدر دوستش داشتم و برایم مهم بود که تصمیم گرفتم به او پیشنهاد ازدواج بدهم و مشکلات زیادی را تحمل کردم تا خانواده‌ام را متقاعد کنم برای این کار. بعد از ازدواج کمی طول کشید تا فرزند او مرا بپذیرد. حال با ما زندگی می‌کند و آخر هفته‌ها پیش پدرش می‌رود. بخاطر او ، همسر من همیشه با همسر سابقش در ارتباط است، تماس‌های تلفنی و پیامکی برای هماهنگی کارهای مربوط به فرزندشان مرا آزار می‌دهد. حتی گاهی باید در جلسات اولیای مدرسه باهم شرکت کنند که این موضوع را نمی‌توانم هضم کنم. همین باعث بروز اختلافات زیادی بین ما شده است. چگونه می‌توانم همسرم را متقاعد کنم که کار او اشتباه است؟
پاسخ مشاور: شما زمانی که با یک خانم مطلقهٔ صاحب فرزند ازدواج کردید و می‌دانستید که فرزند او باشما زندگی می‌کند، در حقیقت بهتر بود در مورد چنین روزهایی فکر می‌کردید. حضور فرزند مشترک باعث می‌شود که زن و مرد تا آخر عمر یک حلقهٔ اتصال داشته باشند. حلقه‌ای که به معنی ارتباط عاطفی نیست اما نمی‌توان آن را کامل قطع کرد. هر چه فرزندشان بزرگ‌تر شود، لزوم این ارتباط کمتر می‌شود زیرا خود فرزند می‌تواند انتقال‌دهندهٔ بسیاری از مسائل باشد؛ اما همچنان موضوعات درس و مدرسه و در آینده ازدواج و هر کاری که نیاز به حضور والدین باهم دارد، نمی‌توانید توقع داشته باشید که همسرتان بخاطر دلخوری شما انجام ندهد اما می‌توان سازوکاری طراحی کرد تا این مشکل برطرف شود.

کمی با خودتان خلوت کنید. اگر شما بجای همسرتان بودید چه رفتاری می‌کردید؟ آیا روز اول مدرسه فرزندتان را همراهی نمی‌کردید؟ او دوست دارد اولین گام‌های تحصیلش را در کنار پدر و مادر بردارد. همسرتان به‌عنوان مادر آن فرزند در جلسهٔ مدرسه حضور پیدا کرده است نه همسر آن مرد. از طرفی مهر و علاقه‌ای بین آن‌ها وجود ندارد در غیر اینصورت باوجود یک فرزند جدا نمی‌شدند، شما اکنون تکیه‌گاه همسرتان هستید و باید به او کمک کنید تا بتواند فرزندش را در خانهٔ شما با آرامش بزرگ کند.

گذشتی که بخاطر عشق و علاقه‌تان تا بدین جا انجام دادید حتماً در نگاه ایشان دیده‌ شده و به خاطرش قدردان شماست اما او نمی‌تواند مادری‌اش را نادیده بگیرد و همسر سابق او گاهی اوقات در مقام پدر فرزندش با او در ارتباط خواهد بود. بهتر است برای اینکه نگرانی برایتان ایجاد نشود در جریان همهٔ مکالمات و دیدارهایشان باشید. حتی در چنین جلسه‌ای شما می‌توانید همسرتان را برسانید و منتظرش شوید تا برگردد. شما همراه او هستید نه در گروه مقابل او. از همسرتان بخواهید تا یک روش ثابت تنظیم کند که مجبور نباشد هر بار که فرزندش نزد پدرش می‌رود و برمی‌گردد، با همسر سابقش در تماس باشد.

کمی بیشتر صبوری کنید، وقتی فرزند همسر شما که حالا دیگر فرزند شما هم هست، بزرگ‌تر شود این ارتباطات کمتر شده و خود او رابط قوی‌تری می‌شود.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان