تبیان، دستیار زندگی

چه کسی نامزد نهایی دموکرات‌ها خواهد شد

دموکرات‌ها و وعده‌های بزرگ برای انتخابات ۲۰۲۰

دوره مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا حول محور ایده‌های بزرگ نامزدهای حزب دموکرات می‌چرخد. هرچند برخی از کاندیداها از ارائه سیاست‌ها و ایده‌های مشخص اجتناب کرده‌اند اما برخی دیگر رویکردی صریح و بی‌باک داشته‌اند و طرح‌هایی بزرگ درباره مسائلی مانند مهاجرت و خدمات درمانی معرفی کرده‌اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دموکرات ها

برنی سندرز

 خدمات درمانی برای همه
ـ هدف: پوشش بیمه درمانی برای تمام شهروندان توسط دولت
ـ گزینه‌های تامین بودجه: افزایش مالیات بانک‌های بزرگ و کاهش معافیت‌های طبقه ثروتمند
ـ اهمیت: هزینه بالای بیمه خصوصی، عدم ارائه خدمات بیمه توسط کارفرمایان یا واجد شرایط نبودن برای دریافت کمک دولتی باعث خروج میلیون‌ها آمریکایی از پوشش بیمه شده است. دولت ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه داشته است.

 تسویه وام دانشجویی
ـ هدف: تسویه تمام بدهکاری‌های وام دانشجویی (نزدیک به ۴۵ میلیون شهروند آمریکایی)
ـ گزینه‌های تامین بودجه: اعمال مالیات بر خرید و فروش سهام وال استریت
ـ اهمیت: در حال حاضر میزان بدهکاری تمام شهروندان آمریکایی برای وام دانشجویی مجموعا به بیش از ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است. از هر ده دانشجوی زیر ۳۰ سال چهار نفر بدهکار هستند. دولت ترامپ با بخشش وام‌های دانشجویی مخالفت کرده است.

الیزابت وارن

طرح تسویه وام دانشجویی
ـ هدف: کاهش بدهی وام دانشجویی بر اساس درآمد سالانه افراد بدهکار
ـ گزینه‌های تامین بودجه: مالیات فرامیلیونری(اعمال مالیات برای ثروتمندترین طبقه آمریکا (یک درصدی ها))
ـ اهمیت: در حال حاضر میزان بدهکاری تمام شهروندان آمریکایی برای وام دانشجویی مجموعا به بیش از ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است. از هر ده دانشجوی زیر ۳۰ سال چهار نفر بدهکار هستند. دولت ترامپ با بخشش وام‌های دانشجویی مخالفت کرده است.

طرح عمومی مراقبت از کودکان
ـ هدف: کمک به مراقبت و پرورش کودکان خانواده های کم درآمد
ـ گزینه‌های تامین بودجه: مالیات فرامیلیونری(اعمال مالیات برای ثروتمندترین طبقه آمریکا (یک درصدی ها))
ـ اهمیت: اندیشکده نیو امریکا اخیرا اعلام کرد هزینه‌های مراقبت از کودکان در ۳۳ ایالت آمریکا بیش از شهریه کالج است. وزارت کشاورزی آمریکا میانگین هزینه بزرگ کردن یک کودک تا ۱۸ سالگی را بیش از ۲۳۰ هزار دلار برآورد می‌کند.

جو بایدن

طرح مقابله با تغییرات آب و هوا
ـ هدف: کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده(تا میزان صفر خالص در یک دهه)
ـ گزینه‌های تامین بودجه: کاهش تخفیف‌های مالیاتی ارائه شده توسط دولت ترامپ و توقف یارانه‌های نفت و گاز
ـ اهمیت: محققان می‌گویند دولت‌ها برای پیشگیری از پیامدهای وخیم تغییرات آب و هوایی تنها یک دهه فرصت دارند. دولت ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه داشته و ضمن خروج از معاهده پاریس تعدادی از قوانین وضع شده در دوران اوباما را نیز لغو کرده است. 

بتو اورورک

طرح مقابله با تغییرات آب و هوا
ـ هدف: کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده (تا نصف میزان فعلی تا سال ۲۰۳۰ و از بین بردن کامل آن تا سال ۲۰۵۰)
ـ گزینه‌های تامین بودجه: کاهش امتیاز مالیاتی شرکت‌های نفتی و افزایش مالیات شرکت‌ها و طبقه ثروتمند
ـ اهمیت: محققان می‌گویند دولت‌ها برای پیشگیری از پیامدهای وخیم تغییرات آب و هوایی تنها یک دهه فرصت دارند. دولت ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه داشته و ضمن خروج از معاهده پاریس تعدادی از قوانین وضع شده در دوران اوباما را نیز لغو کرده است. 

کوری بوکر

طرح تجدید نظر برای صدور مجوز سلاح ها
ـ هدف: ایجاد امنیت بیشتر در برابر سلاح‌های شخصی
ـ گزینه‌های تامین بودجه: هنوز اعلام نشده است
ـ اهمیت: بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طی سال گذشته تعداد شهروندانی که با اسلحه کشته شده‌اند بیش از هر زمان دیگری پس از سال ۱۹۶۸ بوده است. دولت ترامپ علی رغم اعلام حمایت از طرح‌های محدود کننده فروش و دسترسی به سلاح‌ها، در عمل از منافع انجمن ملی سلاح آمریکا حمایت کرده است.

ایمی کلوبوشار

طرح زیرساخت های ایالات متحده
ـ هدف: تکمیل و بازسازی زیرساخت‌های ایالات متحده(با هزینه ۶۵۰ میلیارد دلار)
ـ گزینه‌های تامین بودجه: لغو تخفیف مالیاتی دولت ترامپ برای شرکت‌های بزرگ، از بین بردن راه‌های گریز از مالیات برای شرکت‌های بزرگ و اعمال هزینه ریسک مالی برای بانک‌های بزرگ
ـ اهمیت: گزارش‌های انجمن مهندسان عمران آمریکا نشان می‌دهد پل‌ها، جاده ها، فرودگاه‌ها، سدها و سیستم حمل و نقل این کشور با مشکلات جدی روبروست. ۱۹ میلیون آمریکایی به اینترنت با پهنای باند دسترسی ندارند. طرح‌های دولت ترامپ برای بازسازی و بروزرسانی زیرساخت های کشور با مخالفت کنگره متوقف شده‌اند.

کریستن جیلیبرند

طرح مرخصی خانواده
ـ هدف: تصویب مرخصی استحقاقی برای والدین جدید، بیماران و افرادی که نگهداری از عضوی از خانواده را بر عهده دارند.
ـ گزینه‌های تامین بودجه: اعمال مالیات 0.2 درصدی بر کل دستمزد پرداختی کارفرمایان و کارمندان
ـ اهمیت: ایالات متحده تنها کشور توسعه یافته در جهان است که مرخصی استحقاقی برای مادران در ان اجرا نمی‌شود. طرح پیشنهادی ترامپ در این زمینه در کنگره پیشرفتی نداشته است.

کمالا هریس

طرح افزایش حقوق معلمان
ـ هدف: افزایش ۲۳ درصدی حقوق معلمان در سراسر آمریکا (این درصد برای معلمان مدارس مناطق محروم با دانش اموزان رنگین پوست بیشتر خواهد بود)
ـ گزینه‌های تامین بودجه: با گسترش مالیات ایالت‌ها و لغو امتیازهای مالیاتی طبقه ثروتمند
ـ اهمیت: درآمد معلمان مدارس عادی در ایالات متحده ۱۸.۷ درصد پایین‌تر از افرادی است که در حوزه آموزش فعالیت دارند و در کالج تحصیل کرده‌اند. دولت ترامپ طرح کاهش بودجه وزارت آموزش را پیشنهاد داده است.

خولیان کاسترو

طرح مهاجرت
ـ هدف: تسهیل روند اخذ شهروندی برای مهاجران غیرقانونی که وارد آمریکا شده‌اند و لغو ممنوعیت‌های ایجاد شده در دولت ترامپ
ـ گزینه‌های تامین بودجه: نامشخص
ـ اهمیت: هرچند میزان ورود مهاجران آمریکای مرکزی در دولت ترامپ با اعمال قوانین سختگیرانه و غیرانسانی کاهش یافته است اما تعداد خانواده‌ها و افرادی که آمریکای مرکزی را به امید زندگی بهتر در ایالات متحده ترک می‌کنند به شدت افزایش یافته است. طرح کاسترو برای کمک به این افراد است.
 

اندرو یانگ

طرح حقوق پایه همگانی
ـ هدف: تخصیص حقوق دولتی ماهانه برابر با هزار دلار برای هر  آمریکایی بدون محدودیت و شروط
ـ گزینه‌های تامین بودجه: مالیات بر ارزش افزوده محصولات
ـ اهمیت: تخمین‌ها حاکی از این است که اتوماسیون در آمریکا موجب نابودی مشاغل بسیاری خواهد شد. در حال حاضر نیز یک چهارم مشاغل ریسک بالایی دارند. 

تعداد زیاد نامزدهای دموکرات و مناظراتی که باید برای کاهش این تعداد به یک نفر برگزار شود، این فرصت را فراهم کرده تا مشکلات و مسایل بیشتری درباره جامعه و حاکمیت آمریکا مطرح شود. هر یک از این نامزدها با تمرکز بر یک یا دو موضوع که تصور می‌کنند اولویت مردم برای رای دادن است کمپین انتخاباتی خود را به راه انداخته است. باید صبر کرد و دید تا پایان سال جاری و برگزاری انتخابات اولیه درون حزبی، کدام دغدغه برای مردم آمریکا اهمیت دارد و کدام فرد به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها معرفی خواهد شد.