تبیان، دستیار زندگی

هایفو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

هایفو روش درمان غیر تهاجمی است که از امواج صوتی برای گرمادهی بافت های بدن استفاده می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هایفوتراپی
امروزه تبلیغات درمان های پزشکی به قدری زیاد شده است که گاها گیج کننده و گمراه کننده هستند. انواع اصطلاحات جدید دائما به این عرصه پزشکی وارد شده و تصمیم گیری را برای افراد عادی جهت انجام دادن یا ندادن درمان سخت تر می کنند. اصطلاح هایفو هم جزو مواردی است که دائما بر سر زبان ها، بین پیر و جوان و متخصص و غیر متخصص می چرخد. در این مقاله قصد داریم به شرح جزئیات درمان هایفوتراپی بپردازیم که از وبسایت زیبانوس اقتباس شده است. این وبسایت اخیرا با هدف آگاهی بخشی به مردم درباره عمل های زیبایی و ارائه اطلاعات دقیق درباره آنها، پا به دنیای وب فارسی گذاشته است.

هایفو چیست؟

هایفو روش درمان غیر تهاجمی است که از امواج صوتی برای گرمادهی بافت های بدن استفاده می کند. تکنولوژی هایفو، بسیار شبیه به تکنولوژی سونوگرافی است که در آن از امواج صوتی برای تصویر برداری از اندام های داخلی بدن استفاده می شود. هایفو مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound (HIFU) به معنی امواج فرا صوت متمرکز و تشدید شده، می باشد و دارای کاربرد های درمانی بسیار زیادی است که احتمالا بخاطر تبلیغات گسترده، فقط با کاربرد جوانسازی و لاغری آن آشنا باشید. از جمله کاربردهای درمانی هایفو، می توان به درمان بیماری هایی همچون پارکینسون و سرطان پروستات اشاره کرد که اثربخشی آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا و استاندارد CE اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

جوانسازی با هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

از آنجاییکه هایفوتراپی، روش درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد، این درمان محبوبیت زیادی بین افراد، به خصوص بانوان بین سنین 30 تا 60 سال، کسب کرده است. هایفوتراپی می تواند باعث کاهش چین و چروک پوست، سفت کردن و در نتیجه کاهش شلی پوست و افزایش تولید کلاژن در پوست گردد. اگر به دنبال روشی هستید که بتواند پوست صورتتان را صاف کند و از چین و چروک آن بکاهد، میتوانید از پزشکان با مهارت هایفوتراپی مشاوره گرفته و این درمان را انجام دهید. انجام هایفوتراپی را می توانید برای مواردی همچون از بین بردن غبغب، بهبود خط فک، لیفت ابروها و پلک ها و بسیاری موارد دیگر در نظر بگیرید. از مزایای این درمان می توان به قابل انجام بودن آن در اکثر نواحی بدن، اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که هر درمان پزشکی برای یک سری از افراد توصیه نمی شود و یا حتی ممنوع اعلام می شود. از جمله مواردی که هایفوتراپی برای افراد پیشنهاد نمی شود عبارتند از:

·        داشتن بیماری های عفونی پوستی
·        ابتلا به بیماری های ویروسی
·        ابتلا به بیماری های خونی و یا خونریزی
·        وجود ضربان ساز در قلب یا ایمپلنت های فلزی در سایر اندام ها
·        باردار بودن.

به دلیل اینکه بر روی زنان باردار، هیچ درمان زیبایی معمولا تحت تست های پزشکی قرار نمی گیرد و تاثیر گذاری مثبت آنها بررسی نمی شود، انجام بسیاری از درمان های زیبایی برای آنها توصیه نمی شود.
هایفوتراپی

آیا هایفو برای لاغری هم قابل استفاده است؟

یکی دیگر از کاربردهای بسیار محبوب هایفو، استفاده از آن برای کاهش چربی های موضعی می باشد. البته هایفو روشی برای کاهش وزن نیست و اگر به دنبال کاهش وزن هستید این روش های دستگاهی نمی توانند شما را به نتیجه مطلوبتان برسانند. چیزی که باعث پرکاربرد شدن روش هایفو شده است، قابلیت تنظیم امواج آن می باشد. دستگاههای هایفو دارای کارتریج هایی هستند که عمق نفوذ امواج را می توان با آن ها تنظیم نموده و انرژی اولتراسونیک را به ناحیه خاصی از بافت های بدن، اعمال کرد. امواج اولتراسونیک در این روش بر سلول های چربی اثر گذاشته و باعث از بین رفتن آنها می شوند ولی به عروق خونی و اعصاب آسیبی نمی رسانند. در نتیجه برای افرادی که از روش های تهاجمی مانند لیپوساکشن گریزان هستند، هایفو لاغری، روشی مناسب و امن به شمار می رود.

نکته بسیار مهم در استفاده از روش هایفو برای جوانسازی یا لاغری، انتخاب درست پزشک یا کلینیک برای انجام این روش است. به هیچ وجه سلامتی خود را با مراجعه به مراکز غیر مجاز (صرفا به خاطر هزینه یا مسائل دیگر) به خطر نیاندازید. چراکه مشاوره و معاینه اولیه توسط پزشک و توضیحات وی، جزو قدم های اساسی در تصمیم به انجام درمان های زیبایی است. شاید پزشک، روش هایفو را بنا به دلایلی برای شما پیشنهاد نکند، که بالطبع در مراکز غیرمجاز، بدلیل منافع مالی، شاید کسی را از این درمان منع نکنند. با جستجوی ساده اینترنتی شاید به مواردی برسید که، افراد بدلیل مراجعه به مراکز غیر مجاز، سلامتی خود را به خطر انداخته اند. اگر دوست دارید بصورت تصویری، با انجام هایفو صورت آشنا شوید، فیلم هایفوتراپی را مشاهده نمایید.

مراقبت های بعد از انجام هایفوتراپی چیست؟

بعد از هر جلسه هایفوتراپی یا هایفو لاغری، پزشک حتما بایستی مراقبت های لازم را به شما گوشزد کند تا ناخواسته دچار عوارض نشوید. ما در این بخش تنها به مرور موارد کلی که احتمال دارد توسط پزشک به شما توصیه شود می پردازیم و این موارد بدون توصیه پزشک فاقد اعتبار هستند:

مواردی که ممکن است به شما توصیه شود عبارتند از:

·        بعد از هایفوتراپی، تا 24 ساعت، ورزش هایی که شامل فعالیت های سنگین و شدید هستند، انجام ندهید.
·        بهتر است تا حداقل دو روز خودتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

در صورتیکه هایفو لاغری انجام داده باشید:

·        شاید به شما توصیه شود که بر روی کالری دریافتی بدنتان حساس باشید و سعی کنید آن را منفی نگه دارید تا اینکه مطمئن شوید چربی های رها شده، توسط بدن مصرف می شوند.

·        شاید رژیم غذایی خاصی به شما داده شود تا از جذب چربی زیاد جلوگیری شود.
هایفوتراپی

هایفوتراپی چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

با توجه به اینکه هایفوتراپی روشی دستگاهی و غیر تهاجمی می باشد، عوارض آن به مراتب کمتر از عوارض روش های جراحی برای لیفت و صاف کردن پوست می باشد. ولی بطور کلی هر روش درمانی همراه با مزایایی که برای فرد به ارمغان می آورد می تواند عوارض و خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. ولی این خطرات و عوارض در بیشتر موارد توسط پزشکان ماهر، قابل پیشگیری است و یا شاید فرد را از انجام درمان بدلیل وجود خطرات قابل ملاحظه منع کنند. پس در کل، برای جلوگیری از بروز عوارض، حتما از خدمات پزشکان دارای مهارت در این زمینه، استفاده نمایید. عوارض زیر، هرچند به ندرت، بعد از هایفوتراپی، امکان بروز دارد:

·                    بروز کبودی خفیف پس از هایفو لاغری
·                    احتمال ایجاد تورم خفیف به مدت کوتاه پس از درمان
·                    در برخی افراد ممکن است مقداری حساسیت پوست به لمس، خارش یا سوزش بوجود آید که به مرور کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع درمان های زیبایی می توانید به بخش عمل های زیبایی وبسایت زیبانوس مراجعه نماید.