تبیان، دستیار زندگی

کسانی که از خوردن غذای نذری محروم اند

غذاهای نذری را کجا پخش کنیم؟

نذری دادن در ماه محرم از قدیم‌الایام بین شیعیان رواج داشته است. بیشتر این نذری‌ها به‌صورت توزیع غذا در میان عزاداران و دسته‌های عزاداری انجام می‌شود. در این ایام فرقی میان ثروتمند و فقیر نیست؛ غذاهای نذری بدون توجه به وضعیت مالی افراد، بین اقشار مختلف جامعه توزیع می‌شود. با وجود این خیلی‌ها سهمی در این نذری‌ها ندارند. اما می‌توان با برنامه‌ریزی قبلی نذری را بین افرادی توزیع کرد که به هر دلیلی از شرکت در مراسم عزاداری و گرفتن غذای نذری محرومند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
غذای نذری، ماه محرم، مناطق محروم

بیمارستان‌ها

موقعیت شغلی و شیفت کاری پرستاران و پزشکان به گونه‌ای است که خیلی وقت‌ها نمی‌توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند. علاوه بر آن‌ها همراهان بیمار هم به خاطر مشکلی که برایشان پیش آمده تمام مدت را در بیمارستان سپری می‌کنند. بنابراین یکی از جاهایی که می‌توانید غذای نذری را تقسیم کنید بیمارستان‌هاست.

آتش نشان ها و کارکنان پمپ بنزین

موقعیت شغلی آتش نشانان و کارکنان پمپ بنزین هم مانند پرستاران به گونه‌ای است که نمی توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند؛ یکی دیگر از گزینه‌ها برای پخش غذای نذری مراکز آتش‌نشانی و پمپ‌بنزین‌هاست.

حاشیه شهر

اگر سری به خیابان‌های پایین‌شهر و حاشیه شهر بزنید کودکان و خانواده‌های بی‌بضاعت و کارتن‌خواب‌هایی را مشاهده می‌کنید که بنا به دلایلی همچون نبود هیئت و یا ندادن غذای نذری در هیئت های اطرافشان، از خوردن غذای نذری محروم هستند. بنابراین با شناسایی مناطق محروم و پخش غذای نذری در بین این افراد می‌توانید باعث شاد شدن دل و سیر کردن شکم‌گرسنه‌ آنها شوید.

زندان‌ها

یکی از متفاوت‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید نذری‌تان را تقسیم کنید، زندان‌هاست. با هماهنگی با مسئولان زندان می‌توانید غذای نذری را آنجا ببرید.

مراکز بهزیستی و خانه سالمندان

می‌توانید نذری‌تان را بین کسانی که به هر دلیلی دور از خانواده هستند تقسیم کنید. سالمندان و کودکان زیادی هستند که به خاطر نداشتن خانواده از شرکت در مراسم عزاداری و خوردن غذای نذری محرومند. اگر از قبل با مسئولان مرتبط هماهنگ کرده باشید می‌توانید نذری مناسب وضعیت این افراد را بپزید و بین‌شان تقسیم کنید.

مسافران

با توجه به تعطیلات تاسوعا و عاشورا افراد زیادی در این روزها مسافرت هستند و می‌روند تا عزاداری را در شهرهای دیگری تجربه کنند. با توجه به سرد نبودن هوا پارک‌های هر شهر در این روزها پر از چادر مسافرتی است. اگر ماشین دارید و برایتان سخت نیست می‌توانید غذای نذری‌تان را بین مسافران توزیع کنید.