تبیان، دستیار زندگی

شرایط دریافت وام ازدواج را بدانید

وقتی دو نفر با پشت سر گذاشتن یک سری مشکلات و چالش ها تصمیم به ازدواج می گیرند برای ساختن زندگیشان به کمک بزرگترها و والدینشان احتیاج دارند. یکی از این کمک ها هم توسط دولت به زوج های جوان می شود که همان اهدای وام قرض الحسنه با شرایط کم نظیر در اقساط بلند مدت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دولت باید وام ازدواج را جدی بگیرد.
وقتی دو نفر با پشت سر گذاشتن یک سری مشکلات و چالش ها تصمیم به ازدواج می گیرند برای ساختن زندگیشان به کمک بزرگترها و والدینشان احتیاج دارند. یکی از این کمک ها هم توسط دولت به زوج های جوان می شود که همان اهدای وام قرض الحسنه با شرایط کم نظیر در اقساط بلند مدت است.

آخر ضامن چند، چند است؟

با انتقاد از اینکه برخی بانک‌ها علیرغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر هنوز برای پرداخت این تسهیلات دو ضامن از متقاضی طلب می‌کنند، بایدگفت بانک مرکزی تنها بر عملکرد بانک‌ها نظارت دارد؛ در واقع بانک مرکزی ابزار نظارتی چندانی ندارد.

وزیر

در صورتی که مدیرعامل بانک‌ها به درستی به وظایف خود عمل نکنند و طبق دستور مجلس که تاکید کرده است برای وام ازدواج فقط یک ضامن باید گرفته شود عمل نکند بانک مرکزی نمی‌تواند خود وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد بلکه باید از وزیر امور اقتصاد و دارایی بخواهد که مدیر عامل را تغییر داده یا با او برخورد کند. بنابراین این مشکلی است که به راحتی و با تذکر حل نمی شود.

آب پاکی

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این مطلب، آب پاکی را روی دست زوج های جوان ریخت و اظهار داشت: دولت برای بانک مرکزی بودجه درنظر می گیرد تا بتواند به مردم کمک کند. مادامی که قانون بانک ها اصلاح نشود سرپیچی بانک‌ها از برخی موضوعات غیرقابل پیشگیری است. هنگامی که بانکی دولتی به دنبال انجام رسالت خود یعنی خدمت اقتصادی به مردم نباشند مشکلات مردم در دریافت وام و تسهیلات برطرف نخواهد شد.

ازدواج

وام ازدواج، وامی است که نباید تحت الشعاع کشمکش های داخلی بعضی بانک ها با بانک مرکزی قرار بگیرد. امر ازدواج و کمک هر چه بیشتری دولت به زوجی که قصد تشکیل خانواده دارند یکی از ارکان های اساسی برای ارتقا سطح کیفی و بالا بردن امید به زندگی در جامعه است.

وسوسه انگیز

وام ازدواج جز یکی از وام هایی است که یکی از شروط آن ازدواج کردن است اما با سایت وام چی، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش وام، ارائه ی ضمانت و سرمایه گذاری که به شما لیستی از صد ها وام آماده به واگذاری در کمتر از ۱۰ روز می دهد، می توانید بدون اینکه ازدواج کرده باشید، فقط و فقط با ارائه ضمانت های مورد درخواست بانک، از سراسر کشور اقدام به خرید این وام کنید.

مسکن

وام برای ازدواج و برای مسکن دو وام پربسامد در تمام بانک های کشورمان است. این دو  به هم گره خورده اند و رابطه تنگاتنگی با هم دارند. اگر شما مسکن نداشته باشید ازدواجتان هم سخت می شود.

اولی

برای گرفتن وام از بانک مسکن باید خانه اولی بود یا از بورس اوراق بهادار تهیه کرد. این دو وام با هم یک تفاوت دارند خانه اولی بودن و باز کردن حساب نیاز به طی شدن زمان معلوم و سپرده کردن پول در بانک است. در نوع دوم شما کافی است نسبت به مبلغ وامتان که بانک به شما اعلام می کند اوراق بهادر تهیه کنید تا در فوریت دریافت وام قرار بگیرید.

یک تیر و دو نشان

ازدواج کنید و پول وام خودتان و همسرتان را با پس اندازی که در دوران مجردی جمع کرده اید با یک وام مسکن کامل کنید و اول شروع زندگی وارد خونه نقلی و مستقل خودتان شوید.

اصراری نیست

با گذشت زمان و به روز شدن خیلی از معاملات بانکی دیگر نیاز نیست ازدواج کنید که وام ازدواج بگیرید یا خانه اولی باشید تا وام مسکن دریافت کنید. ده ها سند هم به نام شما باشد با وام چی کارتان راه می افتد به ما سر بزنید.

تیتر

روزنامه آفتاب یزد عنوانی زد که فردی دنبال ازدواج صوری است و آگهی در فضای مجازی منتشر کرده است که صرفاً بتواند از وام سی میلیونی ازدواج استفاده کند. ما قطع یقین پیدا کردیم این جوان با سایت وام چی آشنا نبوده که اینقدر خودش را به زحمت انداخته و سوژه روزنامه ها شده است.!

تقاضا

 لطفاً دنبال ثبت ازدواج های صوری نروید. دولت که نمی تواند تعداد ضامن را کم کند و بانک ها را به گرفتن یک ضامن راضی کند اما زورش به زوج های جوان می رسد برایشان قانونی تصویب می کند که باید ازدواج کنید و در ضرب العجل ده ماهه یک فرزند بیاورید آن وقت ببینیم وام ازدواج به شما تعلق خواهد گرفت یا نه!

یکبار

 بالاخره این ازدواج های صوری هم اگر صورت بپذیرد یک بار شما می توانید از این وام با عقدنامه استفاده کنید اما اگر سری به وام چی بزنید می توانید بارها از وام ازدواج با شرایطی منصفانه بهره ببرید.