تبیان، دستیار زندگی
اکران فیلم قرآنی "مسیح (ع)" و ادامه نمایش فیلم های در حال اکران از نکات مهم اکران فیلم‌های سینمایی در تهران در هفته آخر شهریورماه 86 هستند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکران یک فیلم قرآنی همزمان با ماه رمضان

مسیح

اکران فیلم قرآنی "مسیح (ع)" و ادامه نمایش فیلم های در حال اکران از نکات مهم اکران فیلم‌های سینمایی در تهران در هفته آخر شهریورماه 86 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی "مسیح (ع)" به کارگردانی نادر طالب زاده یک اثر تاریخی مذهبی است که روایتی از زندگی و دوران سه ساله رسالت عیسی بن مریم (س) را برجسته می کند. این فیلم از چهارشنبه 28 شهریورماه در سینماهای آفریقا، فرهنگ 2، صحرا، آسیا، سپیده 1، شهر تماشا 2 و فلسطین 3 به اکران درآمده تا موفقیت فیلم قرآنی "ابراهیم خلیل الله" را که ماه رمضان سال گذشته اکران شد و فروش خوبی هم نصیبش شد به نوعی تکرار کند.

این فیلم با فیلمنامه ای از حسین بهزاد و بازی احمد سلیمان نیا، فتحعلی اویسی، احمد نجفی و جمعی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون در شبکه اول سیما تهیه شده و به واسطه مضمون قصه، طراحی صحنه و لباس و استفاده از جلوه های ویژه حائز ویژگی هایی خاص در خلق صحنه های پرعظمت و تاثیرگذار است.

فیلم سینمایی "سرگیجه"  اولین ساخته محمد زرین دست در سینمای پس از انقلاب و داستان فردی به نام ساسان است که پس از 30 سال به ایران برمی گردد. الیاس او را در فرودگاه سوار می کند و به هتل می برد. ساسان از الیاس می خواهد او را به زادگاهش تبریز ببرد. الیاس حین سفر توجه می شود ساسان پریشانحال و مضطرب است و دوری از وطن نوعی بی هویتی برایش به همراه داشته است. پس تصمیم می گیرد او را به سفر طولانی ذهنی و روانی به دوران کودکی ببرد.

در "سرگیجه" کامبیز دیرباز، محمد ناجی، جمشید جهانزاده، احمد نجفی، مهدی سلوکی، فرزانه هوشمند، مایرن نانت ویگ، پیتر گریز، کامران میچل و آلبرت سلمی بازی کرده اند. از عوامل تولید این فیلم می توان به اصغر رفیعی جم مدیر فیلمبرداری، بابک شعاعی طراح چهره پردازی و محمد زرین دست نویسنده فیلمنامه، تدوینگر و تهیه کننده اشاره کرد. بخش هایی از این فیلم با مدیریت گری گریور در آمریکا فیلمبرداری شده است. این فیلم از چهارشنبه 21 شهریور در سینماهای المپیا، قدس، پارس 2، جمهوری 2، اریکه 3، فلسطین 2، پایتخت 2 و جی 1 اکران شده است.

فیلم سینمایی "قصه دل ها" با نام قبلی "حشره" محصول سال 84 به نویسندگی و کارگردانی هوشنگ درویش پور است که پس از دو سال وقفه اکران شده است. این فیلم داستان یک رابطه عاشقانه است که در جریان زندگی دستخوش حوادثی می شود و برای ماندن تلاش می کند ...

از عوامل دیگر فیلم می توان به محمود اکبری پرست مدیر فیلمبرداری، رضا خسروی آهنگساز، رضا اردلان صدابردار، منصور حیدری تهیه کننده و حامد ملک، لیلا اوتادی، مهدی امینی خواه، شهرام عبدلی، فلور نظری و رحیم نوروزی بازیگران اشاره کرد. این فیلم از چهارشنبه 21 شهریور در سینماهای استقلال، کانون، پردیس تماشا 2، جوان 1، ایران 1، جمهوری 1، اروپا، قیام، فردوسی و ماندانا به اکران درآمده است.

فیلم سینمایی "عیسی می آید" چهارمین کار علی ژکان در ژانر دفاع مقدس است. این فیلم پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر سال 80 بالاخره به اکران عمومی درآمد. رضا کیانیان، شیلا خداداد، رضا افشار، آیدا تبیانیان و مجید عبدالعظیمی بازیگران، شهریار مندنی پور و ژکان فیلمنامه نویسان، فرزین خسروشاهی مدیرفیلمبرداری، مرحوم مهرزاد مینویی تدوینگر، حمیدرضا دیبازر آهنگساز و علی ژکان تهیه کننده فیلم هستند.

فیلم درباره عیسی رزمنده اسیر است که از اردوگاهی در عراق می گریزد و خسته و زخمی خود را به خانه می رساند. وقتی همراه همسر و فرزندش راهی مسافرت می شود در بین راه با مردی مرموز به نام سلطان سلام برخورد می کند. "عیسی می آید" از چهارشنبه 14 شهریور در سینما فلسطین 3 به اکران درآمده است.

فیلم سینمایی "کلاهی برای باران" سومین ساخته بلند سینمایی مسعود نوابی است. این فیلم داستان زندگی جوانی به نام ابی است که به طور اتفاقی در جریان خودکشی دختر جوانی به نام باران قرار می گیرد. تلاش برای نجات دختر اتفاقاتی را به همراه دارد. رضا عطاران، فتحعلی اویسی، جواد رضویان، حدیث فولادوند، فلور نظری، ساناز کیهان و مهران غفوریان بازیگران فیلم هستند.

دیگر عوامل "کلاهی برای باران" عبارتند از مجتبی رحیمی مدیر فیلمبرداری، بابک اخوان صدابردار، شیرین شازده احمدی طراح صحنه و لباس، مسعود افشار طراح چهره پردازی و اکبر اصفهانی عکاس. این فیلم از چهارشنبه 24 مرداد در سینماهای سروش، عصر جدید1، مرکزی1، پیروزی، شهر قشنگ، بلوار، تهران1، کارون2، شاهد، گلریز1، پردیس تماشا3، جی2، دهکده المپیک، میلاد، بهمن2، پایتخت1، آستارا و اریکه2 به اکران درآمده است.

فیلم سینمایی "قاعده بازی" چهارمین کار احمدرضا معتمدی است. این فیلم داستان تقابل دو خانواده  ثروتمند و فقیر را در وجهی کمدی روایت می کند که از داشتن پدری مشترک باخبر می شوند. رازی که پدر خانواده سال ها از فاش شدن آن جلوگیری کرده است.

داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، سعید پورصمیمی، اکبر عبدی، حمید لولایی، علیرضا خمسه، گوهر خیراندیش، فریده سپاه منصور، انوشیروان ارجمند، مهران رجبی، مریم سعادت، کیومرث ملک‌مطیعی و الناز شاکردوست بازیگران اصلی فیلم هستند. این فیلم از چهارشنبه 17 مردادماه در سینماهای ملت، فرهنگ1، سپیده2، شهرتماشا1، اریکه1، شقایق، ناهید، عصرجدید3، تهران2، کانون قدس و پردیس تماشا1 به اکران درآمده است.

فیلم سینمایی "نصف مال من نصف مال تو" دومین ساخته وحید نیکخواه آزاد است که در ژانر کودک و نوجوان قرار می گرد. فیلم داستان مردی را روایت می کند که پنهانی دو زن گرفته است. او بعد از بروز مشکلاتی تصمیم می گیرد این موضوع را فاش کند که فرزندانش مانع این کار می شوند.

در این فیلم که در بیست و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان مورد استقبال قرار گرفت محمدرضا شریفی نیا، مریلا زارعی، فرهاد آئیش، شقایق فراهانی، شهره لرستانی، مریم امیرجلالی، بهزاد رحیم خانی، نادر سلیمانی، سهیلا گلستانی، ترلان پروانه، آلما اسکویی و رژان آریامنش بازی کرده‌اند.

از دیگر عوامل فیلم می توان به اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس، غلامرضا آزادی مدیرفیلمبرداری، رضا رادمنش طراح چهره پردازی، افسانه صمدزاده طراح صحنه و لباس، آرش برومند صدابردار و علی سرتیپی و روح الله بهمنی سرمایه گذاران اشاره کرد."نصف مال من نصف مال تو" از چهارشنبه دهم مرداد در سینماهای ایران3، مرکزی2، جی3، آسمان آبی، شیدا، فلسطین1، حافظ، بهمن1، پیوند، گلریز2، کارون1 و پیام انقلاب به نمایش درآمده است.

فیلم سینمایی "محاکمه" ساخته ایرج قادری از چهارشنبه سوم مرداد در سینماهای عصرجدید2، مرکزی3 و پارس1 به اکران درآمده است. فیلم ملودرامی پرتعلیق است که در قالب داستانی اجتماعی بخشی از مشکلات نسل جوان جامعه را مورد توجه قرار می دهد.

در این فیلم ایرج قادری، گوهر خیراندیش، افسانه پاکرو، مهناز افشار، شیرین بینا، مهدی میامی، علی پیشدادیان و امیرعلی رنجبر بازیگران ، سعید مطلبی فیلمنامه نویس، حسین ملکی مدیر فیلمبرداری، محمود سماک باشی صدابردار، آتوسا قلمفرسایی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره پردازی و مرتضی شایسته تهیه کننده حضور دارند.

"فستیوال فیلم های ایرانی" در سینماهای سارا، آرش، نادر و رودکی و فیلم "پاداش سکوت" در سینماهای ایران2 و اریکه4 به اکران خود ادامه می دهند. فیلم های "روز سوم"، "اگه می تونی منو بگیر" و "سنگ، کاغذ، قیچی" هم در سینماهای سعدی، فرخ و شیرین در حال اکران هستند.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط :

پشت صحنه از سریال تلویزیونی" بشارت منجی"

چكناواریان و سریال بشارت منجی

پشت صحنه از سریال تلویزیونی" بشارت منجی"

بشارت منجی نادر طالب زاده دوبله می شود