تبیان، دستیار زندگی

همراهی ایده‌های نو با خلاقیت

«فوتبال برتر» و شروعی جذاب در تلویزیون

از این هفته و با آغاز لیگ برتر فوتبال ایران، برنامه تلویزیونی «فوتبال برتر» آغاز شد و بناست این برنامه از این به بعد دوشنبه‌ها روی آنتن شبکه سه سیما برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه فوتبال برتر
سرانجام پس از وقفه طولانی مدت از هفته گذشته لیگ برتر فوتبال ایران کار خود را آغاز کرد و پرونده فصل تازه فوتبال ایران گشوده شد. به همین ترتیب شبکه سه سیما نیز همچون گذشته تدارک لازم برای پوشش این رویداد مخاطب پسند را دید و از شب گذشته  در غیاب عادل فردوسی‌پور، نخستین قسمت از سری تازه برنامه تحلیلی- ورزشی «فوتبال برتر» را با اجرای محمد میثاقی روی آنتن برد.

فارغ از حواشی ماه‌های اخیر جای خالی یک برنامه تحلیلی – ورزشی برای علاقمندان بی‌شمار فوتبال در تلویزیون و به خصوص شبکه سه سیما همواره بوده و این نیاز در فصل تازه فوتبالی برای دومین بار به دوش تیم «فوتبال برتر» واگذار شده است. تیمی که حالا پس از یک تجربه نصفه نیمه از سال گذشته وظیفه خطیر پوشش کامل حواشی و متن دیدارهای هفتگی فوتبال‌های لیگ و ملی ایران را برعهده خواهند داشت.

اما «فوتبال برتر» تا چه میزان آماده این میزبانی و چه تمایزاتی با خود همراه آورده تا از پس تجربه طولانی مدت «نود» اکنون مخاطبان تلویزیون با برنامه ای چابک تر، بروز تر و مخاطب پسندتر همراه باشند.
محمد میثاقی
شاید برای این قضاوت هنوز زود باشد اما تماشای نخستین قسمت از این برنامه شب گذشته نشان داد «فوتبال برتر» با ایده‌های تازه و البته جذاب سعی دارد تا برنامه فوتبالی شبکه سه سیما را یک گام به نمونه‌های روز دنیا نزدیک‌تر کند و در این راه از نمایش‌های بصری ویژه‌ای کمک گرفته است. تیتراژ ابتدایی برنامه فوتبال برتر که دارای طرح‌های مفهومی از همه تیم‌های لیگ برتر کشور بود در نوع اتفاق ویژه و جذابی بود که سعی می‌کرد نمادی از همه باشگاه‌ها و شهرهای دارای تیم لیگ برتری باشد و همین موضوع می‌تواند نقطه مثبتی در کیفیت ارائه برنامه و از سویی نشان از توجه به تمامی تیم‌های ورزشی و تمرکز زدایی از صرفا تیم‌های پرطرفدار پایتخت باشد.

این اتفاق به شکلی پررنگ‌تر هفته گذشته نیز همزمان با رونمایی از تیزر رسمی دور تازه این برنامه رخ داده بود و در کلیپ ویژه تیزر این برنامه ضمن حضور پررنگ کاپیتان‌ها و بازیکنان چهره اکثر تیم‌های لیگ برتری، حاوی سورپرایز ویژه‌ای نیز بود که کمتر از سوی برنامه‌سازان تلویزیونی رخ می‌دهد. و آن هم حضور بازیکنان تیم‌ها با پیراهن تازه خود که بعضا پیش از این نیز رونمایی نشده بودند و برای نخستین جلوی دوربین «فوتبال برتر» دیده می شدند.

این نکات به همراه آیتم‌های ویژه، گزارش‌های تحلیلی، تنوع نظرات کارشناسی داوری بر بازی‌ها، ریتم تند و یکدست برنامه نشان از تدارک ویژه برنامه «فوتبال برتر» برای پرکردن این خلاء دارد و امید است تا بتواند در روزهایی که همه فوتبال دوستان انتظار پوشش کامل حواشی و متن فوتبال ایران را از رسانه ملی دارند، به خوبی این نیاز را برآورده کند. باید دید در ادامه تا چه میزان محمد میثاقی و تیم جوان «فوتبال برتر» می‌توانند رضایت مخاطبان را جلب کنند.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .