تبیان، دستیار زندگی

راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس

داشتن اعتماد به نفس باعث می‌شود که در زندگی روزمره برای انجام هر کاری که برای‌تان مهم است، با اطمینان به خود و مدیریت ترس‌های‌تان از آن استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتماد به نفس
تعداد کمی از مردم می دانند که اعتماد به نفس مانند یک عضله در بدن است و برای تقویت آن باید همیشه از آن استفاده کرد به طور مثال اگر آن را به کار نبرید، تحلیل می رود.

راه کارهایی برای افزایش اعتماد به نفس!

- یادگیری: یادگیری کار بسیار مفیدی است که باید با ثبت نام در یک کلاس از یادگیری چیزی تازه لذت ببرید.

- به دیگران کمک کنید: برای اینکه از خودتان بیرون بیاید از دوست یا کسی بپرسید که امروز چه کاری می‌توانید برای او انجام دهید؟ یا اینکه به یک رویداد اجتماعی ورود کنید و به جای نگرانی در مورد مسائل شخصی، روی اینکه چطور می‌توانید به دیگران کمک کنید، تمرکز نمایید.

- باشگاه بروید: اثرات روحی و روانی ورزش کردن، سبب بروز حس خوبی در فرد می شود.  

به کسانی که برای آن‌ها احترام قائلید و افرادی با اعتمادبه‌نفس هستند، نگاه کنید. از آن‌ها تقلید نکنید،ولی هر چیزی که در آن‌ها باعث تمایز و داشتن اعتماد به نفس می‌شود را شناسایی کرده و یاد بگیرید.



- چه چیزهایی واقعا برایتان مهم است: باید مشخص کنید که چه چیزهای در زندگی برایتان از اهمیت زیادی دارد و اگر این چیزها در زندگیتان وجود ندارند، باید آن‌ها را وارد زندگی خود کنید.

- پیروزی یا موفقیتی را که در زندگی کسب کرده‌اید را به یاد بیاورید و بابت آن به خود افتخار کنید: زیرا ارزش قائل شدن به خود یکی از رموز کسب اعتماد به نفس است.

- برای هر کاری طفره نروید: هنگامی که احساس کردید برای انجام کاری طفره می روید؛ مثلاً دعوت شدن به یک مهمانی، یک پروژه‌ی چالشی یا هر چیز دیگر باید بدانید که هر طور شده آن را انجام دهید.

- هر روز کاری انجام دهید که باعث شادی درونی یا لبخندی بر لبتان شود.

- از بازی کردن چند نقش مختلف و قرار دادن خودتان در موقعیتی‌هایی که فکر می‌کنید دیگران از شما انتظار دارند، دست بردارید.

- سعی کنید هر بار که به خودتان می‌گویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ی کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید، جلوی این افکار را بگیرید.

- تصمیم بدون اراده نگیرید: از تصمیم هایی که ممکن از بدون اراده باشد دوری کنید و سعی کنید، در مورد آنچه که برایتان مهم است، تصمیم سنجیده بگیرید.

- برای یک لحظه هم فکر نکنید، نمی‌توانید با اعتماد به نفس باشید: شما در زندگی مسئولیت های زیادی را به دوش می کشید، کافی است آنها را شناسایی کرده تا احساس خوب و اعتماد به نفس در شما ایجاد شود.

-  تصمیم آگاهانه و سنجیده بگیرید: به شک و تردیدهای درونی خود گوش کنید و بعد از شنیدن آن‌ها تصمیم آگاهانه بگیرید. زیرا گاهی شک‌ها باعث می‌شوند که شما بفهمید باید برای چه چیزی آماده باشید و همین باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

- با دیگران در ارتباط باشید: به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرده و با همه خوش و بش کنید.

- دائماً به فکر جبران لطف دیگران نباشید: زیرا گاهی این کار باعث می شود، ارزش‌های وجودی خودتان را دست کم بگیرید.

- اشتباهات خود را بپذیرید: اعتماد به نفس گاهی به این معنی است که شما اشتباه خود را تائید کنید و آماده باشید تا اشتباهاتتان را بپذیرید و همچنین آماده باشید تا ذهنیت‌ خود را تغییر دهید.

- به غریزه های خودتان اعتماد کنید: زیرا معمولاً غرایزتان درست هستند.

- ترس داشتن گاهی به شما می فهماند رشد کنید: این ترس ها گاهی اعتماد به نفس شما را بالا می برد. ترس چیز خوبیست، پس سعی کنید از ترس برای جلو رفتن استفاده کنید و نه فرار کردن.

- همه کارها را خودتان انجام ندهید: فکر نکنید که باید همه کارها را خودتان انجام دهید، گاهی اعتماد به نفس در کمک خواستن از دیگران است.

- از کشمکش با امور ناخوشایند در زندگیتان دست بردارید: محیط آرام و بدون کشمکش و تناقض در اطراف خودتان به وجود آورید تا بتوانید خود واقعی‌تان باشید.

- همیشه به سود و زیان فکر نکنید: سود و زیان را گاهی فراموش کنید و در مقابل  با چالش‌ها و ترس‌های خود عملی شجاعانه انجام دهید.

- بدن آینه‌ی ذهن است: بدن خود را مانند کسی که اعتماد به نفس دارد، تغییر دهید. تا شاهد نتایج شگفت انگیزی در درون خود باشید.

تعداد کمی از مردم می دانند که اعتماد به نفس مانند یک عضله در بدن است و برای تقویت آن باید همیشه از آن استفاده کرد به طور مثال اگر آن را به کار نبرید، تحلیل می رود.



- سرتان را در محل کار بالا بگیرید: اگر فکر می کنید که باید چیزی تغییر کند یا اصلاح شود یا ایده ی خوبی در ذهنتان وجود دارد به نظرتان جذاب است، حتماً حرفتان را بزنید.

- در برخورد با افراد تازه، خجالتی هستید؟ مشکلی نیست: خجالتی بودن اصلاً بد نیست،پس فکر نکنید که خجالتی بودن به معنی اعتماد به نفس نداشتن است، به خودتان سخت نگیرید، با خودتان درگیر نشوید و فکر نکنید کمتر از آنچه باید هستید. اگر به این طرز فکر خود ادامه دهید خجالتی تر خواهید شد.

- ارزشتان خود را با بودن در یک رابطه یا تأیید شدن توسط دیگران وابسته نکنید: ابتدا ارزش ذاتی خود را بیابید، در نتیجه روابط و اعتماد به نفستان به اندازه‌ی کافی بالا خواهد رفت.

- از نقاط قوت‌ خودتان برای غلبه بر هر نقطه ضعفی استفاده کنید: همه افراد دارای نقطه ضعف هایی هستند، اگر به این نقطه ضعف ها اجازه قدرت گرفتن دهید. باعث می شود که اعتماد به نفستان کم شود.

- تصویر ذهنی شما از بدنتان اهمیت دارد: به بدن خود رسیدگی کنید، اگر با بدنتان رابطه خوبی نداشته باشید از درون اعتماد به نفس نخواهید داشت.

- با اعتماد به نفس بودن یک فرآیند مداوم است: به دلیل داشتن اعتماد به نفس همیشه در امور زندگی به بهترین نحو عمل  خواهید کرد. پس وقتی به بهترین نحو عمل کنید، اعتماد به نفس‌ همیشه شما را حمایت‌ می‌کند.

- به سادگی بله نگویید:  فقط برای اینکه طرف مقابلتان ناراحت نشود، به او بله نگویید. شما می توانید خیلی مؤدبانه به درخواست هایی که برای شما مشکل است جواب رد بدهید.

- از افراد با اعتماد به نفس درس بگیرید: به کسانی که برای آن‌ها احترام قائلید و افرادی با اعتمادبه‌نفس هستند، نگاه کنید. از آن‌ها تقلید نکنید،ولی هر چیزی که در آن‌ها باعث تمایز و داشتن اعتماد به نفس می‌شود را شناسایی کرده و یاد بگیرید.

- برای انجام همه‌ی کارها‌یتان برنامه بچینید: مشاهده‌ی پیشرفت‌ در کارها، باعث تقویت اعتماد به نفس‌تان خواهد شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .