تبیان، دستیار زندگی

انواع غذاهای نونی که سریع آماده می شود

گاهی پیش می‌آید که بعد از خوردن یک ناهار سنگین، تصمیم بگیرید یک شام سبک و نونی بخورید. گاهی هم پیش می‌آید که وقت برای درست کردن غذای برنجی ندارید و باید یک غذای نونی سریع آماده کنید، اما نمی‌دانید که چه غذایی را باید تهیه کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه انواع غذاهای نونی سریع را بیان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوراک مرغ

1-خوراک مرغ

 یکی از غذاهایی که افراد می‌توانند به‌سرعت آماده کنند و بسیار هم لذیذ است خوراک مرغ است. مواد لازم برای تهیه این غذای سریع، 4 تکه مرغ ترکیبی از ران و سینه آن، نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه به مقدار لازم، ۱ عدد هویج حلقه‌ای شده بزرگ، ۱ عدد فلفل دلمه‌ای متوسط، مقدار پیازداغ و یک عدد هم سیب‌زمینی و مقداری نعنا خشک، یک قاشق غذاخوری رب گوجه نیاز است.

 طرز تهیه:

ابتدا مرغ را کمی تفت دهید و پیازداغ روبه آن اضافه کنید، به همراه ادویه‌ها و سپس سبزیجات رو ریخته و تفت‌داده و همه مواد رو در زودپز بریزید و با مقدار کمی آب به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. و در پایان ۱ قاشق غذاخوری رب اضافه کرده و اجازه دهید تاکمی بجوشد و بعد هم‌غذا آماده است.
سمبوسه

2- سمبوسه

 برای تهیه این غذای سریع،2 عدد سیب‌زمینی،1 عدد پیاز،2 عدد سوسیس یا 10 ورق کالباس، و مقداری نمک و فلفل و ادویه نیاز است.


طرز تهیه:

ابتدا همه سیب‌زمینی را آب پز کنید و بعدازاینکه سیب‌زمینی‌ها کاملاً درست شدند آن را کاملاً لِه کنید و بعد سوسیس را سرخ‌کنید و بعد از سرخ شدن پیاز را خیلی ریز کنید و آن را سرخ‌کنید و ادویه‌ها راهم به آن اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید و بعد سوسیس و سیب‌زمینی را هم بریزید و کاملاً مخلوط‌کنید و در آخر آن‌ها را در نان بپیچید.

خوراک تن ماهی

3- خوراک تن ماهی

برای تهیه این خوراکی به کنسرو ماهی، سیب‌زمینی سرخ‌شده، نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی و لیموترش و فلفل دلمه‌ای نیاز است.


طرز تهیه:

کنسرو را به مدت بیست دقیقه بجوشانید و روغن آن‌ها دور بریزید و با سیب‌زمینی سرخ‌شده و نخودفرنگی مخلوط‌کنید و با گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای و لیموترش میل کنید.
ترشی شامی


4-ترشی شامی

 برای تهیه این غذا به 250 گرم گوشت بدون چربی چرخ شده، گشنیز خردشده ۱ پیمانه، تخم‌مرغ ۴ عدد، آرد ۴ قاشق غذاخوری، یک عدد پیاز رنده شده، به میزان کافی پودر دارچین و فلفل سیاه، مقداری نمک و زردچوبه، مقداری آب‌نارنج، و مقداری هم روغن برای سرخ کردن نیاز دارید.

طرز تهیه:

گوشت را با بقیه مواد به‌غیراز آب‌نارنج خوب باهم مخلوط‌کنید. از مایه با قاشق برداشته و در روغن بریزید و با حرارت خیلی کم سرخ‌کنید و بعد از سرخ شدن در آب‌نارنج بیندازید و آن را درآورید و در دیس بچینید. غذا آماده خوردن می‌باشد.
جوجه ترش تابه‌ای

5-جوجه ترش تابه‌ای

مواد لازم برای تهیه این غذا، دو عدد سینه مرغ، یک عدد پیاز و فلفل دلمه، دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و آب‌لیمو، 200 گرم گردو، 100 گرم گشنیز و نعنا، دو حبه سیر، مقداری آب‌نارنج، و مقداری روغن برای سرخ کردن، مقداری زعفران و نمک و فلفل و زردچوبه هم به مقدار لازم نیاز است.


طرز تهیه:

ابتدا باید مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و با پیاز رنده شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، روغن‌زیتون، سیر، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و آب‌لیمو مزه دار کنید و به مدت شش ساعت در یخچال قرار می‌دهید تا طعم دار شود.

بعد تکه‌های جوجه را به سیخ‌های چوبی کشیده و در تابه چدنی دردار بگذارید تا بپزند، در این مرحله حتماً شعله گاز باید کم باشد.

در ظرفی جداگانه گردوی ساییده شده را به همراه سبزی‌های خردشده و آب‌نارنج خوب مخلوط‌کنید و پس‌ازآن که جوجه‌ها آماده شدند، مواد را روی جوجه‌ها ریخته و اجازه دهید تا به همراه جوجه‌ها به مدت 10 دقیقه بپزند. بهتر است برای این‌که جوجه‌ها به سیخ چوبی نچسبد، سیخ‌ها را به روغن مایع آغشته کنید.
سیب‌زمینی تنوری شکم پر

6-سیب‌زمینی تنوری شکم پر

مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی تنوری شکم پر: سیب‌زمینی 5 عدد خیلی بزرگ،200 گرم ژامبون مرغ، 100 گرم کوکتل، مقداری پنیر پیتزا، کره به میزان لازم،2 عدد فلفل دلمه، 50 گرم سویا،2 عدد گوجه‌فرنگی بزرگ و سفت، مقداری پودر سیر و مقداری هم پودر موسیر

طرز تهیه:

در ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود، سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و روی پوست سیب‌زمینی‌ها را با چنگال سوراخ‌کنید و در دو طرف آن مقداری روغن یا كره بمالید سپس داخل سینی فر قرار دهید و به مدت 1 ساعت صبر كنید تا کباب شوند. سپس آن‌ها را خارج كرده و بعد از خنك شدن، سیب‌زمینی‌ها را نصف كنید. داخل سیب‌زمینی‌ها را خالی كنید طوری كه 3 تا 4 سانت گوشت آن باقی بماند. داخل شكم سیب‌زمینی را کاملاً باکره چرب كنید.

در تابه‌ای مقداری روغن بریزید تا داغ شود. فلفل دلمه‌ای، ژامبون، كوكتل و گوجه‌فرنگی را به‌صورت ریز خردکنید. سویا را یک‌بار بجوشانید و آب آن را کاملاً بگیرید. و بعد داخل كره سرخ‌کنید و بعد آن را خارج كرده و فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و آن را سرخ‌کنید. سپس كوكتل و ژامبون را به فلفل اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید و بعد مقداری نمك و فلفل و پودر سیر اضافه کنید و سویا را هم اضافه كنید. گوجه‌ها را به مواد اضافه كرده و كمی تفت دهید و بعد زیر شعله را ملایم كرده و 10 دقیقه صبر كنید تا مزه مواد به خورد هم برود. بعد داخل سیب‌زمینی‌ها را از مواد پرکنید و رویش پنیر پیتزا بریزید و به مدت 15 دقیقه‌تانیم ساعت داخل فر قرار دهید تا بپزند.

کره یا روغن را به تمام سطح سیب‌زمینی‌ها بمالید. بهتر است هم داخل و هم بخش بیرونی سیب‌زمینی‌ها به کره آغشته شود. اگر دوست داشتید می‌توانید به مواد،قارچ هم اضافه کنید. برای انتخاب سیب‌زمینی بهتر است از سیب‌زمینی‌هایی که درازتر و بزرگ‌تر است استفاده کنید. همچنین می‌توانید پوست سیب‌زمینی را جدا نکنید چون بعد از تنوری شدن، کاملاً سوخاری و قابل‌خوردن می‌شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .