تبیان، دستیار زندگی
ماه رمضان با تمام دشواری هایش برای کودکان و نوجوانان ، جزء بهترین روزهای هر انسانی .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی کیا : روزه گرفتن جلو گیری از بیماری  است

مهدوی کیا : روزه گرفتن جلو گیری از بیماری  است

ماه رمضان با تمام دشواری هایش برای کودکان و نوجوانان ، جزء بهترین روزهای هر انسانی به حساب می آید . عشق اینکه هر صبح سحر بلند شوی و با پدر ، مادر و بزرگترها سحری بخوری ، هر بچه ای را مجذوب خود می کند . هر چند که در این میان اصرارهای کودکانه ، بزرگترها را در خانواده گاه به گاه با مشکلاتی روبه رو می کند اما سرانجام این پدر و و مادرها هستندکه در برابر خواسته های همراه با اصرار کودکان تسلیم می شوند وبه آنها اجازه می دهند که همراه خانواده صبح ها برای خوردن سحری بلند شوند . مهدی مهدوی کیا بازیکن محبوب تیم ملی و اینتراخت فرانکفورت  در باره خاطراتش از آن روزهای می گوید: « بله » مانند تمام بچه های ایرانی دوست داشتم که هر روز صبح در کنار خانواده ام صبح ها از خواب بلند شوم و به همراه آنها سحر بخورم . البته در ابتدا با مخالفت هایی روبه رو می شدم اما به صورت یک خط در میان یا خودم بیدار می شدم یا اینکه پدرم من را برای سحر بیدار می کرد . خلاصه اینکه روزهای شیرینی بود...

مهدوی کیا با افسوس از آن روزها یاد می کند : « واقعا حیف ، فکر می کنم که دیگه آن روزها تکرار شدنی نباشد . اصلا بچگی بهترین دوران هر انسانی است . دنیایی با آرزوهای کوچک و شیرین . آن روزها تمام عشق ما این بود که از افطار تا سحر در کوچه فوتبال بازی کنیم.»

بازیکن با اخلاق فوتبال ایران نخستین سال در فصل پاییز بود که موظف به گرفتن روزه شد : «بله ، فکر می کنم آبان یا آذر بود . به خوبی یادم نیست اما فکر می کنم در پاییز بود که برای اولین سال موظف به گرفتن روزه شدم . برایم بسیار شیرین بود که باید مثل تمام بزرگترها بلند می شدم و روزه می گرفتم ، هر چند که روزهای ابتدایی برایم سخت بود اما با توجه به اینکه در سال های قبل روزه گرفتن راتمرین کرده بودم ، توانستم پس از چند روز با شرایط گرفتن روزه کامل تطبیق پیدا کنم  از یک طرف با توجه به جثه کوچکم روزه گرفتن برایم سخت بود اما از طرف دیگر اینکه می توانستم مثل همه بزرگترها روزه بگیریم خوشحال بودم . اما همان طور که گفتم روزهای بسیار خوبی بود . پیش از آن سال روزه کله گنجشکی می گرفتم . یعنی در ابتدا نمی دانستم که روزه کله گنجشکی چیه اما وقتی بزرگترها برایم توضیح دادند که این روزه ای است که بچه ها میگیرند آن موقع من هم مجاب شدم که بچه ها باید روزه کله گنجشکی بگیرند بعدا" بود که فهمیدم روزه کله گنجشکی به چه مناسبت است .

مهدوی کیا : روزه گرفتن جلو گیری از بیماری  است

قدیمی ترین آسیایی حاضر در فوتبال اروپا روزه را برای سلامتی افراد بسیار مفید می داند : « فکر می کنم که هر کس موفق می شود یک ماه کامل ماه رمضان را روزه بگیرد پس از پایان ماه احساس خوبی دارد. اینکه ما به مدت یک ماه به اندام های گوارشی مان استراحت می دهیم بهترین راه برای جلوگیری از بعضی بیماری هاست . » به طور کل معتقدم که احکام اسلامی هر کدام به نوعی تمرین برای سلامتی هستند ، البته این یکی از فواید فراوان روزه است . ما در این ما یاد می گیریم که فقرا را از یاد نبریم . به طور کل بعید می دانم که کسی با گرفتن روزه مریض شود.

مهدوی کیا در باره شرایط روزه گرفتن در آلمان می گوید : در آلمان مسلمانان زیادی زندگی می کنند به ویژه آنکه در سال های حضور در هامبورگ تعداد زیادی مسلمان حضور داشتند و این مسلمانان در مدت یک ماه رمضان روزه می گرفتند . آنجا احساس خیلی خوبی داشتم . امسال برای نخستین بار است که در مدت سی روز ماه رمضان در فرانکفورت هستم . فکر نمی کنم که اینجا هم تفاوت چندانی با هامبورگ داشته باشد ،  شاید بهتر هم باشد چرا که تعداد بیشتری ایرانی در این شهر هستند ...

او در پایان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای تمامی کاربران سایت تبیان ابراز امیدواری کرد که بتواند روزی با حضور در محل ساختمان تبیان به صورت رو در رو با کاربران سایت گفت و گو داشته باشد .