تبیان، دستیار زندگی

مشخصات گوشی جدید سامسونگ نوت ۱۰

شرکت سامسونگ یکی از شرکت های خوشه ای کره و چند ملیتی است که مالک چند شرکت می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
گلکسی نوت 10

سامسونگ توسط لی بیونگ-چول، بعنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و طی یک دهه، توانست به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شود و به عنوان یکی از برندهای بزرگ  تولید کننده گوشی های هوشمند و دیگر  دیوایس های دیجیتالی،تبدیل شد که در این میان توانست گوشی های هوشمند سری گلکسی نوت را روانه بازار کند.

از آنجایی که محصولات کمپانی همیشه رده بالا بوده  و از طراحی شگفت انگیز و جذابی برخوردار بوده اند ،انتظارات از این شرکت هر سال بیشتر می شود و مردم منتظر محصولاتی با مدل های بالاتر از سامسونگ هستند.

 کره ای ها در سال 2019 چند مدل گوشی هوشمند از جمله گلگسی نوت  رونمایی می کنند که یکی از این محصولات ، گوشی هوشمند گلگسی نوت 10 است.این محصول بسیار قابل توجه است و باید انتظارات زیادی از این محصول داشت.

بهترین اسمارت فون های موجود در بازار ، گوشی های سری نوت سامسونگ هستند. این گوشی ها طراحی خیره کننده ای دارند و عملکرد آنها بی نظیر است و تمام انتظار فرد را از یک گوشی هوشمند برآورده می کند.


مشخصات گلکسی نوت 9


محصول قبلی این شرکت گلکسی نوت 9 بوده است .گلکسی نوت 9 از نظر ظاهر و طراحی با نوت 8 خیلی تغییری نکرد. مشخصات گوشی گلکسی نوت 9 به این صورت بود:

صفحه نمایش 6.5 اینچی QHD+ Super AMOLED با نسبت 18:9

سیستم عامل اندروید 9٫۰

پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام هشت هسته ای

حافظه رم 8 گیگابایتی

رزولوشن صفحه نمایش باکیفیت

حافظه داخلی 256گیگابایتی

بلوتوث 5.0

پشتیبانی از Cat 18 LTE

سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش

سنسور تشخیص چهره سه بعدی

دوربین اصلی 16مگاپیکسلی دوگانه و دوربین سلفی12 مگاپیکسلی

دستیار هوشمند بیکسبی

پورت USB-C

شارژ بی سیم

قابلیت ضد آب IP68


مشخصات گلکسی نوت10


مشخصات نمایشگر :۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل

تراشه :اسنپدارگون ۸۵۵ پلاس یا اکسینوس ۹۸۲۵

ظرفیت حافظه رم / ظرفیت حافظه داخلی: ۸ گیگابایت رم / حداقل ۲۵۶ گیگابایت

دوربین پنل پشتی: دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی - دوربین ثانویه ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو- دوربین سوم ۱۶ مگاپیکسلی عریض

ظرفیت باتری: ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

توان شارژر:25 وات

وزن :168 گرم

رنگ: مشکی ، سفید و قرمز

این گوشی از ویژگی های جدید  مانند  ژست‌های حرکتی و صوتی قلم S Pen- دوربین سلفی با حالت شب، قابلیت audio zoom video capture Live Focus –، نیز برخوردار است.

مثلا کاربران این گوشی بدون اینکه نمایشگر را لمس کنند ، برای جابه جا کردن تصاویر ، آن را مشاهده کرده  و تصاویر را جابه جا می کنند . این نوع گوشی در زمانی که کاربر در حال یادداشت برداری روی نمایشگر است ، صدایی تولید می کند .این شرکت قصد  دارد که سنسور اثرانگشت را در زیر صفحه نمایش گلکسی نوت 10 جای دهد.همچنین برخی از گزارش ها نشان دهنده آن است، که شرکت سامسونگ می خواهد از سنسور تشخیص چهره در گلکسی نوت 10 بهره گیرد واگر چنین باشد می توان آن را محصولی قابل توجه از برند کره ای به شمار آورد.

در گزارشی آمده بود که قرار است جک هدفون 3.5 میلی متری و سنسور اثر انگشت به طور کلی از گلکسی نوت 10 حذف  شوند . از طرفی قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر برای گلکسی اس 10 تایید شده است و به همین خاطر احتمال دارد برای گوشی گلکسی نوت 10 نیز به همین ترتیب باشد.

گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ، نمایشگر بزرگی دارد و لبه های بالا و پایین نمایشگر کاهش یافته است و سایز این گوشی 6.7 اینچ خواهد بود که به مراتب از مدل قبلی نوت9 آن بزرگتر خواهد بود.

 این شرکت به احتمال زیاد  از ورژن 2019 پردازنده کوالکوم در آمریکا و اگزینوس در انگلیس استفاده خواهد کرد.

 آنها تصمیم گرفتند که گوشی هوشمند را با حسگر زمان پرواز و یا حسگر ToF در پنل پشتی به بازار عرضه کنند.انتظار می رود که این گوشی جدید و پیشرفته با حسگر مدت پرواز معرفی شود.

بنابر خبر یکی از منابع مطلع ، شرکت کولن که از تولید کنندگان حسگر است ، قصد دارد حسگر مدت پرواز مورد نیاز سامسونگ را تولید کند. این شرکت در حال ساخت کارخانه‌ی جدیدی نزدیک محل تولید گلکسی اس و گلکسی نوت است.

شرکت سامسونگ قبلا گلکسی اس ۱۰ را نیز با حسگر مدت پرواز معرفی کرده‌است و حالا قصد دارند دستگاه بعدی خود را با حسگر ToF به بازار عرضه کنند.

انتظاری که از این شرکت می رود این است که گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌‌های سری گلکسی A کره‌ای‌ها از حسگر مدت پرواز بهره ببرند.قبلا هم گفته شده است که گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ با دوربین چهارگانه در پنل پشتی رونمایی  می شود که مشخصاتی شبیه نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ دارد.

یکی از مشخصات گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ این است که پردازنده این گوشی اسنپدارگون ۸۵۵ پلاس است. این چیپ هشت هسته ای توان بالایی دارد و توانایی آن را دارد که فرکانس پردازشی بالایی را از خود نشان دهد.

حافظه داخلی این مدل حداقل 256 گیگابایت است و در کنار دوربین سه گانه ، یک دوربین ToF هم  برای آن تعبیه شده است.
گلکسی نوت 10

 دور بین سلفی آن هم از حالت شب پشتیبانی می‌کند و قابلیت Live Focus برای ویدیو را دارد.

کاربران گوشی گلکسی نوت 10 این امکان را دارند که بریک محدوده مشخص زوم شوند  و با این کار تمرکز بر روی صدای مورد نظر خود پیدا کنند واین باعث می شود که صدای آن محدوده بلند شود و صدای نقاط دیگر کم شود.

یکی از مدیران اجرایی سامسونگ درمورد زمان رونمایی این گوشی پیشرفته گفته بود که در تاریخ 7 اوت که برابر با 16 مرداد است خبر داده است که تا این موعد چیزی باقی نمانده است.

قرار است گلکسی نوت 10 در سه نسخه شامل گلکسی نوت ۱۰ معمولی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 4G، گلکسی نوت ۱۰ پرو و نسخه‌ی 5G گلکسی نوت ۱۰ به بازار عرضه شود.

نسخه‌ 5G در اوایل اردیبهشت ماه به تایید  ورایزون رسید.

 قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده نزدیک به 1000 دلار است که آن را نباید گران دانست چون هر سال قیمت دیوایس و گوشی های هوشمند در مقایسه با سال قبل بیشتر می شود و نباید شاهد کاهش قیمت بود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .