تبیان، دستیار زندگی

راهنمای انتخاب و خرید رژلب مناسب برای میهمانی ها

تحقیقات نشان می‌دهد به طور میانگین هر خانمی 6 رژلب در کیف آرایش خود دارد که 4 رژلب رنگ یکسان و نزدیک به هم دارند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای انتخاب و خرید رژلب مناسب برای میهمانی ها

خرید لوازم آرایشی یکی از لذت بخش‌ترین خریدهای دنیا است که به باور خیلی‌ها با مدل و رنگ‌های گوناگون تاثیر قابل‌توجهی بر روحیه خانم‌ها دارد. رژلب خوش‌رنگ یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین وسایل آرایشی است و هر خانمی حداقل یک رژلب در کیف آرایشی خود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد به طور میانگین هر خانمی 6 رژلب در کیف آرایش خود دارد که 4 رژلب رنگ یکسان و نزدیک به هم دارند! این تفاوت جزئی رنگ را فقط خانم‌ها متوجه می‌شوند، این طور نیست؟!

یکی از سخت‌ترین خریدهای دنیا خرید رژلب آن هم در این اقیانوس رنگ‌ها است. خرید رژلب خوشرنگ کار دشواری نیست و تنها باید مناسب رنگ پوست و چهره شما باشد. بنابراین پیش از خرید، رنگ‌های متناسب پوستتان را در نظر بگیرید تا دچار سردرگمی نشوید.  
تاریخ تولید و استفاده از رژلب به گذشته‌ای دور و به ابتدای آغاز تمدن بشر بر‌می‌گردد. در آن زمان مردان و زنان لب‌های خود را به خاطر زیبایی و درمان برخی از بیماری‌ها رنگ می‌کردند. سومریان نخستین افرادی بودند که رژلب را از میوه، حنا، خاک رس و حشرات ساختند. همچنین زنان بین‌النهرین لب‌های خود را با خاک‌های رنگی، سنگ معدنی و سنگ جواهرات رنگ می‌کردند.
مصریان باستان نخستین افرادی بودند که از رژلب استقبال به عمل آوردند و حتی برای ساخت رژلب از مواد خطرناکی همچون سرب استفاده کردند. این درحالی است که یونانیان در قرون وسطا اجازه داشتند از رنگ‌های تیره در رژلب استفاده کنند و رژلب‌های رنگ روشن مخصوص آئین‌ها و مراسم ویژه بود.

در قرن 16 میلادی، مکه الیزابت از رژلب استفاده کرد، با این حال تا 3 قرن بعد رژلب تنها در اختیار خانواده سلطنتی و بازیگران بود. در آغاز سال 1900 میلادی رژلب در بین خانم‌ها مرسوم شد و هیچ‌گاه از کیف آرایشی جدا نشد.
در ایران این وسیله آرایشی را با نام رژلب می‌شناسند که این کلمه از زبان فرانسوی (Rouge-رژ به معنای قرمز) وام گرفته شده است.

انواع رژلب

مدل و رنگ رژلب، دنیای وسیعی دارد که گاهی خانم‌ها را در خرید آن سردرگم می‌کند. ممکن است ندانید  کدام برند و رنگ را انتخاب و یا در چه مکان یا مناسبتی از چه رنگی استفاده کنید. رنگ رژلب در هر موقعیتی متفاوت است و شما باید به نسبت شرایط رنگ رژلب را انتخاب کنید. این وسیله آرایشی به دو حالت رژلب مایع و رژلب جامد در بازار به فروش می‌رسد و هر یک مدل‌های گوناگونی دارد. اگر می‌خواهید یک خرید رژلب با کیفیت و جذاب داشته باشید، به ادامه مقاله توجه کنید.
راهنمای انتخاب و خرید رژلب مناسب برای میهمانی ها

رژلب کِرِمی:

رژلب کرمی بافت نرم و لطیفی دارد و مناسب لب‌های کوچک و قیطانی است، چرا که حجم لب را برجسته‌تر نشان می‌دهد. معمولا رژلب کرمی به شکل رژلب مایع تولید می‌شود و براق نیست.
اگر می‌خواهید در شرایط خاصی رژلب ملایم بزنید که جلب توجه نکند، این مدل رژلب انتخاب بسیار صحیحی است. با این حال شما می‌توانید رژلب کرمی را به عنوان برق لب روی رژلب مات بزنید.
در ترکیب رژلب کرمی موم وجود دارد که مانع خشکی لب می‌شود و یک رژلب مناسب برای لب‌های شما است. این رژلب مایع بیشتر در فصل خشک پاییز و زمستان کاربرد دارد.  

برق لب:

برق لب مناسب خانم‌هایی است که لب‌های نازکی دارند، چرا که برق لب باعث درخشش و افزایش حجم لب‌های شما می‌شود. معمولا برق لب را روی رژلب جامد مات می‌زنند تا رنگ رژ مات درخشان شود و یک جلوه جذاب پیدا کند.
برق لب حجم‌دهنده یک مدل برق لب محبوب در ایران است. هنگامی که برق لب حجم‌دهنده را می‌زنید ابتدا احساس سوزش و گزگز می‌کنید و پس از مدت کوتاهی لب‌های شما بزرگ‌تر و حجیم‌تر می‌شود.

رژلب 24 ساعته:

رژلب 24 ساعته معمولا مات است و درخشش کمتری دارد. همانگونه که از اسم این مدل رژلب پیدا است، ماندگاری بالایی دارد. این رژلب رنگ‌های گوناگونی دارد که معروف‌ترین مدل رژلب 24 ساعته، رژلب مخملی است.
اگر می‌خواهید آرایش‌تان ماندگار بماند، رژ لب 24 ساعته جامد بهترین انتخاب است. با این حال ممکن است رژلب 24 ساعته باعث آسیب، پوسته شدن و خشکی لب‌هایتان شود. در این صورت بهتر است در مواقع ضروری از این مدل رژلب جامد استفاده کنید.

رژلب مات:

رژلب مات در هر دو مدل رژلب مایع و رژلب جامد طرفداران بسیاری دارد. بعضی از خانم‌ها علاقه‌ای به رژلب براق و مایع ندارند و ترجیح می‌دهند از رژلب مات استفاده کنند. این‌گونه رژلب درخشندگی ندارد و رنگ‌های تیره مانند رژلب زرشکی و رژلب قرمز مات مناسب مراسم‌های رسمی است.
معمولا رژلب‌هایی که مات هستند و درخشندگی ندارند باعث خشکی لب می‌شوند. در این صورت بهتر است از رژلب‌هایی که ویتامین ای (E) دارند استفاده کنید تا لب‌هایتان نرم شود.

بالم لب یا رژلب مرطوب کننده:

در فصل‌های سرد و خشک مانند پاییز و زمستان، یکی از وسایل مورد نیاز کیف آرایش بالم لب یا مرطوب‌کننده لب است تا لب‌هایتان خشک و پوسته نشود.
معمولا بالم لب شامل گیاه صبر، گلیسیرین و ویتامین ای (E) است که لب‌ها را نرم و درخشان می‌کند. همچنین بالم لب باعث درخشندگی و سلامت بیشتر لب‌های شما می‌شود.

انتخاب رژ مناسب رنگ پوست شما

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که رنگ رژلب‌تان مناسب پوستتان نیست؟ در این صورت در اکثر مواقع در خرید رژ لب مورد علاقه‌تان سردرگم می‌شوید که چه رنگی مناسب پوست شما است که زیباییتان را چند برابر کند.

رژلب برای پوست سفید و روشن:

خانم‌هایی که رنگ پوست سفید و روشن دارند، می‌توانند از رنگ کلاسیک رژلب قرمز استفاده کنند تا جلوه جذابی به صورتشان بدهند. در صورتی که نمی‌خواهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، رنگ هلویی و صورتی کم‌رنگ نیز انتخاب مناسبی است.

رژلب برای پوست گندمی:

معمولا اکثر رنگ‌های رژلب مناسب رنگ پوست گندمی است و خانم‌هایی که پوست گندمی دارند از شانس بزرگی در خرید انواع رژلب مایع برخوردار هستند. با این حال رنگ بنفش و سرخابی انتخاب مناسبی است. همچنین اگر شما پوست گندمی دارید، رژلب کالباسی جذابیت شما را چند برابر می‌کند.

رژلب برای پوست سبزه و تیره:

خانم‌هایی که پوست سبزه و تیره دارند می‌توانند از رنگ‌های جذاب قهوه‌ای و زرشکی استفاده کنند. این رنگ‌ها با پوست سبزه متناسب است و چهره شما را زیباتر می‌کند. اگر علاقه‌ای به رنگ‌های تیره ندارید، می‌توانید از رژلب مسی یا صدفی نیز استفاده کنید.

راهنمای انتخاب و خرید رژلب مناسب برای میهمانی ها