تبیان، دستیار زندگی
فرزندتان را تشویق کنید تا دست به کارهای مختلفی بزند و تجربیاتش را افزایش دهد. با این عمل متوجه می شود که به چه چیزی علاقه مند است و در چه زمینه ای توانایی دارد. بنابراین در همان زمینه نهایت سعی و تلاش خود را می کند و به طور حتم موفق تر نیز خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برندگان جا نمی زنند !!

والدین  موفق (2)

برندگان جا نمی زنند

در مقاله ی قبل به 5 راه کمک به فرزندان به منظور رسیدن به موفقیت اشاره کردیم و در این مقاله به 5 مورد دیگر اشاره می کنیم :

هدف ششم: از توانایی هایش به نحو احسن استفاده کند.

فرزندتان را تشویق کنید تا دست به کارهای مختلفی بزند و تجربیاتش را افزایش دهد. با این عمل متوجه می شود که به چه چیزی علاقه مند است و در چه زمینه ای توانایی دارد. بنابراین در همان زمینه نهایت سعی و تلاش خود را می کند و به طور حتم موفق تر نیز خواهد شد.

هدف هفتم: امیدوار باشد.

فرزندان باید بدانند که در زندگی همواره امید داشته باشند و هیچ گاه امید و توکل شان را از دست ندهند.

برندگان هرگز جا نمی زنند، علی رغم تمام موانع و مشکلاتی که در زندگی شان دارند باز هم نسبت به آینده امیدوار هستند و خود زندگی شان را طراحی می کنند.

ناامیدی، ویرانگر است، خلاء ایجاد می کند و باعث انزوا می شود.این یکی از بدترین بیماری هایی است که شخص می تواند به آن دچار شود. با ناامیدی شخص غیر فعال می شود، از همه چیز و همه کس می ترسد و در نهایت دچار افسردگی می گردد.

اگر می خواهید آینده ای روشن و درخشان را به فرزندان تان هدیه دهید، به آن ها امید دهید و آن ها را امیدوار به زندگی بار بیاورید. کسانی که در زندگی خود هدف دارند هیچ گاه دچار نومیدی نمی شوند. زیرا انگیزه ی زندگی کردن را همواره در خود زنده نگه داشته اند.

هدف هشتم: شاد باشد.

همه ی ما خواستار شاد بودن فرزندان مان هستیم، ولی اغلب به اشتباه تصور می کنیم زمانی می توان شاد بود که هیچ مشکل و یا کشمکشی وجود نداشته باشد.

فرزندان تان را تشویق کنید کاری را که دوست دارند، انجام دهند زیرا در این صورت می توانند مشکلاتی را که بر سر راهشان ظاهر می شود به فرصت هایی تبدیل کنند و هر چه سریع تر به اهداف شان برسند. وقتی به گذشته ی خود برمی گردید متوجه می شوید که هیچ موفقیتی بدون رنج و سختی به دست نیامده است. بنابراین به فرزندان تان یاد دهید که زندگی را سخت نگیرند و در هر شرایطی شاد باشند.

هدف نهم: شخصیتی خوب و سالم داشته باشد.

فرزندان باید بدانند که داشتن شخصیتی خوب و سالم چقدر اهمیت دارد. هیچ تمجیدی برای فرزندتان بالاتر از این نیست که به او بگویند:" عجب شخصیت خوب و جذابی داری." هر کاری انجام می دهیم و هر چه می گوییم بیانگر شخصیت ماست. جالب است بدانید دستیابی به موفقیت و تکامل در زندگی در گرو داشتن شخصیتی سالم است.

بهترین هدیه ای که می توانید به فرزندتان بدهید این است که خود نمونه ی بارزی از یک شخصیت خوب و سالم باشید، تا او با دیدن شما به تدریج دارای شخصیتی ایده آل شود.

هدف دهم: شوخ طبع باشد.

تمام والدین و مربیان باید برای روحیه شاد و بچگانه ی فرزندان خود ارزش قائل شوند و آن ها را از هر گونه فشارهای عصبی دور کنند.

به فرزندان تان بگویید :همیشه بخندید و لبخند بر لب داشته باشید. شوخ طبعی باعث می شود روح و جسم سالم تری داشته باشند و بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

ده موردی که در این دو مقاله ذکر شد باید جزیی از زندگی فرزندتان باشد و در لحظه لحظه زندگی اش آن ها را به کار بندد. زیرا تنها با این طرز فکر است که او می تواند به سطوح برتر موفقیت دست یابد.

پایان

نویسنده : مهتاب علیمردانی

 مقالات مرتبط :

آیا فرزندانتان می دانند آنها را دوست دارید؟              

پدر، معلم خانواده                

باز غلط از آب درآمد                  

ویژگی های تربیت صحیح          

چگونگی ایجاد اعتماد به نفس در کودکان          

 توصیه هایی برای پرورش کودکان        

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.