تبیان، دستیار زندگی

رفتارهای آزاردهنده ممنوع

شوخی زیاد و نابجا با همسر

اگر همسرتان دوست دارد با شما شوخی کند اما شما تمایل ندارید این اتفاق در جمع بیفتد، می‌توانید در یک دوره یا زمان معین مثلاً بعد از شوخی کردن با شما از حرف زدن پرهیز کنید و سکوت اختیار کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوران عقد
چند ماه است که عقد کرده‌ام. احساس می‌کنم همسرم با شوخی‌هایی که می‌کند احترام بینمان را دارد از بین می‌برد. چند بار به او تذکر داده‌ام که حداقل در حضور دیگران شوخی نکند ولی جدی نمی‌گیرد. لطفاً راهنمایی کنید که چطور با او رفتار کنم؟
یکی از بهترین چیزهایی که شما برای اداره کردن خصوصیات ناراحت‌کننده همسرتان ضمن به چشم دیدن آن‌ها می‌توانید انجام دهید صبور بودن و منتظر ماندن است. این روش گاهی اوقات بسیار مؤثر است زیرا در برخی موارد چیزی که باعث رنجش و آزار ما می‌شود تنها برای یک‌ زمان محدود و کوتاه بر ما تأثیرگذار خواهد بود.

منشأ این رفتارها اغلب به هیجان‌زده و عصبی بودن ما و یا عادت کردن بیش‌ از حد به جنبه‌ای خاص است. بسیاری از افراد به‌ مرور می‌فهمند که تنها با دادن یک شانس و فرصت دوباره به این ویژگی‌های غیر جذاب می‌توانند خود را با این ویژگی‌ها تطبیق دهند. به‌عنوان‌مثال اگر همسرتان دوست دارد با شما شوخی کند اما شما تمایل ندارید این اتفاق در جمع بیفتد، می‌توانید در یک دوره یا زمان معین مثلاً بعد از شوخی کردن با شما از حرف زدن پرهیز کنید و سکوت اختیار کنید. این زمان به شما این فرصت را می‌دهد که ببینید آیا طرف مقابل از عادتش دست برمی‌دارد و متوجه می‌شود که واقعاً این مسئله برای شما ناراحت‌کننده است؟ اما اگر این رفتار ادامه پیدا کرد چه؟ در این حالت لازم است قبل از هر چیز با همسرتان صحبت کنید.

حرف زدن با او درباره هر موضوعی که مدنظرتان است اهمیت بسزایی دارد زیرا می‌تواند از غلبه احساس یاس و ناامیدی شدید و یا بروز عصبانیت و حالت انفجارگونه در شما جلوگیری کند. پس به‌جای اینکه همه‌ چیز را در خود بریزید با همسرتان صحبت کنید تا او نیز بداند چه عاملی باعث بروز مشکل در زندگی مشترکتان شده است. در این صورت موضوع مدنظر را به‌طور غیرواقعی و اغراق‌آمیز بزرگ نخواهد شد.

اگر همسرتان دوست دارد با شما شوخی کند اما شما تمایل ندارید این اتفاق در جمع بیفتد، می‌توانید در یک دوره یا زمان معین مثلاً بعد از شوخی کردن با شما از حرف زدن پرهیز کنید و سکوت اختیار کنید


اگر هنوز احساس درماندگی دارید و هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید و سعی می‌کنید با عادت ناخوشایندی از همسرتان کنار بیایید در این صورت می‌توانید قدری چاشنی کار را بیشتر کنید. البته منظورمان شروع یک نزاع و درگیری تمام‌عیار با او نیست بلکه کافی است به‌ عنوان‌ مثال از قهرهای کوتاه‌ مدت چندساعته استفاده کنید و صد البته به همسرتان بفهمانید که دلیل این رفتارتان چیست؟

واضح است که انجام این کار برای شما ساده نخواهد بود؛ اما گاهی این کار لازم است. آنچه لازم است به خاطر داشته باشید این است که باید احساس کنید نیازمند آرامش و صبوری بیشتر با همسرتان و تعامل بیشتر با او هستید. شما محتاج این صبر و متانت هستید زیرا در بسیاری از موارد شما اثرات مثبت مدنظرتان را در کوتاه‌ مدت نخواهید دید. گاهی اوقات چندین ماه طول می‌کشد تا پیغام شما به‌ تدریج از طرف همسرتان دریافت شود و موفق شوید او را از انجام عادت ناخوشایندش منصرف نمایید.
منبع: مرکز مشاوره تبیان