تبیان، دستیار زندگی

عدم رضایت از ظاهر همسر

از تیپ شوهرم بدم میاد

به علایق یکدیگر اهمیت دهید. زوج خوشبخت، زوجی هستند که به علایق و سرگرمی‌های یکدیگر توجه نشان بدهند و هر یک سعی کند تا زندگی را مطابق علایق و سلایق دیگری پیش ببرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شوهر بد تیپ
خانمی هستم که یک ازدواج کاملاً عاقلانه کرده‌ام ولی متأسفانه از تیپ شوهرم خوشم نمی‌آید چون  لباس های کهنه و رنگ‌ و‌ رو رفته می پوشد که من دوست ندارم. چیکار کنم که هم نوع لباس پوشیدنش را تغییر دهم و هم بیشتر دوستش داشته باشم؟
در گام اول باید از خود بپرسید که تصمیم من در مورد ادامه زندگی با این مرد چیست؟ در بسیاری از موارد عدم رضایت زن از ظاهر همسر باعث بهانه‌جویی‌های مکرر و بداخلاقی و بدرفتاری در منزل می‌گردد. این نوع رفتارهای وی گاه همسر را درمانده و دچار استیصال می‌کند چون کاملاً مشخص است که این رفتارها تنها بهانه‌گیری است و پوششی بر یک مشکل و ناراحتی دیگر است که همسر نمی‌تواند آن را کشف کند.

ادامه پیدا کردن این وضعیت مخل احساس خوشبختی و مانع ادامه زندگی موفق است. از طرف دیگر مسلماً اکثر افرادی که دچار این مشکل هستند، از بیان مستقیم این موضوع (عدم رضایت از ظاهر) به همسرشان خودداری می‌کنند. لذا پیشنهاد می‌شود که در اولین گام حتماً زوجین مراجعه حضوری نزد مشاور خانواده داشته باشند.
بیشتر بخوانید

 اصول گفتگوی زوجین

بسیاری از اوقات بی‌توجهی مرد به پوشش ظاهر باعث بی‌میلی و نارضایتی همسر می‌گردد که مسلماً با مطرح کردن اهمیت موضوع برای آقا تا حدودی مشکل افول می‌یابد. پس از انجام مراحل فوق و سایر مواردی که به نظرتان الزامی است مانند برآورده کردن تمام نیازها و خواسته‌های شوهرتان بدون هرگونه قید و شرط، به هردویتان فرصت ایجاد علاقه بدهید.

در برخی موارد ممکن است نوشتن یک نامه عاشقانه برای شوهرتان نیز یک روش مناسب باشد. ضمن اینکه توجه بیشتر به نکات مثبت همسرتان یعنی همان عواملی که باعث شد ایشان را برای ازدواج برگزیدید کمک زیادی به ایجاد عشق و علقه بیشتر میان شما و همسرتان می‌گردد. مهم نیست که چند وقت از ازدواج شما می‌گذرد. صمیمیت و به هم احترام گذاشتن هرگز ضد هم نیستند؛ بنابراین در گفتگوهای خود از کلماتی مانند لطفاً، متشکرم، متأسفم، ببخشید و ... استفاده کنید.

طرز گفتار و رفتار شما نشان می‌دهد چقدر برای همسرتان ارزش قائل هستید و به او احترام می‌گذارید.

اگر هم خواهان ایجاد تغییر و تنوع در طرز لباس پوشیدن همسرتان هستید، لازم است که این تغییرات را آرام آرام ایجاد کنید نه اینکه یک دفعه سعی در تغییر پوشش همسرتان داشته باشید


- به علایق یکدیگر اهمیت دهید. زوج خوشبخت، زوجی هستند که به علایق و سرگرمی‌های یکدیگر توجه نشان بدهند و هر یک سعی کند تا زندگی را مطابق علایق و سلایق دیگری پیش ببرد. لذا در زندگی سرگرمی‌های مشترکی بیابید و آن‌ها را در اولویت قرار دهید مثل ورزش صبحگاهی، کوهنوردی، تماشای فیلم و ... انجام دادن کارها باهم و در کنار هم بسیار لذت‌بخش است.

توصیه‌هایی براش خوش لباس کردن همسر

- لباس‌های رنگ پریده و چرک مرده و نامناسب همسرتان را به او نشان دهید و برایش توضیح دهید که این لباس‌ها دیگر مناسب پوشیدن نیست و بهتر است دیگر از آنها استفاده نکند.

- یک سبد تهیه کنید و لباس‌های نامناسب همسر و خودتان را در آن قرار دهید. بعد از مدتی که این سبد پر شد با نظر و صلاحدید همسرتان این لباس‌ها را دور بریزید.

- همیشه لازم نیست که او برای خرید لباس با شما همراه باشد بلکه در عدم حضور ایشان نیز می‌توانید خودتان با توجه به سلیقه‌ای که از همسرتان سراغ دارید برای او لباس‌های مناسب تهیه کنید. اگر هم خواهان ایجاد تغییر و تنوع در طرز لباس پوشیدن همسرتان هستید، لازم است که این تغییرات را آرام آرام ایجاد کنید نه اینکه یک دفعه سعی در تغییر پوشش همسرتان داشته باشید.

- برای مناسبت‌های خاص، روز تولد، سالگرد ازدواج و ... برایش لباس تهیه کنید.

- لباس‌های جدیدی را که برای همسرتان تهیه می‌کنید جایگزین لباس‌های قدیمی‌تر کنید. مثلاً اگر شوهرتان به پیراهن آبی علاقه ای خاص دارد، پیراهن آبی قدیمی او را با پیراهن آبی جدیدی که برایش تهیه کرده‌اید جابجا کنید.

- همیشه مراقب باشید که لباس‌های تمیز و اتو کشیده همسرتان را خودتان جایگزین لباس‌های نامرتب و کثیف کنید.

- علاوه بر لباس به تمیزی و واکس کفش‌های همسرتان نیز اهمیت دهید.

- زمانی که همسرتان برای رفتن به مهمانی از لباس‌های جدیدی که برایش تهیه کرده‌اید پوشید، به او بگویید که چقدر جذاب‌تر شده و چقدر ظاهر جدیدش را بیشتر دوست دارید و از توجه او به ظاهر و کیفیت لباس پوشیدنش تشکر کنید.

منبع: مرکز مشاوره تبیان