تبیان، دستیار زندگی

رقبای هم قیمت برلیانس اچ 320 را بشناسیم

اگر بخواهیم همه این چهار خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌توانیم از هر لحاظ یکی از آنها را برتر بدانیم. به طور کلی، ویژگی‌های ظاهری پژو ۲۰۷ بسیار دلنشین و جذاب است و به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک رقیب مستقیم از لحاظ ظاهری برای خرید برلیانس اچ 320 در نظر گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برلیانس اچ 320
کسانی که در حال برنامه ریزی برای پرداخت قیمت برلیانس اچ 320 هستند، در نظر داشته باشند که در حال حاضر قیمت این خودروها به رقمی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. پرداخت چنین قیمتی ممکن است شما را به فکر فرو ببرد و به دنبال رقبای این خودرو با توجه به قیمت آن باشید. توجه به بازار و همچنین در نظر گرفتن وضعیت خرید و فروش برلیانس اچ 320  نشان می‌دهد که برای این خودرو چند رقیب گردن کلفت وجود دارد.

 در اینجا علاوه بر بررسی وضعیت خرید برلیانس اچ 320 به عنوان گزینه‌های اصلی، 3 خودروی دیگر را نیز به عنوان رقیب این خود را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رنو ساندرو به عنوان رقیب مستقیم و دوست برلیانس اچ 320

 رقیب برلیانس اچ 320 در بازار که قیمت نزدیک به هم دارند، رنو ساندرو است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ توسط شرکت پارس خودرو تولید شد و به عنوان یک خودروی مناسب و با کیفیت شناخته می‌شود. در حال حاضر قیمت رنو ساندرو در حدود ۱۸۵ میلیون تومان است. این خودرو دارای یک موتور با حجم 1.6 لیتر است و از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد.

موتور استفاده شده در رنو ساندرو می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید کند. دارا بودن ابعاد مناسب برای استفاده شهری، مصرف سوخت مناسب و در حدود 8.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین استهلاک پایین از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.
پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷        

باید اعتراف کنیم که پژو ۲۰۷ یک رقیب گردن کلفت از لحاظ ظاهری برای خرید برلیانس اچ 320 است. خودروهای پژو از هر لحاظی که ضعف داشته باشند، طراحی زیبایی دارند و این به جذابیت آنها در بازار کمک می‌کند. در پژو ۲۰۷ از یک موتور با حجم ۱۵۸۷ سی سی استفاده شده که دارای ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است.

حداکثر قدرت تولیدی در این خودرو ۱۰۵ اسب بخار گزارش شده و حداکثر گشتاور آن هم ۱۴۲ نیوتن متر است. گیربکس استفاده شده در پژو ۲۰۷ از نوع اتوماتیک و دستی است و محور انتقال قدرت آن هم به دیفرانسیل جلو است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر در ساعت بوده و مصرف ترکیبی آن 6.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت پژو ۲۰۷ در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان متغیر است. با توجه به قیمت برلیانس اچ 320 می‌توان آنها را رقیب مستقیم در بازار در نظر گرفت.
ام وی‌ام ۳۱۵

ام وی‌ام ۳۱۵

ورود ام وی‌ام به بازار ایران در سال ۱۳۹۳ صورت گرفته و در حال حاضر نسل جدید این خودروها در بازار وجود دارد. قیمت خودروهای ام وی‌ام ۳۱۵ نسبت به گزینه‌های دیگر پایین‌تر است و شما می‌توانید با قیمتی در حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان یکی از این خودروها را گیر بیاورید. از لحاظ فنی، حجم موتور استفاده شده در این خودرو ۱۴۹۷ سی‌سی است. این موتور چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار نصیب شما کند. در ضمن حداکثر گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن متر و حداکثر سرعت خودرو هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. خودروی ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است و یکی از خودروهای ارزان چینی محسوب می‌شود. باید قبول کنیم که مشخصات ظاهری برلیانس اچ 320 نسبت به ام وی‌ام بهتر است.

بررسی کلی خودروها

اگر بخواهیم همه این چهار خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌توانیم از هر لحاظ یکی از آنها را برتر بدانیم. به طور کلی، ویژگی‌های ظاهری پژو ۲۰۷ بسیار دلنشین و جذاب است و به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک رقیب مستقیم از لحاظ ظاهری برای خرید برلیانس اچ 320 در نظر گرفت. از لحاظ موتور، حجم موتور رنو ساندرو در حدود ۱۰۰ سی سی بیشتر است که خود را به صورت بالا رفتن حداکثر قدرت بیشتر نشان می‌دهد و در عوض مصرف سوخت خودرو را هم بالاتر می‌برد.

 قیمت ام وی‌ام ۳۱۵ نشان می‌دهد که می‌تواند کمی ما را نسبت به قیمت برلیانس اچ 320 ناامید کند. تفاوتی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بین این قیمت‌ها، به احتمال زیاد می‌تواند بسیاری از خریداران را به سمت ام وی‌ ام سوق دهد. اما در هر صورت نباید از کیفیت ساخت برلیانس و همچنین طراحی مناسب کابین خودرو و بخش داخلی آن چشم‌پوشی کنیم که فوق‎العاده راحت و دلنشین است.

منبع : ویرلن