تبیان، دستیار زندگی

برای خرید برلیانسh330 کارکرده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

خریدوفروش برلیانسh330 یکی از محصولات پرطرفدار این برند چینی است که در ایران نیز متقاضیان بسیاری دارد. برلیانسh330 درواقع مدل سدان و صندوق‌دار برلیانس h320 است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
برای خرید برلیانسh330 کارکرده چه نکاتی را باید رعایت  کنیم؟

اگر از بازار خودرو ایران مطلع باشید قطعاً با نام برلیانس و مدل‌های مختلف موجود از آن در بازار خودرو کشور آشنا هستید. از اواسط دهه 90 نفوذ خودروهای چینی در ایران به‌گونه‌ای بوده است که دیگر کمتر کسی بانام برندهای چینی بیگانه است. مخصوصاً برندی مانند برلیانس که نزدیک به یک دهه در ایران حضور دارد. خریدوفروش برلیانسh330 یکی از محصولات پرطرفدار این برند چینی است که در ایران نیز متقاضیان بسیاری دارد. برلیانسh330 درواقع مدل سدان و صندوق‌دار برلیانس h320 است. مدل‌های اولیه این خودرو با برلیانسh320 ازنظر عملکرد تفاوتی ندارند.

اما پس از اعتراض‌هایی که در سال 94 به مونتاژ این خودرو شد، کمپانی پارس‌خودرو تصمیم گرفت از موتورهای جدیدتر این کمپانی برای مونتاژ برلیانس h330 استفاده کند. درنتیجه از سال 96 تاکنون خریدوفروش برلیانسh330 با موتور1.65 لیتری رونق بیشتری گرفت. ازاین‌رو در حال حاضر خرید برلیانس h330 کارکرده نیز انتخاب خوبی در میان خودروهای موجود در بازار است. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکاتی اشاره‌کنیم که بهتر است در هنگام خرید برلیانسh330 به آن‌ها توجه کنید.

1.افت قیمت شدید

یکی از مواردی که بر روی خرید برلیانسh330 کارکرده در بازار ایران تأثیر بسیار زیادی گذاشته است، افت قیمت شدید این خودرو است. بنابراین شما می‌توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید و مدل‌های تمیز و سالم این خودرو را با قیمت‌های بسیار خوبی نسبت به خودروهای دیگر موجود در بازار خریداری کنید.

2.کیفیت پایین رنگ بدنه

اگر قصد خرید برلیانس h330 کارکرده بدون رنگ را دارید، بهتر است حتماً قبل از خرید خودرو موردنظر خود را نزد یک کارشناس رنگ ببرید و از رنگ دار نبودن آن مطمئن شوید. زیرا پارس‌خودرو برای مونتاژ این خودرو در بخش رنگ بسیار ضعیف عمل کرده است. به‌خصوص رنگ سپرها. سپر در خودرو بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض برخورد و آسیب قرار دارد. بنابراین احتمال این‌که بیشتر خودروهای موجود از این مدل در بازار دچار رنگ پریدگی شده باشند وجود دارد.

3.ترمز نسبتاً ضعیف

با توجه به این‌که خودروسازان داخلی اهمیت چندانی به تولیدات خود نمی‌دهند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که از مونتاژ خودروهای خارجی به‌خصوص چینی نیز نواقص کمی بیرون آید! یکی دیگر از نکاتی که در خرید برلیانس h330 باید به آن توجه کنید، این است که ترمزهای این خودرو عملکرد مورد انتظاری ندارند. بنابراین در استفاده‌های طولانی‌مدت بیشتر دچار مشکل خواهند شد. ازاین‌رو بهتر است در هنگام خرید برلیانس h330 کارکرده نسبت به تعویض روغن ترمز و رسیدگی‌های لازم به قطعات آن اقدام کنید. چراکه این نقص ممکن است در آینده گریبان گیر شما شود.

4.کولر ضعیف

از دیگر مشکلاتی که در اکثر خودروهای چینی ازجمله بسترن b30 و برلیانس h330 دیده می‌شود، ضعف کولرهای این خودروها است. بسیاری از افراد پس از مواجهه با این مشکل، اقدام به تعویض گاز کولر می‌کنند. این راه ظاهراً بهترین راه حل برای این مشکل برلیانس h330 است. ازآن‌جهت که در فصل گرما به سر می‌بریم و ممکن است پس از خرید برلیانس h330 کارکرده با این مشکل مواجه شوید، بهتر است این راه حل را نیز در نظر داشته باشید.

5.کابین پر سروصدا

همان‌طور که می‌دانید به‌طورکلی، خودروهای مونتاژ شده و تولید شده در ایران از کیفیت خوبی در ساخت کابین خود برخوردار نیستند. به همین دلیل نیز بسیاری از خودروهایی ازاین‌دست در استفاده‌های طولانی‌مدت دچار مشکلات بسیار قابل ملاحظه‌ای می‌شوند. ممکن است در ابتدای خرید برلیانسh330 صفر این مشکل توسط بسیاری از رانندگان مشاهده نشود. اما پس از استفاده‌های طولانی‌مدت اجزای داخل کابین کیفیت پایین خود را نشان می‌دهند و در جاده‌ها و سرعت‌های بالا سروصدای زیادی در داخل کابین ایجاد می‌کنند. متأسفانه برای این مشکل راه حلی قطعی و ثابتی وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید برلیانس h330 کارکرده را دارید باید با این مشکل کنار بیایید.

6.کیفیت پایین متریال داخلی

اکثر خودروهای چینی موجود در بازار خودرو ایران از مشکل کیفیت پایین متریال رنج می‌برند. یکی از دلایلی که بسیاری از خریداران خودرو به سراغ خرید خودروهای چینی دست‌دوم نمی‌روند نیز همین عامل است. مواد استفاده‌شده برای ساخت داشبورد و صندلی‌ها در برلیانس h330 به‌قدری بی‌کیفیت است که به‌راحتی پس از مدتی رنگ می‌بازد و از رنگ و رو می‌افتد. به همین دلیل نیز بهتر است از برلیانسh330 دست‌دوم خود انتظار کیفیت بسیار بالا و ظاهر خوبی در کابین را نداشته باشید.

منبع : ویرلن